הסלבס שאוהבים סיבולת

כוכבת "משחקי הכס" שהפתיעה במרתון לונדון, הרוקרים שבחיים לא הייתם מאמינים שיקדישו זמן לריצה, וכל המפורסמים שהתמסרו. כמחווה לרובין וויליאמס, קבלו את הסלבס שאוהבים סיבולת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רובין וויליאמס, שהלך לעולמו ב-11 לאוגוסט, לא היה רק שחקן מחונן שסבל מדיכאון. הוא גם היה ספורטאי מוכשר מגיל צעיר מאוד, שהתחיל כרץ (1:58 דקה ב-800 מטר בבית הספר התיכון) והתאהב לגמרי באופניים בגיל מבוגר. הוא תמיד מצא את הדרכים לשלב את התחביב שלו עם המקצוע, והיה מקורב לאגדות אופניים כמו לאנס ארמסטרונג ואדי מרקס.

תמיד היה ספורטאי. רובין וויליאמס

תמיד היה ספורטאי. רובין וויליאמס

וויליאמס הוא סלבריטי אחד מבין רבים שגילו את היתרונות הגדולים של הספורט החובבני. במקרה של ידוענים בקנה מידה בינלאומי, מדובר גם בהזדמנות מצוינת ליחסי ציבור טובים, שכן בארצות הברית או בבריטניה ידוענים שרצים מרתון יכולים להתרים מיליוני דולרים עבור מטרות שונות, וכך הם הופכים ליותר אהובים ומוערכים. אז כמחווה לרובין וויליאמס, החלטנו לספר לכם על הידוענים הידועים ביותר שנוהגים לרוץ מרתון ואפילו יכולים להתגאות בתוצאות שלהם.

שחקנים
וויליאם בולדווין הוא אולי לא השחקן ההוליוודי הבכיר ביותר מבין ארבעת אחיו (אלק, סטיבן ודניאל) אבל בדבר אחד הוא יכול להתגאות: מדובר בכוכב ההוליוודי המהיר ביותר בריצת המרתון. זה קרה בשנת 1992 במרתון ניו יורק, שבו בולדווין שהיה אז בן 29 סיים בתוצאה מרשימה של 3:24:29 שעות. אדוארד נורטון, כוכב "מועדון קרב" ו"אמריקה X", לא רק יודע ללכת מכות כמו בסרט הראשון שהוזכר כאן. הוא גם יכול לרוץ, ואפילו מהר. לקראת מרתון ניו יורק ב-2009 נורטון התאמן בקניה, כשהמטרה שלו היתה לגייס כספים לקרן לשימור שבט המסאי במדינה. בסופו של דבר הוא הצליח בשתי המשימות עם תוצאה של 3:48 שעות במרתון וגיוס של 300 אלף דולר. וויל פרל, כוכב "סטרדיי נייט לייב", רץ שלושה מרתונים בחייו כשהמהיר ביניהם היה בבוסטון 2003, שם השיג תוצאה של 3:56 שעות.


אדוארד נורטון. עם תוצאה של 3:48 שעות במרתון וגיוס של 300 אלף דולר

מעריצי סדרת המופת "משחקי הכס" ישמחו בודאי לגלות שאחת השחקניות בעונות הנוכחיות, נטלי דורמר, הפכה במרתון לונדון האחרון לאחת השחקניות הספורטיביות בכל הזמנים. דורמר, שמגלמת ב"משחקי הכס" את מרג'ורי טיירל, סיימה את המרוץ בתוצאה מדהימה של 3:50 שעות אחרי חודשים קשים של אימונים. מי שהרשימה אפילו יותר היתה כוכבת הסדרה "דקסטר" ג'ניפר קרפנטר (מגלמת את דברה מורגן) שרצה את מרתון ניו יורק בשנת 2010 בזמן של 3:34 שעות. שחקניות רבות נוספות השלימו מרתון דווקא בניו יורק וביניהן קייטי הולמס (5:29 שעות) ופמלה אנדרסון (5:43 שעות).

מוזיקאים
ג'ו סטראמר לא היה רק מוזיקאי אגדי אלא סיפק את אחת האגדות היותר מעניינות שקשורות לספורט ולמוזיקה. מסתבר שסולן להקת ה"קלאש" שכל כך מזוהה עם פאנק, גיטרות, אלכוהול ואורח חיים לא הכי בריא, היה גם רץ חובב. ולא סתם רץ, הוא השתתף בשלושה מרתונים בתחילת שנות השמונים, פעמיים בלונדון ופעם אחת בפריז כשהתוצאה שקבע ב-1983 כשגייס כסף לחקר הלוקמיה היתה 4:13 שעות. אבל הסיפור הגדול קרה ב-1982 בפריז. ה"קלאש" בדיוק עמדו להוציא אלבום חדש, ומנהל הלהקה רצה לתפוס כותרות בעיתונים על ידי היעלמותו של סטראמר. הוא נשלח מלונדון לפריז, גידל זקן, וניצל יחד עם חברתו את השהות בעיר האורות כדי לרוץ במרתון תוך כדי שהוא מסווה את עצמו, כשבאותו היום כותרות העיתונים דיווחו על כך שהוא נעלם לחבריו באנגליה. אגב, כשסטראמר נשאל איך הוא התאמן למרתונים שלו הוא אמר: "אתם לא יכולים לנסות את זה בבית כי זה עובד רק לי, אבל אני שותה 10 בירות בלילה לפני, ומקפיד לא לרוץ בכלל בכל החודש לפני". האמת היא שסטראמר טען לשיא אישי של 3:20 שעות במרתון, אבל הנתון הזה מעולם לא אושר, כך שמי שמחזיק בתואר המוזיקאי-מרתוניסט המהיר ביותר הוא ביורן אולבוס מלהקת "אבבא" (הבחור ללא הזקן) שרץ את מרתון שטוקהולם ב-1980 בזמן של 3:23 שעות.

הרוקר הגדול ביותר בימינו שרץ מרתון הוא פלי, הבסיסט של "רד הוט צ'ילי פפרז", שהבין לפני שנתיים שזו דרך מצוינת לגייס כספים עבור קרן שהקים להקמת בית ספר למוזיקה לילדים מעוטי יכולת. פלי שכר מאמנת אישית, ותוך זמן קצר יחסית רץ את מרתון לוס אנג'לס בזמן של 3:56 שעות. ויש גם ייצוג מכובד מאוד לראפרים בזכות שון קומבס (פי. דידי) שרץ ב-2003 את מרתון ניו יורק בזמן של 4:14 שעות וגייס סכום אדיר של שני מיליון דולר למען ילדים רעבים.
המוזיקאית-מרתוניסטית הבולטת ביותר היא אלאניס מוריסט, שבשנת 2009 רצה את המרתון הראשון שלה שהיה מרוץ שטח בזמן של 4:19 שעות ומספר חודשים לאחר מכן רצה את מרתון ניו יורק בזמן של 4:28 שעות. הזמרת נטלי אימברוליה רצה בשנת 2010 את מרתון לונדון וסיימה בזמן של 5:02 שעות.

שאר הידוענים
הסופר היפני הרוקי מורקאמי גרם ללא מעט אנשים להיכנס לתחום הריצה בזכות ספרו "על מה אני מדבר כשאני מדבר על ריצה". הוא בעצמו מחזיק בשיא אישי של 3:31 שעות ממרתון ניו יורק והישג אפילו מכובד יותר שלו הוא השתתפות במרוץ אולטרה מרתון של 100 קילומטר. הפוליטיקאי הידוע ביותר שהשלים מרתון הוא לא פחות מאשר נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' וו. בוש, שרץ במרתון יוסטון בשנת 1993 וקבע זמן של 3:44 שעות. "זה הפך אותי לצעיר ב-10 שנים", הוא סיפר אז.

עוד כתבות בנושא:
המדריך שיהפוך אתכם מהולכים לרצים 
ריצת הסקאיראנינג תופסת תאוצה בעולם 

לאנס ארמסטרונג רץ את מרתון ניו יורק בשנת 2007 וסיים בזמן של 2:46 שעות. אלוף העולם לשעבר במרוצי פורמולה 1, ג'נסון באטון הבריטי, הצליח גם הוא לרדת משלוש שעות במרתון כשקבע 2:58 שעות במרתון הונלולו הנחשב לקשה. עם כל הכבוד לכל המפורסמים שהוזכרו כאן, אחת הנשים שאחראיות להשתתפות של כולם במרתון ולפופולאריות של גיוס הכספים היא כוכבת הטלוויזיה אופרה ווינרי, שבשנת 1994 הצהירה בפני אומה שלמה שתרוץ מרתון ועשתה זאת בהצלחה במרתון מרין קורפס אותו סיימה בזמן של 4:28 שעות.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • בובו הגיב:

    מוזיקאים בישראל תוסיפו את אבי ביטר

  • רץ קנקן הגיב:

    יש עוד כמה: השחקן ברוס דרן הוא רץ בנשמה. השחקנית אלכסנדרה פול רצה, שוחה והשלימה איירונמן בהוואי.

  • רץ קנקן הגיב:

    גם מיק ג'אגר רץ הרבה מאד

  • ליאור הגיב:

    בארץ יש לנו את עברי לידר ששוחה למרחקים ארוכים ומתחרה בטריאתלונים, ואת איתי תורג'מן שמתחרה באיירונמנים ברחבי העולם

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג