מה יהיה עתיד ענף האופניים בישראל

ביום שלישי הקרוב 15/12 בשעה 18:00 צפויים חברי איגוד האופניים להתכנס לאספה כללית שעל הפרק: דרישת 14 המועדונים הגדולים בישראל לשינוי כול המערך האסטרטגי של האיגוד. על רקע זה התפטר היו"ר יוני ירום מתפקידו וכרגע משמש אורן עוזרד כיו"ר זמני של האיגוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום שלישי הקרוב 15/12 בשעה 18:00 צפויים חברי איגוד האופניים להתכנס לאספה כללית שעל הפרק: דרישת 14 המועדונים הגדולים בישראל לשינוי כול המערך האסטרטגי של האיגוד. על רקע זה התפטר היו"ר יוני ירום מתפקידו וכרגע משמש אורן עוזרד כיו"ר זמני של האיגוד

מאת:אייבי גילת


ענף האופניים בישראל נמצא כיום בפרשת דרכים. מחד כמות הרוכבים העממיים על הכבישים ובשטח עולה בצורה מדהימה ומאידך, ספורט האופניים ההישגי איננו פורץ קדימה לפחות על פי אותם מדדים. ראשי 14 המועדונים הגדולים פרסמו בתאריך 7/12 מכתב לכל חברי איגוד האופניים. להלן עיקרי המכתב:

"אנו מנהלי המועדונים הגשנו בקשה להקדמת בחירות להנהלת איגוד האופניים, מהלך זה הוא תולדה של אי קידום תוכנית עבודה ארוכת טווח לענף האופניים בישראל. היום כדי להתקדם לשלב הבא של ההתפתחות, חייבת הנהלת האיגוד לעבור שינוי מהותי בכל הנוגע להתנהלותה ומחויבותה לעקרונות אסטרטגיים וראייה ארוכת טווח. מאז הבחירות ב 2007-  נעשו ניסיונות שהעלו חרס להניע את ההנהלה הנוכחית לשינוי. למרות שיזמנו כנס אסטרטגי בסוף 2008 שבו נכחו מעל כ 30- חברי איגוד (שופטים, מארגני מרוצים, חברי הנהלה, רוכבים תחרותיים ועממיים, מאמנים וראשי מועדונים) מסקנות הכנס נשארו על הנייר ולא נבנתה התוכנית המיוחלת.

יש צורך בהנהלה מנהיגה, מתפקדת ולא בהנהלה זמנית. המציאות באיגוד האופניים שבו חברי ההנהלה אינם נציגי מועדונים באופן פורמאלי נובעת מתקנון ישן. תקנון זה עוצב לתת מענה לענף שלא היו בו מועדונים וענה על הצורך לצרף לאיגוד רוכבים. תקנון זה מאפיין איגוד ספורט עממי והוא כבר אינו רלוונטי.

יעדי הנהלה החדשה
ייצור מבנה ארגוני תקין מאפיין איגודים תחרותיים מצליחים –
 ההנהלה תקבע תוכנית עבודה ארוכת טווח, ממנה תיגזרנה תוכניות עבודה קצרות טווח, אותן המנכ"ל יוציאו לפועל באופן מלא.
המשך עבודת הכנס האסטרטגי אותו יזמנו – מחויבות לפיתוח מאוזן של כלל מרכיבי הענף כפונקציה של מטרת על ברורה.
מטרת העל של האיגוד כפי שהוגדרה בכנס האסטרטגי: ענף מקצועני, מוביל בספורט התחרותי המשולב בקהילה והחברה. ענף הנשען על תשתית רכיבה עממית מאורגנת. תשתית המזינה רוכבים תחרותיים בכל טווח הגילאים וסוגי הרכיבה. רוכבים מגיעים להישגים אישיים וקבוצתיים ברמה העולמית, לאורך זמן ונהנים מתמיכה ארגונית ומשאבים הולמים. ענף הזוכה לחשיפה תקשורתית מתמדת והכרה בארץ ובעולם.
פיתוח הדרכה ומאמנים – יצירת תשתית אימון שתתן מענה לכל התחומים.
תחרויות – פיתוח תשתית מרוצים.
תשתיות פיזיות ומתקנים – פיתוח מתקני רכיבה שיתנו מענה לנפח הענף ההישגי.
נבחרות ומועדונים – פיתוח מועדונים שיספקו לנבחרות הלאומיות את הרוכבים והרוכבות למימוש מטרת העל של האיגוד."
חתומים המועדונים: 500 Watt  ,Spingo YBA ,Focus חישוקי הפלדה, Team Misgav, רוכבי אשכולות, מסטרס חיפה, TNT ,Xteam מומנטום, בשביל האופניים בגליל, IWCC ,VCI ,CCC ,TACC.

יו"ר איגוד האופניים הזמני, אורן עוזרד פרסם בתגובה למכתב ראשי המועדונים מכתב התייחסות אישי לחברי איגוד האופניים. להלן עיקרי הדברים:
"לפני שנתיים וקצת הצטרפתי להנהלה, לכאורה שליח של מועדון. פעלתי מתוך הסתכלות כלל ענפית, ונוסף על פעילויות ההנהלה תרמתי מזמני להובלת הוועדה המקצועית. קיבלתי ביקורות על כמה החלטות, אבל לרוב התגובות היו חיוביות ממאמנים, מחברי הנהלה ומרוכבים, שהביעו הערכה לניסיון האחר שאני מביא, לשיקול הדעת ולמסירות.
   

אני לא בובה של אף מנהל/מאמן מועדון. התובנה היא שאם ההצעה תתקבל, אני ושכמותי לא עומדים בתנאי הסף לחברות בהנהלה. מוזר, עצוב, אבל מייצג בדיוק את הכיוון שאליו אנחנו נמשכים, קרי השתלטות ישירה ובוטה של ראשי המועדונים על ההנהלה.

הטענה שההנהלה אחרי פרישתו של יוני אינה ראויה להמשיך מערערת את כנותם של מנהלי המועדונים וחושפת טפח מהכוונה האמיתית. שהרי פעילותם לפיזור ההנהלה החלה עוד הרבה לפני שיוני פרש, וכפי שהצהיר, זו הסיבה לפרישתו. קביעת המורדים שההנהלה הנוכחית אינה מחויבת לאסטרטגיה גם היא שווה בדיקה.

אמרתי מה חברי ההנהלה הנוכחיים הם כן, ומשפט אחד על מה הם לא: הם לא כלבי שמירה של אינטרסים מועדוניים שזכו להיות מיוצגים בהנהלה. הניסיון להציג את הנהלת איגוד האופניים היום כחבורה לא ראויה של רפי שכל הוא פסול. הגישה הזו משתמעת מגילוי הדעת של ראשי המועדונים, והיא נשמעת בכל דיון בע"פ בנושא. כמובן שיש כאן פסול מכיוון שאין פה שמץ של אמת, אבל הפסול העיקרי הוא שזה לא מכובד. זה לא מראה לרוכבים הצעירים דרך נכונה להבין היררכיה, זה נותן הרגשה של מערכת לא יציבה ונתונה למניפולציות, זה מביא את תרבות הרחוב אל שלד הענף. בתרבות כזו, גם אם תתייצב הנהלה חדשה, תהיה לה בעיית שליטה דומה מיד אחרי שתתפוגג האופוריה, והמציאות על אתגריה תאלץ קבלת החלטות לא פופולאריות.

לסיכום, להנהלה הנוכחית יצטרפו מיד מספר חברים נוספים, הם יבחנו את פעילות ההנהלה מקרוב ויקדמו את כתיבת התוכנית האסטרטגית. ההנהלה על הרכבה החדש תכהן עד מועד הבחירות הטבעי באוקטובר 2010 אז יפתח תהליך הבחירות כמו בכל שלוש שנים. במקביל נפעל לאיתור יו"ר קבוע במטרה להגיע למועמד מוסכם. עוד לא התייאשתי מלנסות ולהביא את ראשי המועדונים להידברות."

כאמור, ביום שלישי הקרוב יפגשו הצדדים ויחליטו על עתידו של ענף האופניים בישראל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג