מרתון בעיר העברית

"אחרי שנרגעתי מההישג החוצפני נשארתי תקועה בשאלה למה בעצם אני מרחיקה עד ברצלונה כדי לרוץ מרתון?" דנה מורן משנה את תוכנית המרתונים שלה ומוותרת על מרתון ברצלונה למען מרתון תל אביב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"אחרי שנרגעתי מההישג החוצפני נשארתי תקועה בשאלה למה בעצם אני מרחיקה עד ברצלונה כדי לרוץ מרתון?" דנה מורן משנה את תוכנית המרתונים שלה ומוותרת על מרתון ברצלונה למען מרתון תל אביב

מאת:דנה מורן


אז לפעמים אני חורגת ממנהגי ורצה בפארק הירקון. לא את הריצות הארוכות רק ריצות קצרות עד בינוניות שמזכירות לי את החיים בעיר. כשאני רצה בשדות השרון אני עוברת בדרך פרדסים ושדות של חסה, דלורית ותותים, בפארק אני פוגשת אנשים. רובם רצים שאני כבר מכירה וביניהם גם אנשים מפורסמים.

בביקור האחרון שלי לאורך הנחל התל אביבי, בעוד אני רצה בקילומטר המסומן לאגם, זיהיתי את ראש עיריית תל אביב הולך מהר, לבוש בחולצת ריצה כתומה של מרתון תל אביב 2009. למרות הקושי שלי להתמקד במשהוא תוך כדי ריצה, הבחנתי בסוללת המאבטחים שסביבו ובתווי פניו המאומצות. היה נדמה כאילו החולצה מראה עד כמה הוא גאה במפעל הספורט הגדול בעירו ממרץ אשתקד. חייכתי. בשנים שעברו הייתי שותפה, ולו במקצת, להפקה של החצאים.

קיום המרתון לכשעצמו הוא ללא ספק מהווה קפיצת מדרגה ביחס של העיר לספורט. לדעתי יש חשיבות רבה בקיום ארוע שכזה בעיר ששואפת ומתיימרת להיות אטרקטיבית לפחות כמו ניו יורק, פאריז או ברלין. לא רק מוזיאונים מסעדות ואתרי תיירות הם מוקדי משיכה, גם מרתון נותן סיבה נהדרת לעלות לרגל וליהנות מההיסטוריה ומהאווירה של העיר.

בחוצפתי לא היססתי ורצתי הישר אל מול כבוד ראש העיר ואמרתי בחיוך, "כל הכבוד על החולצה. מפעל חשוב מאוד, המרתון. סוף סוף גם תל אביב מצטרפת לערים הגדולות בעולם ומתהדרת במרתון משלה." זה בערך כל מה שהספקתי לומר עד שכבודו ההמום הפנה מבט זועם לעבר המאבטחים על שהתקרבתי כל כך אליו. הבנתי מהר את הרוח ולפני שהם הספיקו לגרש אותי אני כבר הייתי רחוקה מהם. אני לא בטוחה שהוא שמע את מה שאמרתי, אבל התחושה הייתה שכנציגת העם ברגע הדל הזה, אמרתי את אשר על ליבי. ת"א צריכה מרתון כל שנה.

אחרי שנרגעתי מההישג החוצפני נשארתי תקועה בשאלה למה בעצם אני מרחיקה עד ברצלונה כדי לרוץ מרתון? התשובות היו ברורות. ברצלונה היא עיר מדהימה והריצה שם חייבת להיות חוויה נהדרת, מה גם, שאפשר לשלב חופשה רומנטית במקביל למרתון. אבל הרגשתי קצת בוגדת באירוע שעל גדות הירקון. אם בפנים בלב חשוב לי שיהיה פה מרתון, המינימום שאני יכולה לעשות זה להצביע ברגליים ולהיות חלק מאותה מסה קריטית שתשתתף בתחרות. נכון שלא יהיו פה אלפים שרצים לצידי כמו בחו"ל, והמסלול קצת משונה (לפחות כך היה שנה שעברה) והולכי רגל חוצים בין המשתתפים. אבל זה שלנו, ויש תקווה שיום אחד בתי הספר ושאר התושבים יראו בזה יום חג ויצאו לרחובות לקחת חלק בקרנבל הספורטיבי הזה.

מאותו שלב רשימת היתרונות למרתון תל אביב הלכה וגדלה. כלכלית כמובן שזה יותר זול וגם חשוב בימים אלו. אז את הטאפסים הקטלונים יחליפו התבשילים של בעלי, ואת הבדידות יחליפו החברים שיגיעו לעודד. וחוץ מזה, מרתון ברצלונה כנראה שיהיה כל שנה, הלוואי שיכולתי להגיד את אותו המשפט בכזה ביטחון גם על מרתון תל אביב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג