מה קרה באתלטיקה הקלה בסופ"ש?

ליגת היהלום יצאה לדרך בדוחא עם תוצאות מטורפות, ובהדר יוסף התקיים המחזור הראשון בליגה הבין-אגודתית, עם כמה שיאים אישיים שנותנים ציפייה לעוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מוטאז עיסא בארשים קופץ לגובה מקטאר

עונת האתלטיקה הקלה יצאה לדרך ובסוף השבוע האחרון התקיימה בדוחא שבקטאר התחרות הראשונה בסבב ליגת היהלום, ובהדר יוסף (במקביל לקטע השני בג'ירו ד'איטליה שעבר ליד) התקיים המחזור הראשון בליגה הבין-אגודתית.

קסטר סמניה רצת 800 מטר דרום אפריקאית

בקרוב יתחילו לעשות לה חיים קשים. קסטר סמניה | צילום: Erik van Leeuwen

בדוחא, מי שעמדה במוקד העניינים היתה הרצה הדרום אפריקאית קסטר סמנייה, שלפי התקנות החדשות של התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) היא תצטרך להוריד את רמות הטסטוסרון בגופה החל מה-1 בנובמבר. מצבה הפיזיולוגי של סמנייה הוא כזה שהיא מייצרת רמות גבוהות מהנורמה של הורמונים גבריים.

בינתיים, הדרום אפריקאית המשיכה בפתיחת העונה המצוינת שלה ושברה את השיא הלאומי של מדינתה כשניצחה בריצת ה-1,500 בדוחא בזמן של 3:59.92 שדק' והקדימה ב-1.07 שנ' את נלי ג'פקוסגיי הקנייתית. בסיום הריצה נשאלה סמנייה לגבי התקנות החדשות של IAAF ואמרה "אני לא רוצה להתייחס לשטויות".

אנדרה דה גראס הקנדי, שהוזכר לפני אליפות העולם ב-2017 כאחד המועמדים לניצחון ב-100 מטרים ואז נפצע רגע לפני האליפות, עשה קאמבק בדוחא אבל סיים שישי בלבד בריצת ה-200 (20.46 שנ') כאשר המנצח היה האמריקאי נואה ליילס בזמן של 19.83 שנ' ושבר את שיאו האישי. בריצת ה-400 לגברים ניצח סגן אלוף העולם מהבהאמאס, סטיבן גארדינר, ששיפר את שיאו האישי וקבע 43.87 שנ' כשהוא מקדים את עבדאללה הארון מקטאר (44.50 שנ') ואת איזק מקוואלה מבוצוואנה שסיים שלישי בלבד (44.92).

בריצת ה-1,500 לגברים נרשמה הפתעה כשטרסה טולוסה האתיופי בן ה-19 גבר על שישה קנייתים וניצח בזמן של 3:35.07 דק'. וכל זה קורה באותו שבוע שבו נודע על כך שאחד מגדולי הרצים הקנייתין וכוכב ה-1,500, אסבל קיפרופ, נכשל בבדיקת חומרים אסורים. ולא רק זה, גם בריצת ה-3,000 מכשולים לגברים נרשם ניצחון אתיופי על הקנייתים עם צ'אלה ביו שעצר את השעון ב-8:13.71 דק' והקדים את לורנס קיפסאנג (8:15.07 דק') ואת עמנואל קיפרונו (8:16.24 דק').

הלהיב את הקהל בדוחא. מוטאז עיסא בארשים | צילום: filip bossuyt

הקהל הקטארי נהנה מהצגה של שני האתלטים המובילים במדינה. עבדרחמאן סמבה (לשעבר ממאוריטניה) ניצח בריצת ה-400 משוכות עם תוצאת השנה בעולם, 47.57 שנ', והקדים ביותר משניה וחצי את ברשון ג'קסון האמריקאי. בקפיצה לגובה, מוטאז עיסא בארשים ניתר ל-2.40 מ' והיה גדול על כולם. רמה גבוהה היתה גם בקפיצה משולשת לגברים, שם פדרו פיצ'רדו הקובני ניצח עם 17.95 מ' והקדים ב-14 סנטימטרים את אלוף העולם והאלוף האולימפי כריסטיאן טיילור. גם בהטלת כידון נרשמה רמה גבוהה כאשר המנצח הגרמני תומאס רולר (האלוף האולימפי) הטיל ל-91.78 מ', 22 סנטימטרים יותר מבן ארצו ואלוף העולם יוהנס וטר.

ריצת ה-100 לנשים היתה נטולת אמריקאיות, אבל הספרינטריות ה"לוהטות" בעולם כיום הן מחוף השנהב, וכך סגנית אלופת העולם מארי ז'וזה טאלו ניצחה בזמן של 10.85 שנ' והקדימה ב-5 מאיות את בלסינג אוקגברה הניגרית. שלישית סיימה האלופה האולימפית מג'מייקה אליין תומפסון (10.93 שנ') ורביעית אלופת העולם ב-60 מטרים מחוף השנהב, מוריאל אהורה (10.96 שנ').

ריצת ה-100 משוכות לנשים היתה בשליטה אמריקאית והסתיימה בניצחונה של אלופת העולם ב-60 משוכות, קנדרה הריסון, בזמן של 12.53 שנ', האלופה האולימפית מריו, בריאנה רולינס מקניל, היתה איטית ממנה ב-5 מאיות.

הליגה הבין-אגודתית: ניצחונות לבלייר-סנפורד, טאייצ'או ובאיולין 

ביום שבת יצאה לדרך באצטדיון הדר יוסף הליגה הבין-אגודתית באתלטיקה קלה עם המחזור הראשון. דונלד בלייר-סנפורד היה המהיר ביותר בריצת ה-200 לגברים עם 21.26 שנ' והקדים את הכישרון הצעיר גל ארד (21.57 שנ') ששיפר את שיאו האישי ב-44 מאיות. בריצה המקבילה לנשים אולגה לנסקי עשתה קאמבק (אחרי לידה) אבל סיימה רק חמישית, ומי שניצחה היתה דיאנה ויסמן בזמן של 24.20 שנ' והיתה רחוקה ב-4 מאיות משיאה האישי.

הפעם היא היתה המושכת. לונה צ'מטאי | צילום: צלמי שוונג

את התוצאה האיכותית ביותר (לפי ניקוד) במחזור השיג דימטרי קרויטר שניצח בקפיצה לגובה עם 2.16 מ'. ריצת ה-1,500 מטרים לגברים הסתיימו בניצחונו של דוד טאייצ'או שקבע 3:48.15 דק' והקדים ביותר משלוש שניות את ימר גטהון. אצל הנשים, לונה צ'מטאי סלפטר ניסתה למשוך את סלמאוויט באיולין (שנמצאת בתהליכי התאזרחות) לשיא אישי, אבל זה לא עבד הפעם. באיולין ניצחה בזמן של 4:17.59 דק'.

קבוצת השליחים של מכבי תל אביב זכתה בתואר הלאומי בריצת 4 פעמים 400 מטר בזמן של 3:17.81 דק'. ברביעייה רצו עמרי הרוש, דור קולביץ', דונלד בלייר-סנפורד ודוד טאייצ'או. אצל הנשים ניצחה הרבייעיה של מכבי חיפה (ניצן אסס, כריסטינה יורובסקי, שיר חלפון, דריה לוקשין) בזמן של 3:53.97 דק'.

חנה מיננקו התחרתה בקפיצה לרוחק לנשים וניצחה בתוצאה של 6.16 מ' עם פייט צמוד מיפעת זליקוביץ' שסיימה שנייה עם 6.03 מ'.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג