מי הם הרוכבים של קבוצת האופניים הישראלית "סייקלינג אקדמי"?

הקבוצה ישראלית המקצוענית הישראלית, "סייקלינג אקדמי", בנתה צוות רוכבים בינלאומי ומשלבת גם רוכבים ישראלים, אז מי הם הרוכבים שבקבוצה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני כארבע שנים הוכרז על הקמתה של קבוצת אופניים ישראלית מקצוענית ראשונה "ישראל סייקלינג אקדמי", עם חזון מאתגר להעפלת רוכב ישראלי ראשון אל הג'ירו ד'איטליה והטור דה פראנס. לאחר שגויסו בעלי ההון שיצרפו לחזון ובהם רון בראון בתחילה וסילבן אדמס יחד עם מנהל הקבוצה הרוכב רן מרגליות, לשעבר אלוף ישראל והישראלי הראשון שרכב בקבוצת "פרו טור", יצאה הבשורה לדרך עם כוונות ברורות להגיע כמה שיותר רחוק. "יש לי תשוקה לאופניים, וקהילת הרוכבים מלאה באנשים מדהימים, איכותיים, בעלי סבלנות, שלעולם לא מתייאשים עד שהם לא מגיעים לפסגה. מה שהדליק אותי זה האדרנלין, האתגר", סיפר בעבר בראון לשוונג. כך גויסו לאט ובזהירות רוכבים בכירים מעולם האופניים הבינלאומי ואליהם שולבו גם רוכבים ישראלים בולטים. זו הרשימה נכון לימים אלו, מאחר ויכולים בהמשך להיחתם חוזים חדשים או פרישות ומעברים לקבוצות מתחרות.

גיא שגיב

בן 23, פעמיים אלוף ישראל ( 2015 ו 2016) אלוף ישראל נגד שעון (2017). שנתיים באקדמי. הרוכב הישראלי הבולט. מועמד להיות הרוכב הישראלי הראשון אחד משלושת הטורים הגדולים בעולם בעונה הבאה ובעיקר בג'ירו ד'איטליה.

רועי גולדשטיין

אלוף ישראל הנוכחי בן 24, הבכור משלישיית אחים רוכבים. אחיו עומר גם הוא מקצוען בקבוצה. הוא נמצא שנה שנייה בסייקלינג אקדמי והוא הישראלי הראשון שהחזיק בחולצת מלך ההרים בתחרות מקצוענית ברמה גבוהה (הטור של פורטוגל השנה). הציב כמטרה להתמודד על הכרטיס לסגל הג׳ירו מסייקלינג אקדמי.

עומר גולדשטיין

הרוכב הצעיר באקדמי בן 21, אשר חתם לראשונה על חוזה מקצועני. אחד מהכישרונות הישראלים של הדור הצעיר. הוחתם לאחר הצלחה גדולה בקבוצה הבסקית ב-2017.

גיא ניב

גיא ניב (24) אחד מרוכבי השטח הטובים בישראל שהחליט להפוך לרוכב כביש מקצוען לאחר שקיבל הזדמנות לרכוב בקבוצת העתודה של אקדמי. ניב עבר את מסלול סיירת מטכ״ל לפני שחזר בו והחליט להתמסר לקריירה. 2018 תהיה שנתו הראשונה כרוכב מקצוען באקדמי לאחר שהתחרה כבר בשורותיה בעולם בחלקה השני של העונה האחרונה כמתלמד.

אביב יחזקאל

אביב יחזקאל בן ה-23 הוא קיבוצניק מקיבוץ מצר. השלים שנתיים כרוכב כמקצוען באקדמי. התמודד עם חבלי השתלבות קשים בסבב התחרויות המקצועני ועתה הוא נחוש להוכיח שהוא מוכן להתמודד עם המירוצים ברמה הגבוהה ביותר בעונה הבאה.

בין לאומיים בולטים שהוחתמו לעונה הבאה:

רובן פלאזה: ספרדי בן 37 ובעל קריירה מעוטרת בלמעלה מ 20 ניצחונות כולל ניצחונות בטור דה פראנס ובוואלטה. מגיע בעונה הבאה לאקדמי לתפקיד המנהיג והקפטן.

בן הרמנס: בן 29. בלגיה. הוחתם באחרונה והפך לרוכב היקר ביותר באקדמי ובהתאם נחשב גם לרוכב החזק בקבוצה. רכב בשנים האחרונות באחת הקבוצות הגדולות בעולם, בי.אמ.סי. מטפס בחסד. מועמד לנצח שלבים במירוצים הגדולים ביותר בהם תשתתף אקדמי.

אסונגרה הולסט אנגר: אחד הכישרונות הגדולים שאקדמי החתימה לקראת העונה הבאה. ספרינטר נורווגי בעל יכולת טיפוס. שילוב מיוחד. סיים 42 פעם בעשירייה הראשונה במירוצים בין 2014 ל 2016.

אוגוס ינסן: רוכב נורווגי שהשנה סיים מחצית מהמירוצים בהם השתת, בעשירייה הראשונה. ניצח בקטע טור הארקטי בנורווגיה.

קריסטיאן סבאראגלי: החתמה חדשה. הרוכב האיטלקי הראשון של אקדמי ניצח בקטע בוולטה הספרדי, אחד משלושת המירוצים הגדולים בעולם. ספרינטר בעל יכולות ״לעבור״ עליות.

נתן ארלה: רוכב אוסטרלי. החתמה חדשה. בעל עבר של שנתיים בקבוצה הגדולה בעולם, סקאי הבריטי. עבר פציעות רבות. מקווה לפרוח השנה באקדמי ולממש את ההבטחה הגדולה שלו.

אדווין אווילה: הקולומביאני הראשון שהצטרף לאקדמי. שילוב מנצח של מטפס עם יכולת פיניש בספרינט. אלוף עולם בעברו בוולודרום. ניצח שלבים השנה ברומניה, אזרבאיזאן וטיוואן.

אמט אורקן: 4 פעמים ברציפות אלוף טורקיה נגד השעון. בעל יכולות מגוונות. הטורקי הראשון אי פעם שמוחתם בקבוצה פרו קונטיננטלית והמוסלמי הראשון של אקדמי. החתמתו היא אולי ההחתמה המרגשת והסמלית בתולדות הקבוצה.

רוכבים בין לאומיים ותיקים באקדמי:

מיקל ראיים: האסטוני בן ה 24 הוא הרוכב הטוב והמצליח ביותר בתולדות אקדמי . נקודה. זכה ביותר ניצחונות מכל רוכב אחר5 בשנתייםפ האחרונות כולל בשלב האחרון בטור קולורדו השנה – בדנבר.

דן טורק: הצ׳כי נכנס להיסטוריה כמי שהשיג לאקדמי את נצחונה הראשון אי פעם בעונתה הראשונה באזרבאיזאן, ב-2015. מומחה ״בבריחות״ ואחד הרוכבים המלהיבים והאגרסיביים בקבוצה.

קריסטס ניילנדס: הצעיר הלטבי (22) הוא גם האלוף הלאומי המכהן. אולי גדולך הכישרונות הצעירים העולים של אקדמי. ניצח השנה בבירת אזרבאיז׳אן בשלב הסיום של הטור.

לואיס למוס: רוכב האופניים הבולט והפופולרי ביותר במקסיקו בשנים האחרונות. פעמיים אלוף מקסיקו וייצג אותה באולימפיאדה האחרונה בריו.

בן פרי: רוכב קנדי מוכשר בן 23. הצטיין בחלקה השני של העונה. ניצח שלב בטור הבלטי וסיים שלישי בטור כולו.

טיילר ויליאמס: אמריקני בן צעיר 22. בעל פוטנציאל אדיר במירוצי ״הקלסיקות״ שעבר עונת בכורה לא קלה באקדמי אולם עתה, עם שנת נסיון מאחוריו, מועמד לפריצה.

ג׳וליאם בוייווין: הקנדי בן ה 28 הוא אחד הכישרונות הגדולים של הקבוצה. רכב לצדו של אלוף העולם פיטר סאגאן. בעל ״כח אש״ עצום ברגליים. ניצח בשלב הפתיחה של הטור הסיני השנה ״לייק טאיהו״.

זאק דמפסטר: אוסטרלי, עם עשר שנים כמקצוען ,מהרוכבים הוותיקים והמנוסים באקדמי. סיים שביעי באחד המירוצים היומיים הגדולים בעולם השנה – המרוץ היומי פרודנשייל בלונדון.

חוזה מנואל דיאז: רק בן 22, אחד המטפסים הטובים ביותר שצמחו בדור הרוכבים החדש בספרד. התמודד השנה על חולצת הרוכב הצעיר הטוב ביותר בטור הקרואטי ובטור של אסטוריאס. מצפה בעונה הבאה לשנת פריצה.

האמיש שרוארס: הניזילנדי בן ה 23 הוא בעל יכולות מגוונות. כשרון צעיר שהשנה התמודד לראשונה ברמות הגבוהות ביותר.

דניס ואן וינדן: אחד הרוכבים המוכשרים והמבטיחים שצמחו בהולנד אבל פציעה קשה מנעה ממנו לממש את הפוטנציאל. שימש השנה ״כמנהיג בתוך הדבוקה״ של הרוכבים הצעירים של הקבוצה ותרם לכמה מניצחונותיה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג