מרוץ האביב למען ילדות הלוקות בתסמונת רט

מרוץ האביב יתקיים השנה למען מלאכיות הדממה, ילדות הלוקות בתסמונת רט. במירוץ יערכו ריצות ל-10, 5 ו-2 ק"מ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מרוץ האביב יתקיים השנה למען מלאכיות הדממה, ילדות הלוקות בתסמונת רט. במירוץ יערכו ריצות ל-10, 5 ו-2 ק"מ

מאת:שוונג תקשורת


מירוץ האביב, בחסות קאנטרי ג’, יתקיים השנה  לטובת קידום המחקר למען מלאכיות הדממה, ילדות הלוקות בתסמונת רט. המירוץ יערך ביום שבת, 9.5.2009, ויכלול מקצים למרחק של 10, 5 ק"מ ומסלול ל – 2 ק"מ המיועד לילדים.

במשך השנים,  נהפך מרוץ האביב – קאנטרי ג’ לחגיגת ריצה לכל המשפחה ולמסורת אשר מתאימה את עצמה לטרנד הבא של עולם הכושר ובריאות הגוף, מרוץ אשר מחדיר את שמחת הריצה לכל משתתף.

השנה הוחלט כי המירוץ ירתם למטרה החשובה של סיוע למלאכיות הדממה. תסמונת רט הנה הפרעה נוירולוגית התפתחותית קשה ביותר הפוגעת באחת מכל כ- 9,000 לידות של בנות. זוהי תסמונת גנטית ולא תורשתית ולכן יכולה לפגוע בכל משפחה. עדיין לא נמצא מרפא לתסמונת.ההפרעה מתאפיינת בהתפתחות הנראית תקינה עד גיל 6-18 חודש. לאחריה מתחילה התדרדרות ביכולות הפיזיות, הקוגניטיביות אשר מובילה לאובדן שימוש פונקציונאלי בידיים, פגיעה קשה ביכולת הדיבור ובפעולות המוטוריות השונות.

אחד מהליקויים הקשים ביותר בתסמונת רט הוא אובדן היכולת לדבר. עד גיל 4 מאבדות הילדות את רוב יכולת הדיבור. למרות זאת, אחדות מצליחות לשמור על מספר מילים או משפטים, אך לרוב הילדות מאבדות את מיומנויות הדיבור.

סיגל תירוש הרץ- מנהלת המרכז לתסמונת רט בישראל: "חיבור המרוץ לילדות הלוקות בתסמונת רט הוא כה נכון וטבעי. ילדות הלוקות בתסמונת רט אומנם אינן יכולות לדבר אך יכולות להרגיש ולקשר. אורח חיים נכון, כושר גופני ובעיקר הרבה אהבה וקבלה של הסביבה יכולה לתרום פלאים להתפתחות הבנות". המרוץ פתוח לנרשמים בתשלום ולמנויי הקאנטרי בחינם.
פרטים והרשמה – המרכז לתיסמונת רט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג