מרוץ זכרון – הכרת המסלול

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר ברק



לאחר שתי נסיעות ברכב 4X4 ממוזג ורכיבת אופניים אחת ריכזנו כמה יוצאי סיירות וצלם אחד לרוץ על מסלול המרוץ של זכרון יעקב ה-3. הכצעקתה?

משק כנפיהם של כמה מבוהלים בפורום שוונג יצר בהלה בקרב הרצים. האם מירוץ זכרון באמת כל כך קשה? האם הקפת התבור מחוירה לידו והאם יסיים אותו רק רץ מאומן הגר למרגלות החרמון הנוהג להתאמן בעליות להר הגבוה בישראל?.
חד וחלק אני אומר לכם – לא ולא. אל תרשו לעצמיכם לוותר על המירוץ באיזור מהיפים בארץ – הרכס הדרומי של הכרמל המשקיף מערבה אל הים ועובר בשטחי פארק גני רמת הנדיב – פנינת חן אמיתית הצמודה למושבה זכרון יעקב.
שלטי הכוונה יכוונו אתכם אל נקודת הזינוק, בסמוך למתנ"ס זכרון יעקב. בנק' גבוהה זו ולפני הזינוק אני ממליץ לכם באופן אישי – קשרו היטב את השרוכים, חממו את רגליכם וגופכם.
זינוק – לאחר 800 המטרים המהירים במורד הכביש נכנסים לשטחי הפארק לריצת שטח אמיתית. תוואי השטח גלי וכולל עליות וירידות מתונות. אין מדובר בכביש שטוח וכיאה למסלול שטח כדאי להגיע מצוידים בנעלי ריצה מתאימות ולא נעלי תחרות חסרות בלימה!!!
מסלול הריצה המפותל הופך את הריצה למענינת ואטרקטיבית. חוששים כי תאבדו במרחבי הפארק? הסירו דאגה מלבכם – כ-50 שלטים יכוונו אתכם לאורך המסלול כולל שילוט מרחק ו-חיצים. בנקודות מועדות יוצבו מכוונים אשר ינחו אתכם בצורה ברורה לשביל הנכון.


ירוק בעיניים

להבדיל מהשנה שעברה הועתקה נק' הסיום משטח המתנ"ס (נק' הזינוק) למרגלות פארק הנדיב כך שחסכנו מכם את הטיפוס המייאש במעלה הרחוב.
מנע בקר
מכירים את הסורגים הממוקמים על האדמה ותכליתם למנוע מהפרות לחצות שטח מסוים? ובכן, בעגה המקצועית קוראים לזה מנע בקר וכשמו כן הוא. (לרצים) יש בשורה בתחום – בשנה שעברה חצו הרצים שתי מערכות "מנע בקר" ורבים התלוננו על הסיכון הכרוך בכך. השנה בוטל מנע בקר אחד ובישיבת תאום שנערכה עם הנהלת הפארק הובטח כי מנע הבקר יכוסה בשטיחים לבטיחות הרצים.

מעט לפני "מנע הבקר" המדובר ומעט יותר מ-3 ק"מ מנק' הזינוק תמתין לרצי כל המקצים (5 ו-10 ק"מ) נק' המים הראשונה (כוסות). רצי המרחק הארוך יהנו סה"כ מ-4 תחנות שתיה לאורך המסלול ובסיום יקבלו בקבוק שתיה. לרוויה!

לאחר נק' השתיה הראשונה מתחבר מקצה ה-10 ק"מ ל"שביל ישראל" לכיוון דרום בעוד שמקצה ה-5 ק"מ חוזר צפונה דרך הפארק חזרה לנק' הסיום.
מעט לאחר נק' ה-4 ק"מ ועד נק' הסיבוב (היא נק' השתיה) במיצפור חוטם הכרמל מובטח לרצים נוף עוצר נשימה – למרגלות רכס הכרמל נפרשים יישובי חוף הכרמל ורצועת החוף לכל אורכה. אם לא הייתם חלק מתחרות (וגם אם כן) נצלו את תחנת השתיה לשניה אחת של התפעלות מהנוף בטרם אתם חוזרים חזרה בשבילי הפארק – חלקם מוצלים, חלקם בירידה וחלקם בעליה. הבטחנו מרוץ שדה וכזה הוא!


לעצור לשניה

מה עוד?
שעות הזינוק
ביחס לשנה שעברה הוקדמו שעות הזינוק בכ-שעתיים כדי למנוע מהרצים לשזוף את גופם בחום היום כך שלמעט במקרה של מזג אויר קיצוני איננו צופים בעיות חום מעיק במיוחד.

כח אדם
לאורך המסלול ממוקמים מחלקי המים, מכוונים, אנשי אבטחה ושמירה, עזרה ראשונה וסיירי הפארק ממונעים כך שלבד לא תהיו שם.

שקט
בחולון נהגים צופרים, ברמת השרון נהגים מקללים, בכפר סבא נהגים מתווכחים ובזכרון? הקולות היחידים שתשמעו יהיו של נשימותיכם וחבטת הנעליים באדמה. להבדיל ממרוצי הכביש, במרוץ הזה יש שקט! נצלו זאת.

מרוץ שהוא טיול
במרוץ זיכרון אתם משתתפים בתחרות ריצה אבל גם נהנים מטיול בפארק גני רמת הנדיב – שניים במחיר אחד. בסוף מקבלים גם מדליה.

מרחקים
למרות שמדובר במרוץ שדה מדדנו את המסלולים יותר מפעם אחת ובאמעות יותר ממכשיר מדידה אחד. כאמור, המרחקים מסומנים כל ק"מ באופן מדויק.

סיכום
ארבעה גורמים חברו לקיום המרוץ, הבטחת הצלחתו והמשכיותו – מתנ"ס זכרון יעקב (בסיוע המועצה) – הגוף האחראי על הפקת האירוע, גני רמת הנדיב – בשטחו מתקיים המרוץ, חב' שוונג וקבוצת "משוגעי ריצה" בני המקום בראשות הרוח החיה ויוזמת המרוץ – עדינה חג'ג'.
מסקנות מהשנתיים שעברו הוסקו ומיושמות הלכה למעשה השנה, הכל למענכם הרצים, לביטחונכם ומעל הכל הנאתכם.
חג שמח ולהתראות ביום שישי הקרוב במתנ"ס זכרון.

קישורים קשורים
את מסלול המרוץ מצולם לכל אורכו תוכלו לראות בקישור הבא. התרשמו.
הרשמה לאירוע – כאן. הקדימו להרשם מראש. (הרשמה במקום יקרה יותר)
כל הפרטים על האירוע נמצאים כאן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג