מה זה קרוספיט קידס?

החופש הגדול כבר ממש בעיצומו, אז הנה עוד רעיון מגניב מה אפשר לעשות עם הילדים שכולם יהנו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אנחנו נמצאים בדיוק מאמצע החופש הגדול, הקייטנות כבר הסתיימו ועכשיו אתם שואלים את עצמכם, "מה עוד אפשר לעשות עם הילדים?". הנה לכם רעיון אחד שמשלב בתוכו גם הנאה, ספורט, בריאות ואורח חיים- קרוספיט קידס.
עולם הקרוספיט כובש בסערה את ישראל והעולם כולו ומבוגרים רבים מוצאים עצמם נסחפים אל תוך חדרי הבוקס המושקעים, מרימים משקולות, מבצעים תרגילים שונים ורואים את התוצאות. אך למה לא להקנות את אותם ערכים גם לילדים?

קרוספיט קידס צילום: דורון פרילוק

הילדים משתמשים בציוד ייעודי כמו משקולות עשויות פלסטיק | צילום: דורון פרילוק

הקרוספיט קידס הינה שיטה ייחודית ועל מנת להיות מאמן קרוספיט מוסמך לילדים, יש לעבור הכשרה מיוחדת בנושא ולקבל אישור מחברת קרוספיט. ההכשרה מיועדת לאימון ילדים מגילאי 4 (כן, כן, כבר בגיל הזה) ועד 14 שנים. לא תראו את הילדים הללו הופכים צמיגים של טרקטור, מרימים משקולות וזורקים כדורי ברזל. המאמנים עובדים איתם בצורה שונה לחלוטין מהעבודה עם המבוגרים, "השיטה בעצם לוקחת את כל המתודולוגיה, התנועות ועולם התוכן של קרוספיט ומנגישה אותו לילדים", מסביר דורון פרילוק, מאמן ומנהל קרוספיט הנמל בתל אביב.

כתבות נוספות בנושא
"אנחנו כל הזמן ממציאים ומייבאים מכשירים חדשים לאימוני קרוספיט"
"לא צריך להיות בכושר כדי להתאמן בקרוספיט. להיפך"
20 מושגי קרוספיט שחייבים להכיר

העבודה עם ילדים בגילאים כל כך צעירים הינה בעיקר עם משקל הגוף כשהמטרה העיקרית היא הקניית ערכי חינוך גופני, עבודה מול מבוגרים ואינטראקציה עם ילדים אחרים. בניגוד למבוגרים, הילדים משתמשים בציוד ייעודי כמו משקולות עשויות פלסטיק שנראות בדיוק כמו המשקולות של המבוגרים אך שוקלות כ-200 גרם בלבד.

AY1373_FR_Model_eCom

החלוקה המגדרית בין בנים לבנות היא כמעט שווה

אז למה קרוספיט לילדים?
לילדים יש יכולת תפיסה מהירה יותר ולכן אם מתחילים כבר בגיל צעיר עבודה נכונה ומדויקת על תנועות, כמו למשל בשחייה, ריצה או רכיבה על אופניים, הדבר יאפשר להם כבוגרים לבצע את התרגילים בצורה נכונה ומדויקת. כמו כן, ילדים קטנים לרוב עדיין לא פיתחו את חווית הכישלון שמוכרת לכל מבוגר ואין להם מעצורים ופחד מכישלון ולכן העבודה איתם בגיל צעיר ואיסוף נקודות הצלחה מעניקים להם תשתית רחבה ובריאה עליה יוכלו להמשיך בעתיד בעולם הספורטיבי. העבודה עם ילדים בקרוספיט היא שילוב בין משחק והרגלי עבודה נכונים שבעתיד יראו לאותו הילד כטבעיים לחלוטין.

אל תחששו, ילידכם לא יפתחו גוף שרירי ומוצק, אלא יתחזקו ויתפתחו בהתאם לגילם. מחקרים מראים כי פיתוח מסת שריר אינה יכולה לקרות לפני גיל ההתבגרות המינית.

קרוספיט קידס צילום: דורון פרילוק

אל תחששו, ילידכם לא יפתחו גוף שרירי ומוצק, אלא יתחזקו ויתפתחו בהתאם לגילם | צילום: דורון פרילוק

לדברי פרילוק, דווקא אצל הילדים, החלוקה המגדרית בין בנים לבנות היא כמעט שווה, מה שפעם היה נחשב כספורט ל"בנים" מוצא אהדה גם אצל הבנות.

מסתבר שרובם המכריע של הילדים שמתאמנים בקרוספיט קידס מגיעים מבית בו ההורים גם הם נדבקו בחיידק, "יש הורים שהתחילו להתאמן אצלנו וצירפו את הילדים ויש את הילדים שמתחילים להתאמן ורק אחר כך ההורים מצטרפים".
העבודה מגיל צעיר בקרוספיט מעשירה את עולמם של הילדים ונותנת להם ביטחון עצמי גבוה, כישורים ויכולות ובעיקר אמונה עצמית גדולה יותר, שינוי עליו מצביעים ההורים. בהיבט הגופני, הילדים לומדים לעבוד נכון יותר עם גופם, משפרים את הגמישות ומתחזקים, דבר שמעלה את הדימוי העצמי שלהם. מחקרים מראים שפעילות גופנית תורמת לתפקוד הקוגנטיבי ועשויה להשפיע לטובה על תחום הלימודים.

איך תגובת הילדים לקרוספיט?
"הילדים מטורפים על זה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג