מי מתחרה השנה במרתון בוסטון?

כמיטב המסורת, גם במהדורה ה-123 של המרתון הוותיק מכולם המארגנים דאגו להחזיר כמעט את כל האלופות והאלופים. האם מזג האוויר יגרום להפתעות גם הפעם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרתון בוסטון יוזנק מחר (שני) בפעם ה-123 וככל הנראה גם במהדורה הזו של המרתון הרשמי הוותיק ביותר תנאי מזג האוויר יקשו על המשתתפים. בשנה שעברה, הרוחות והגשם דווקא היטיבו עם יוקי קוואוצ'י היפני ודז לינדן האמריקאית שלא היו פייבוריטים על הנייר, אבל ברגע שתנאי המשחק השתנו – הם נכנסו לתמונה ועשו את זה בגדול.

יום חג בבוסטון | צילום: Jason Q

עוד כתבות בנושא 
האתיופים השתלטו על מרתון פריז  
חודש המרתונים המטורף יצא לדרך 
המייג'ורס: כל מה שרצים לדעת על 6 הכוכבים של המרתון 

כמיטב המסורת, גם הפעם מארגני מרתון בוסטון הצליחו למשוך אליהם את רוב האלופות והאלופים של השנים האחרונות, כך שצפוי להיות מעניין במיוחד. צריך לזכור, מרתון בוסטון יכול להיות מהיר, אבל אי אפשר לקבוע בו שיא עולם רשמי מכיוון שמדובר במסלול מנקודה לנקודה ולא מעגלי, שיש בו יותר ירידה מעלייה. זה לא הופך אותו לקשה פחות, רק שזה לא מסלול רשמי לקביעת שיא. ועדיין, זה אחד המרתונים היותר מעניינים אם לא המעניין מכולם, ותעיד על כך העובדה שאף אחד לא היה מהמר בשנה שעברה על המנצחים הכלליים.

גברים

האמריקאים לא ממש יכולים לפנטז על מנצח. למעשה, מב קפלזיגי היה המנצח האמריקאי היחידי ב-35 השנים האחרונות בבוסטון. הוא כבר פרש, וגיילן ראפ שהוא המרתוניסט האמריקאי המהיר ביותר עדיין מחלים מפציעה. אז עם כל הכבוד להפתעות, עדיין קשה לבנות על הפתעה אמריקאית.

הרצים שמגיעים השנה לבוסטון כפייבוריטים הם לליסה דסיסה האתיופי שכבר ניצח פעמיים בבוסטון (2013 ו-2015) וסיים בפעם אחרת במקום השני, וגם ג'פרי קירוי הקנייתי שבשנה שבה ניצח בבוסטון (2017) גם זכה באליפות העולם. אליהם מצטרף למי ברהנו האתיופי שניצח בבוסטון ב-2016 וגם ווסלי קוריר הקנייתי שהיה המנצח ב-2012. בסך הכל, ירוצו בבוסטון 15 רצים בעלי תוצאות טובות יותר מ-2:08 שע' כשכמה נוספים מהם מהירים במיוחד כמו לורנס צ'רונו הקנייתי שניצח במרתון אמסטרדם האחרון בזמן של 2:04:06 שע' וסיסאי למה האתיופי שניצח במרתון דובאי האחרון עם 2:04:08 שע'. וחוץ מזה יהיו שם גם שני הרצים הבכירים של אריתריאה, שיאן העולם לשעבר בחצי מרתון זרסנאי טדסה ואלוף העולם לשעבר במרתון גירמאי גברסילאסי. עדו רץ הראוי לציון הוא קנת קיפקמוי שהקנייתי שניצח לפני שנה במרתון רוטרדאם בזמן של 2:05:44 שע'.

הפתיע את כל העולם לפני שנה. יוקי קוואוצ'י | צילום מסך

נשים  

גם כאן צפוי קרב מטורף על התואר בהשתתפות 15 רצות בעלות תוצאה טובה מ-2:25 שע' כאשר 11 מתוכן מהירות גם מזמן של 2:23 שע'. דז לינדן האמריקאית שניצחה ב-2018 חוזרת כמובן במטרה להגן על התואר שלה כשגם הפעם היא תקווה אולי לגשם חזק כי בפעם האחרונה זה עבד לה.

עדנה קיפלגאט הקנייתית השתתפה ב-2017 בפעם הראשונה בבוסטון וגם ניצחה, כך שהפעם היא תיאבק על התואר השני שלה שם והרביעי בסך הכל בסבב המייג'ורס. עוד שתי אלופות לשעבר שחוזרות לבוסטון הן קרוליין רוטיץ' הקנייתית שניצחה ב-2015 ובת ארצה שרון צ'רופ שהיתה האלופה ב-2012. לרשימה המכובדת הזו מצטרפות עוד שלוש רצות אתיופיות חזקות: אסלפש מרגיה (אלופת מרתון לונדון 2010 ו-3 פעמים אלופת מרתון דובאי), מארה דיבאבה (אלופת העולם ב-2015) וגם וורקנש דגפה שהיא שיאנית אתיופיה (2:17:41 שע').




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג