מרוץ אופני כביש יוקנעם – עין השופט

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר ברק



המשתתף הבולט ביותר בתחרות היה מזג האויר וזהו הסיפור הגדול של מרוץ אופני הכביש.
הדרמה הגדולה הייתה במקצה העילית וגם שם ניצח משתתף בולט (תרתי משמע) אך על כך בהמשך.

יום שבת, 0630 בבוקר, תל אביב. השמיים מעוננים, מאד מעוננים אך יבש. נוסעים צפונה. בכניסה לואדי מילק מקבל את פניי גשם זילעפות. הראות למרחק של 10 מטרים בלבד – נוסעים לאט.
צומת אליקים – הכביש רצוף בקונוסים לאורך כל הדרך רמז לנתיב המרוץ. באזור קיבוץ עין השופט אני רואה רוכבים מתחממים!
כן רוכבים רטובים בגשם ומתחממים (מי שהביא טריינר עשה את החימום במקום יבש יותר. טריינר כידוע נועד לאימון בחורף כשבחוץ יורד גשם.)
בשטח הזינוק ישנם רוכבים רבים וגשם. אין שום סימנים לביטול או דחייה נהפוך הוא המארגנים עומדים על כך שהמרוץ יוזנק בזמן והרוכבים מחויכים וששים אלי קרב. תחרות בסגנון אירופאי קלאסי.

ד"ר יוני מרום, יו"ר איגוד האופניים ברכב הליווי שמח על מספר המשתתפים הרב, האוירה ומזג האויר המיוחד. "רק שהכל ייגמר ללא נפגעים בתנאים הקיימים" אמר מעט מודאג.
זינוק העילית יוצא לדרך בזמן – רוח, קור וכמובן גשם לסירוגין מלווה את הרוכבים לכל אורך התחרות – 100 ק"מ אורכה, 4 הקפות של המסלול החדש הכולל ירידות ארוכות ומהירות (70-80 קמ"ש) ועליה ארוכה ומתישה.
לאחר כ-מחצית ההקפה פורצים 3 אמיצים קדימה – רענן ג'אנח, אילן אידלסון (מנצח המרוץ האחרון בבית גוברין) ועודד פיין. השלושה פותחים פער מהפלוטון כ-50 שניות בהתחלה ובהמשך הפער רק גדל.
מאחור הפלוטון מקבל שירות רק מרכב השיפוט בדמות המרחק מקבוצת הפורצים על שלט. מה עושים שם עם המידע הזה? כלום!
לא עובדים ביחד, אין החלפות בהובלה ולא מנצלים את עוצמת הקבוצה הגדולה להתקדם. את הטענה הזאת כבר שמעתי במירוץ בית ג'וברין מפי כמה רוכבים. אולי זאת הסיבה שהפריצות נעשו עד היום בשלבים מוקדמים של התחרות.
ללא ספק לפרוץ בראש דורש אומץ והרבה כוח פיסי ומנטלי אך כשהענק מאחור מתקדם בקצב של טיול יום שבת שמשי – זה בהחלט מעודד והפער בהחלט גדל.
במהלך המרוץ צפינו במספר התפתחויות – בחוד, עודד פיין לא מצליח לעמוד בקצב המסחרר של ג'אנח ואידלסון ונאסף אל הפלוטון. ובפלוטון עסקים כרגיל מתקדמים אך לא עובדים. וכשהמכונה לא עובדת בהרמוניה רואים ניסיונות פריצה של בודדים.
פעם ארז לוין מנסה לפרוץ ונתפס בתחילת העליה ופעם שגיא בנטל מנסה לעשות מעשה אך ללא הצלחה.
במהלך ההקפה השלישית מסלול התחרות נראה כמו ביום שבת טיפוסי – עמוס במכוניות. השוטרים כנראה לא מבינים את המוטל עליהם ולא מצליחים לעצור את התנועה. מצומת אליקים ועד צומת התשבי לקראת הפניה ימינה, הרכיבה הופכת מסוכנת. השילוב של כביש רטוב, ירידה חדה שבסופה סיבוב, גשם שוטף וכביש עמוס במכוניות היא הסיוט הגדול של שופטי התחרות, המארגנים (צימוק) והמשטרה.
מתחילות התיעצויות בדבר קיצור התחרות בהקפה אחת עקב המצב. התיעצות מהירה במהלכה מערבים כמה ממאמני הקבוצות אשר אומרים נחרצות לא להפסיק (כל הכבוד על הנחישות מתוך הרכב המחומם) את המרוץ ו-המרוץ נמשך (גם הגשם).
ההקפה הרביעית – בחוד נותרו אידלסון וג'אנח, מאחור הפלוטון (חסר כ-30% פורשים) על קו הסיום מסיימי מקצי הספורט,נערים ונשים צופים במתח מי יגיע ראשון. ומקץ כמה רגעים רואים מרחוק חולצה אדומה אחת. אחד מהשניים נשבר! מי זה?
עד מהרה ניתן לזהות את גופו הגדול של ג'אנח מטפס במאמץ את העליה האחרונה לעבר קו הסיום. לכל התשואות הרמות והאב הגאה
מניף ג'אנח בקושי את ידיו אל-על וחוצה את קו הסיום ראשון (מתנת סיום נהדרת לג'אנח הנוסע לחו"ל לתקופה ארוכה).
גם הפעם כמו בתחרות האחרונה בין הראשון לשאר עוברות מעל 3 דקות. מטרים ספורים לפני קו הסיום פורצים יורי לוינזון ודרור פקאץ נותנים את הכל וחוצים את הקו במקום השני והשלישי בהתאמה.
ואיפה אילן אידלסון? 6 דקות מהסיום מלווה בחברתו טליה מגיע אידלסון מותש. ע"פ חוות דעתו המלומדת של יו"ר האיגוד, שרף אידלסון את מאגרי הפחמימות בגופו ונותר ללא דלק במיכלים אך לא ויתר וסיים. כל הכבוד.


אילן אידלסון – מלווה בחברתו לקו הסיום

ללא ספק היתה זו אחת התחרויות הדרמטיות שראינו העונה ומזה זמן רב.
בצמרת העילית תמיד מתוח והנצחון לא מובטח לאף אחד כך שכל ארוע מספק לנו מתח, ענין ודרמה וזה כיף גדול.

בשאר הקטגוריות דווקא אין שינויים – לורי קופנס מנצחת פעם שניה ברציפות את מקצה הנשים, דור דבירי את נוער העילית ואנטון מיכאלוב את קגוריות הנערים.

נינה פקרמן אשר רכבה במקצה הנשים היתה מעורבת בתאונה עם רכב ונפצעה ברגלה קל מאד זאת בשל סגירת הכביש הלקויה שמונעת מאיתנו
לתת למרוץ ציון מעולה וחבל כי מגיע לו. מארגני המרוץ והאיגוד אמרו כי יסיקו את המסקנות להבא.

באנגלית קוראים לזה: it sorts the men from the boys

ומי שסיים את המרוץ הזה (והכוונה כמובן לכל המסיימים – נשים גברים ונערים כאחד) זכאי לכל הכבוד.

קישורים קשורים:
תמונות מהתחרות
כל התוצאות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג