מה צפוי באליפות ישראל ב-15 ק"מ?

באליפות ישראל בריצת כביש ל-15 ק"מ צפויה תחרות איכותית בנשים ויהיה בה עומק תחרותי איכותי. בין הגברים יבלטו אלוף ישראל הטרי בריצת מרתון וסגנו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מעל 2,500 משתתפים יזנקו ביום שישי 1. בפברואר במרוץ ראשון לציון בו יתקיימו ארבעה מקצים (15 ק"מ ריצה, 10 ק"מ ריצה, 5 ק"מ ריצה והליכה תחרותית ו-2 ק"מ ריצה תחרותית ועממית) אשר הארוך מביניהם, ל-15 ק"מ, יהווה את אליפות ישראל בריצת כביש למרחק זה. מכיוון שריצת כביש ל-15 ק"מ לא נחשבת למקצוע שמוכר בו שיא רשמי (לפי התאחדות האתלטיקה הבין-לאומית IAAF), קביעת שיא בריצה אינה מהווה, רשמית, שבירת שיא לאומי, אלא השגת ההישג הטוב ביותר במקצוע בו לא מוכר שיא רשמי, אם כי בפועל המשמעות היא שזוהי התוצאה הטובה ביותר שקבע אתלט או שקבעה אתלטית במקצוע זה.

לונה צ'מטאי, אליפות ישראל 15 ק"מ צילום: טיבור יגר

השנה התחרות בין הנשים צפויה להיות מעניינת יותר מזו של הגברים בגלל העומק התחרותי של המשתתפות בו. הרצה הבכירה שתשתתף היא ללא ספק לונה צ'מטאי-סלפטר, שיאנית ישראל בריצות מ-1,500 מ' עד מרתון ואלופת אירופה בריצת מסלול ל-10,000 מ' והיא המועמדת לניצחון בנשים ויתכן שאף תסיים במקום השלישי הכללי. הקצבים בהם היא רצה בשנה האחרונה והתוצאות שלה מראות בהחלט על השתפרות וקפיצה גדולה מאוד ביכולות. רצות בכירות נוספות כמו סלאמאוויט באיולין, ביטי דויטש, אלופת ישראל במרתון ובחצי מרתון, כרואן חלבי, אלופת ישראל ב-10 ק"מ, אזאוונט טקה ששבה להתחרות אחרי מחנה אימון מפרך, ממנו, כך נראה, היא חוזרת בכושר מצוין.

בין הגברים שני הרצים הבכירים הם אלוף ישראל במרתון איימרו עלמיה וסגנו מלקאם ג'מבר שיאבקו על התואר. ההישג הטוב ביותר במקצוע זה לגברים הוא 44:36 דק' שנקבע על ידי מארו טפרי בשנה שעברה, בולנסיה, ספרד. אצל הנשים הוא נקבע על ידי לונה צ'מטאי-סלפטר בזמן של 47:38 דק' בשנה שעברה, גם בולנסיה, ספרד.

אליפות ישראל ב-15 ק"מ במרוץ ראשון לציון | צילום: צלמי שוונג

בשנה שעברה הצליחו סלפטר וטפרי לשבור את השיאים ב-15 ק"מ במרוץ זה ואלו גם שיאי המסלול לגברים ולנשים. טפרי קבע בראשל"צ 44:51 דק' (מאז הוא שיפר את השיא פעם נוספת), ואילו סלפטר קבעה 49:47 דק' ומאז היא שיפרה את השיא 3 פעמים נוספות.

המקצה ל-15 ק"מ יוזנק בשעה 7.00 בבוקר בסמוך לאצטדיון האתלטיקה בראשון לציון, בשעה 8:15 יוזנק המקצה ל-10 ק"מ וב-9:00 המקצה ל-5 ק"מ וב-9:45 המקצה התחרותי והעממי ל-2 ק"מ.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג