האם יישבר במרתון ברלין שיא מסלול נוסף?

ביום ראשון יתקיים מרתון ברלין, אך שיאן העולם וילסון קיפסנג העדיף את ניו יורק, אבל במסלול המהיר בעולם בונים על מי שרץ את מרתון הבכורה המהיר בעולם, וגם על האמריקאית המרגשת שתנסה לגבור על האפריקאיות. מאות ישראלים כבר בדרך לשם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחת הדרכים היותר טובות לחגוג את השנה החדשה היא במרתון ברלין, וזו בדיוק הסיבה שכמות עצומה של רצים ישראלים עושה את דרכה במהלך החג מבן גוריון לגרמניה, וביום ראשון בבוקר הם יזנקו לאחד המרתונים היוקרתיים בעולם, ובטח המרתון המהיר מכולם.

המרתון המהיר בעולם | צילום: ingo franke

המרתון המהיר בעולם | צילום: ingo franke

מסלול שטוח עם שיא עולמי
בברלין יש הכל: מזג אוויר מושלם (בדרך כלל), מסלול שטוח שבו נקבע השיא העולמי, מעודדים הכי מפרגנים שיש, יותר מ-40 אלף משתתפים רק בריצת המרתון וקרוב ל-60 אלף משתתפים באירועי המרתון כולו. מעבר לחוויה העצומה שעוברים הרצים החובבנים, מרתון ברלין היא אחד מארועי הריצה המעניינים ביותר, מאחר ושש מתוך 10 התוצאות המהירות בכל הזמנים נקבעו בברלין. בדרך כלל מארגני מרתון ברלין מצליחים לארגן קרבות מסקרנים על התואר, ובשנה שעברה היה זה וילסון קיפסאנג הקנייתי שהצליח לשבור שיא עולם על המסלול הזה ולקבוע 2:03:23 שעות. השנה, המארגנים "הפסידו" את וילסון קיפסאנג לטובת מרתון ניו יורק שיתקיים בנובמבר. גם בלעדיו מקווים שם שיהיה שמח, כאשר הקרב העיקרי יהיה בין שני מרתוניסטים שמשתייכים לשלושת הראשונים בדירוג הכללי של 6 המרתונים הגדולים בעולם. מדובר בצגאי קבדה האתיופי ובדניס קימטו הקנייתי, שלמעשה מתחרים מול אותו קיפסנג על פרס כספי של מיליון דולר.

ינסה לאיים על קימטו. צגאי קבדה | צילום: Snappa

ינסה לאיים על קימטו. צגאי קבדה | צילום: Snappa

יהיה מעניין מאוד לעקוב אחרי קימטו, מכיוון שזה אחד הרצים היותר מזוהים עם הכביש הברלינאי המהיר, ובכל פעם הוא משיג שם תוצאות אדירות. פעם הוא ניצח שם את וילסון קיפסנג בחצי מרתון, פעם אחרת הוא שבר שם את השיא העולמי במרוץ כביש ל-25 קילומטר ובשנת 2012 הוא רשם שם את הבכורה המהירה ביותר במרתון כשקבע זמן של 2:04:16 שעות והפסיד לבן ארצו ג'פרי מוטאי בהפרש של שניה אחת בלבד. מאז הוא רשם שני ניצחונות גדולים: האחד במרתון טוקיו והשני במרתון שיקגו לפני שנה שבו קבע 2:03:45 שעות, התוצאה הרביעית בטיבה בכל הזמנים. כעת קימטו רוצה לנצח במרתון מייג'ור נוסף, ועל הדרך גם לשפר את שיאו האישי ב-22 שניות כדי לשפר את שיאו העולמי של קיפסנג, משימה שבהחלט נראית אפשרית לאור ההיסטוריה של מרתון ברלין ושל קימטו. מי שינסה להפריע לו הוא צגאי קבדה, כך שלפחות על הנייר אנחנו אמורים לקבל קרב אתיופי-קנייתי קלאסי. קבדה הוא בן 27 וצעיר מקימטו בשלוש שנים, אבל ברזומה שלו יש כבר 17 מרתונים, וב-13 מהם הוא היה על הפודיום (כולל במשחקים האולימפיים ובאליפות העולם). בשנה שעברה קבדה זכה בחצי מיליון דולר בסבב המייג'ורס במרתון ושיאו האישי נקבע במרתון שיקגו ב-2012 בו ניצח בזמן של 2:04:38 שעות. אז מצד אחד מדובר ברץ עם ניסיון עשיר יותר משל קימטו, מצד שני שיאו האישי איטי בכמעט דקה, ונראה שכדי לנצח בברלין הוא יצטרך שיפור משמעותי של התוצאה.

עוד כתבות בנושא: 
אייריס זנדר מספרת על חווית מרתון ברלין שלה 
איך תבחרו את המרתון הראשון שלכם? 

צריך לזכור שבמרתונים גדולים כמו ברלין דואגים ליותר משני מתחרים רציניים, כך שמועמד טבעי נוסף לתואר הוא עמנואל מוטאי, הרץ בעל התוצאה החמישית בטיבה בכל הזמנים (2:03:52). גם הקנייתי הזה מסתדר מצוין עם האווירה הברליאנית וההוכחה לכך היא מדליית הכסף שלו במרתון באליפות העולם ב-2009 שהתקיימה בברלין. במרתונים גדולים אנחנו תמיד עושים היכרות עם כוכבים צעירים חדשים, ומי שצפוי לתפוס את המשבצת הזאת הפעם הוא ג'פרי קמוורור בן ה-21, רץ קנייתי שסיים על הפודיום בשני המרתונים האחרונים בברלין וגם זכה באליפות העולם האחרונה בחצי מרתון.

מאבק הנשים 
במרתון לנשים המאבק צפוי להיות יותר אפריקאי-אמריקאי-אסייאתי. את אפריקה תייצג בעיקר טירפי צגאי האתיופית שסיימה שניה בבירה הגרמנית לפני שנתיים ותנסה לשפר את שיאה שנקבע אז ועומד על 2:21:19 שעות. האמריקאים במקום יעודדו את הגיבורה שלהם, שליין פלנגן, שתנסה להתמודד מול שיאה האישי (2:22:02 שעות) וזה אומר שהיא תוכל להתמודד גם על התואר. את אסיה תייצג קיושו פוקושי היפנית, מדליסטית הארד מאליפות העולם האחרונה. רצה מסקרנת מאוד על המסלול תהיה גלדיס צ'רונו הקנייתית, אלופת העולם בחצי מתון שבגיל 31 תתחרה בפעם הראשונה במרחק המלא.

תנסה לשבור את שיאה וגם ללכת על התואר. שליין פלנגן | צילום: Sonia Su

תנסה לשבור את שיאה וגם ללכת על התואר. שליין פלנגן | צילום: Sonia Su

ישראלים
כרגיל, מאות ישראלים רשומים בין עשרות אלפי המשתתפים במרתון ברלין ואחד הבולטים שבהם הוא שלומי לאון מרצי רמת השרון, שינסה לרדת מזמן של 2:40 שעות. המתחרים הישראלים, חלקם לראשונה בברלין וחלקם חוזרים כדי לקבל מנה נוספת של החוויה המיוחדת – יהנו בראש ובראשונה מכמות שיא של כ-75 אלף משתתפים בארועי המרתון השונים. לא פחות חשוב מזה, הם יהנו גם ממזג אוויר טוב, בשאיפה שאפילו לא יהיה חם מדי. סוף השבוע הקרוב בברלין צפוי להיות אפרורי וקצת גשום, אלא שהתחזית ליום המרתון מדברת על יום בהיר עם טמפרטורת שיא של 21 מעלות. המרתון עצמו יוזנק ב-9 שעון מקומי, כך שסיכוי טוב שאם החום יהיה מעט גבוה מדי: הרצים ירגישו אותו. החדשות הטובות עבור המשתתפים הישראלים הן שאחרי כל הריצות הארוכות שהם עברו בקיץ בחום שלנו, זה קטן עליהם. שיהיה בהצלחה.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג