מנצח הטור דה פראנס קאדל אוונס יגיע לישראל להשתתף ברכיבה היסטורית

בין המשתתפים ברכיבה לזכר הלוחמים האוסטרלים והניו-זילנדים שנלחמו בישראל לפני מאה שנה, יהיה גם הרוכב האוסטרלי קאדל אוונס, מנצח הטור דה פראנס לשנת 2011
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קאדל אוונס צילום: Gsl 2.0

בסוף מלחמת העולם הראשונה, מי ששחרר את באר שבע מידי העותומנים ולמעשה פתח את הציר לירושלים עבור גנרל אלנבי הבריטי, הם למעשה לוחמי צבאות אוסטרליה וניו זילנד אשר שמם המקוצר הוא פרשי האנזא"ק (ANZAC – Australian & New Zealand Army Corps). לוחמים אלו לחמו תחת האימפריה הבריטית במלחמת העולם הראשונה וקיפחו את חייהם הרחק מהמולדת, כאן בישראל. החודש מצוינים 100 שנים מאז אותו קרב שהפך לניצחון וכחלק משלל האירועים יערך "מסע המאה" – מסע אופניים צבעוני ואתגרי, במסלול אותו רכבו לפני מאה שנה פרשי האנזא"ק, מקיבוץ בארי דרך נחל הבשור ועד באר שבע. המסע יתקיים ב-30-31 לאוקטובר וצפויים לקחת בו חלק מאות רוכבי אופניים מכל רחבי העולם.

בין המשתתפים יהיה גם לא פחות מאשר מנצח הטור דה פראנס לשנת 2011 הרוכב קאדל אוונס (Cadel Evans) אשר הגיע בטור הזה גם פעמיים במקום השני. אוונס בן ה-40 שרכב בעברו בקבוצת BMC, נחשב לרוכב חזק והוא אף ניצח באליפות העולם ב-2009 ובמרוץ החד-יומי לה פלש ואלון. הוא נחשב ליקיר מדינתו, מאחר שהיה האוסטרלי הראשון שהחזיק בתואר אלוף העולם באופני כביש, לאחר שניצח באליפות העולם בשווייץ והיה האוסטרלי הראשון כאמור שניצח בטור דה פראנס. אוונס אישר את הגעתו לישראל להשתתפות ברכיבה ויגיע כבר בסוף השבוע שלפני יום הזינוק. "אני נרגש מהחוויה הצפויה לנו בישראל – החל בהיבט ההיסטורי והלימודי שלה, דרך הזיכרון וציון האומץ של הלוחמים וכלה למען המטרות הנעלות למענן אנו נרכב", מספר לשוונג קאדל אוונס. "נוכל להבין טוב יותר את החוויה של לוחמי האנזא"ק לפני 100 שנים כאשר נרכוב על המסלול שהם רכבו, באופניים. באותה ההזדמנות, נסייע לעמותות הנפלאות 'ילדים בועטים בסרטן' ו'שק"ל'. אופניים הם דרך נפלאה להרגיש את הסביבה. אני מתרגש לקראת המסע ובטוח שהחברות האמיצה של לוחמי האנזא"ק תבוא לידי ביטוי גם בין רוכבי מסע האופניים".

מנצח הטור דה פראנס שיגיע לישראל. קאדל אוונס | צילום: Gsl 2.0

הרכיבה שתתקיים כאמור לזכר אותו ניצחון ותקרא "לרכוב כמו אנזק" (ride like ANZAC) תנוע במקצה של 100 ק"מ שתימשך יומיים במסלול שמתחיל מהאנדרטה לזכר אנזא"ק ליד קיבוץ בארי, ולאחר מכן לאורך המסלול ההיסטורי של הפרשים הלוחמים שמסתיים בפארק באר שבע. מסלול נוסף יתקיים למרחק 52 ק"מ והוא יהיה מקצה חד-יומי ובמקביל אליו ייצא מקצה למרחק 30 ק"מ עד לפארק אשכול. על מנת לאפשר לכולם ליהנות מהמסע ההיסטורי, מיקדו גם רכיבה חד-יומית קצרה של 16 ק"מ, מנאות חובב לפארק באר שבע והיא מותאמת למשפחות ולבעלי צרכים מיוחדים.

מאחורי שחזור מסע הרכיבה עומדות שתי עמותות ללא מטרת רווח, "מעגל גיבורים" ועמותת שק"ל. כך שלמעשה, כל ההכנסות מאירוע הרכיבה הן קודש למען ילדים חולי סרטן. "כיליד אוסטרליה, גם אני גדלתי על סיפור גבורתם של לוחמי האנזק. זהו כבוד גדול עבורי היום, מאה שנים אחרי, להזמין רוכבים מכל העולם לאירוע הצדעה וזיכרון לאנשים אמיצים שלחמו כאן על אדמת ארץ ישראל ולמענה", מספר לשוונג דני חכים, יוזם מסע הרכיבה ויו"ר ומייסד "מעגל גיבורים" בישראל, "אני מרגיש שזו סגירת מעגל מדהימה שאותו מסלול שהיווה פעם קרקע לקרב ישמש היום כמסע תרומה עבור ילדים חולי סרטן".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג