מרוץ זכרון יעקב ה- 3 – סיכום

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יובל שב



לא אתפלא אם מי שהגה את האמירה כי הספורט בריא לא רק לגוף אלא גם לנפש, השתתף אי פעם במרוץ זכרון יעקב, או לפחות רץ בשטחי פארק רמת הנדיב.

בבוקר יום שישי 21 אוקטובר 2005, התייצבו להם בשטח המתנ"ס בזכרון יעקב למעלה מ- 300 רצים ורצות. ללא ספק מדובר במרוץ מיוחד שבעזרת מארגניו הכיל את כל המרכיבים הדרושים לרוממות הנפש.
מזג האוויר האיר פנים לכל הרצים עם שמיים כחולים, נטולי עננים וטמפרטורה נוחה. כבר מהכניסה למושבה הוצבו שלטים המכוונים את המגיעים לעבר מתנ"ס זכרון יעקב.

בשטח המתנ"ס מצאו המשתתפים חניה גדולה ונוחה ובמרחק קצר ממנה מוקמה נקודת הרישום והקליטה. חלוקת מספרי החזה בוצעה במהירות וללא תורים ארוכים. עד כאן הכל נשמע כמו תחילתו של כל מירוץ, אך בשעה 8:45 עמדו על קו הזינוק רצי המקצה ל- 5 ק"מ ולאחר תדריך קצר יצאו לדרכם. רבע שעה אחריהם עמדו על קו הזינוק רצי המקצה ל- 10 ק"מ ובהם כותב שורות אלה. בתדריך זה (שהיה קצר ולעניין) נתגלתה גולת הכותרת של המירוץ, שתבדיל אותו ממרוצים אחרים. כפי שאמר המתדרך: "זוהי לא ריצת כביש, זו ריצת שדה, יש הרבה עליות וירידות, יכולה להיות דרדרת כי הריצה היא בפארק טבע". ואכן למעט 800 המטרים הראשונים וחלק מהקילומטר השמיני, לא היה כביש, הריצה התקיימה על אדמה, מסולעת בקטעים מסוימים והייתה קצת דרדרת. מרוץ שדה כבר אמרנו? והיו גם עליות וכמובן שגם ירידות שהיו מאתגרות והוסיפו אני מאמין לכל רץ טיפה אתגר, שלא כמו במרוצי כביש מישוריים, כעת נדרש הרץ לתכנן באמת את חלוקת הכוחות ולהתחשב במרכיבים נוספים. אז איזה מרכיבים היו לנו עד עכשיו? מזג אויר משובח, ריצת שדה, עליות וירידות… נשאר רק לדבר על הנוף. אוי הנוף!!!! הריצה כולה עוברת בתוך חורש ירקרק שמטיל את צילו בחלקים מסוימים של המסלול, תוך כדי הדרך מבחינים במטיילים ובסיבובים נגלה נוף מרהיב, מורדות רכס הכרמל, שפלת החוף והים. שיאו של המסלול מגיע בין הקילומטר ה-4 ל- 5. בקטע זה מסלול הריצה הופך לשביל צר וממזרח נפרשים להם כביש החוף ורצועת החוף. סימון המסלול נעשה תוך הקפדה על הפרטים הקטנים כמו סימון הקילומטרים, תליית שלטי הכוונה רבים, שמנעו כל סיכוי להתבלבל, הנחת שטיחים על מערכת "מנע בקר" ואספקה מסודרת של מים במהלך הריצה ובסיומה. כל אלה אפשרו לרצים ליהנות מריצה נטולת דאגות, מאתגרת וייחודית.



הרגליים כואבות אך הנפש צוהלת – מרוץ זכרון

אין ספק שמרוץ זיכרון יעקב שמתקיים בתוך פנינת נוף הוא פנינה בפני עצמה. יחד עם האווירה הנעימה והחמה שמלווה אותו, שמור לו מקום של כבוד ברשימת מרוצי השדה אשר מעניקים לרץ את כל הסיפוקים אותם הוא מחפש.
אז מה אם הגוף קצת עייף והרגליים כואבות, העיקר שהנפש צוהלת….
והייתה גם תחרות
10 קילומטר
יונתן מלכא, בן זכרון יעקב הביא כבוד למושבה כאשר ניצח במקצה המרכזי למרחק 10 ק"מ. מלכא סיים בזמן מצוין ביחס למסלול האתגרי – 35:42 דק', שני דרעי יניב 38:51 דק' ושלישי אבידב ליברמן 39:14.
נינה פקרמן הגיע למרוץ על אופניים וסיימה במקום ה-6 כללי וראשונה בין הנשים עם תוצאה המסמנת את כוונותיה לקראת אליפות ישראל בטריאתלון – 39:26 דק' כל הכבוד נינה! קטי ציר בת זכרון סיימה במקום השני 41:32 דק'. רוני בן יעקב בת ה-14 סיימה בתוצאה של 45:37 דק'.
השתתפו במקצה 202 רצים.

5 קילומטר
תומר מזיא ואלעד לוי ירדו מתחת ל-19 דק' וסיימו בהתאמה – 18:47 ו-18:48 דק'. שלישי אלחנדרו קופקוב 19:01 דק'.
ג'סיקה ספקטור לא נעדרה גם ממירוץ זה וניצחה – 23:14 דק'. שניה לה דנה דינר 24:50 ושלישית קיד נמירובסקי 26:19 דק'.
השתתפו במקצה 109 רצים.

2 קילומטר
בין 33 הילדים שהתחרו למרחק 2 הקילומטרים ניצח בין הבנים תמיר אלפורד עם 7:25 דק' ובין הבנות אלה שושני עם 9:24 דק'.

קישורים קשורים
תוצאות
תמונות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג