מי הם המועמדים לניצחון במרתון טבריה 2021?

המקצה המעניין ביותר בתחרות יהיה דווקא חצי המרתון, שלפי התחזיות אמור להיות המהיר ביותר אי פעם על אדמת ישראל. ומי יתמודדו על תואר אלוף ואלופת ישראל במרתון? הנה כל הפייבוריטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הטובים למרוץ אייל | צילום: צלמי שוונג

מרתון טבריה ה-44 יתקיים ביום שישי הקרוב וכמיטב המסורת ישמש גם כאליפות ישראל בריצה למרחק הזה. אם בעבר מי שתפסו את תשומת הלב באירוע הזה היו בעיקר רצים זרים מחו"ל שהגיעו כדי למשוך ישראלי אחד או שניים שהיו רצים מקצוענים, הרי שכיום מצבם של רצי המרתון הישראלים הרבה יותר טוב ורק ביום ראשון האחרון בולנסיה, איילה גשאו הפך לישראלי השמיני בכל הזמנים שיורד משעתיים ו-10 דקות במרתון.

הולך להיות מהיר בעיקר בחצי המרתון | צילום: צלמי שוונג

מצד שני, העובדה שיש כל כך הרבה רצי מרתון ישראלים מהירים מקשה על מארגני מרתון טבריה להביא רצים זרים מחו"ל שימשכו אותם, וגם הקורונה לא ממש עזרה בעניין הזה ולכן השנה לא יהיו בטבריה רצים מקצוענים זרים. כמו כן, רוב רצי המרתון הישראלים הבכירים צפויים להשתתף בפברואר במרתון סביליה בספרד, המרתון שבו מארו טפרי קבע את השיא הישראלי הנוכחי (2:07:20 שע') כך שהם אמנם יהיו בטבריה, אבל ישתתפו בחצי המרתון שאמור להיות המהיר ביותר אי פעם על אדמת ישראל ואליו נגיע בהמשך.

 אליפות ישראל במרתון ~ גברים 

הרץ היחיד השייך למועדון הסאב 2:10 שע' שירוץ השנה את המרתון בטבריה הוא מלקמו ג'מבר, שקבע את שיאו האישי (2:09:51 שע') בפברואר 2020 בסביליה, ובספטמבר האחרון בברלין לא הצליח להתקרב לתוצאה הזאת וסיים עם 2:16:13 שע'. אם הוא יצליח להתנהל נכון בריצה שלו, קשה להאמין שיש מישהו שיכול לסכן אותו כדי לזכות בתואר אלוף ישראל במרתון. ובכל זאת, שלושה רצים שינסו לעשות את זה הם אמיר רמון שהוא אלוף ישראל הנוכחי (במרתון טבריה האחרון הוא הגיע אחרי מלקה תחלואיני שלא מחזיק באזרחות ישראלית). רמון בן ה-35 קבע את שיאו האישי במארס האחרון במרתון שארגן איגוד האתלטיקה בעמק החולה, שם סיים בזמן של 2:22:54 שע'. יהיו שם גם גזאצ'ו פנטה שמחזיק בשיא אישי של 2:20:16 שע' ממרתון ברלין 2019 ודניאל מולושט שרץ 2:19:07 שע' במרתון של עמק החולה.

 אליפות ישראל במרתון ~ נשים 

אצל הנשים, ביטי דויטש תנסה לזכות בפעם השלישית ברציפות במרתון טבריה וגם להתמודד עם השיא האישי שלה שנקבע באפריל האחרון בבריטניה ועומד על 2:31:40 שע'. בספטמבר האחרון דויטש השתתפה במרתון ברלין אבל בדיעבד עשתה זאת כשהיא חולה בקורונה וסיימה בזמן של 2:44:37 שע'. לא נראה שיש מישהי שתוכל לסכן אותה מלזכות בתואר מאחר ולונה צ'מטאי תתחרה הפעם בחצי מרתון (פרטים בהמשך הכתבה) ולא במרחק המלא, אבל ככל הנראה דויטש תרצה להתמודד גם עם הקריטריון להשתתפות לאליפות העולם באתלטיקה שתתקיים ביולי באורגון שבארצות הברית והוא 2:29:30 שע'. הרצה הבכירה השנייה שתרוץ את המרתון בטבריה היא מינטמאר ביקאיה בת ה-29, שבאפריל האחרון סיימה שנייה במסגרת אליפות הבלקן בקייב שם קבעה את שיאה האישי, 2:45:40 שע'.

תואר שלישי ברציפות? ביטי דויטש | צילום: Artur 1980

 חצי מרתון 

כאמור לונה צ'מטאי-סלפטר לא תתחרה על תואר אלופת ישראל במרתון, אבל תוביל את ריצת חצי המרתון לנשים בטבריה. התחרות האחרונה שלה היתה במרתון לונדון באוקטובר בו היא סיימה במקום החמישי בזמן של 2:18:54 שע'. הפעם האחרונה שבה היא רצה חצי מרתון היתה בפברואר 2021 בטוסקנה אז קבעה תוצאה של 1:07:09 שע' כששיאה הישראלי שנקבע ב-2019 הוא 1:06:09 שע'.

מאחר ורוב רצי המרתון הבכירים מכוונים למרתון סביליה 2022 ובהמשך לאליפויות העולם ואירופה, הם ינצלו את המסלול בטבריה כדי לרוץ בחצי המרתון שיוזנק עוד לפני הריצה למרחק המלא (6:45 בבוקר). למעשה, שלושת רצי חצי המרתון הישראלים המהירים בכל הזמנים יהיו שם: מארו טפרי שהוא השיאן הישראלי גם בחצי מרתון (1:00:52 שע'), טדסה גטהון שהשווה את השיא הישראלי באליפות העולם בחצי מרתון ב-2020 וגירמה אמרה שמחזיק בשיא אישי של 1:02:03 שע'.

צ'מטאי-סלפטר באליפות ישראל במרוצי שדה | צילום: איתן דולפן

יהיה שם גם איימרו עלמיה שהוא רץ חצי המרתון הישראלי השישי בכל הזמנים (1:02:58 שע') השביעי בוקאיו מלדה (1:03:09 שע') והשמיני ימר גטהון (1:03:25 שע'). אליהם יצטרף גם מלקה תחלואיני שייצג את נבחרת הפליטים במשחקים האולימפיים בטוקיו בריצת המרתון וסיים במקום ה-16.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אורי גולדבורט הגיב:

    מחצית העבודה…בידי דוד אייגר מצוי מידע מדויק על אתלטים ישראליים והישגיהם בשנים הקודמות

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג