מה הסוד של טריאתלון נשים?

טריאתלון נשים הוא לא עוד תחרות נשים, זו תחרות עם אופי מיוחד וכל מי שמשתתפת בו היא מנצחת. רוצות לדעת איך זה עובד? ולמה גם את יכולה? כל הסיבות והדגשים כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יש מרוצים שצריך להיות בהם פעם אחת כדי להבין את הוויב המטריף, האהבה, הפרגון וחיוכים הנמרחים על פרצופיהן של כל אחת מהמסיימות, בין אם סבלה על המסלול ובין אם הרגישה קלילה ומרחפת, כולן מסיימות עם אושר גדול בטריאתלון נשים. למה זה קורה? פשוט מאוד, כי טריאתלון נשים הוא לא עוד אירוע טריאתלון, הוא חוויה מעצימה וסוחפת כאשר הדבר הכי חשוב בתחרות זו, כל אחת היא באמת מנצחת.

כל אחת מנצחת | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות בנושא
כל מה שאת צריכה לדעת על טריאתלון נשים
10 תירוצים שאת מספרת לעצמך על טריאתלון נשים
11 טיפים לשחייה בים שאת חייבת לדעת לקראת טריאתלון נשים

אז מה זה טריאתלון נשים?

טריאתלון מורכב משלושה ענפי ספורט (טרי=שלוש), שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. המיוחד בטריאתלון בכלל וטריאתלון נשים בפרט הוא שאינך חייבת להיות חזקה או לשלוט באף אחד מהענפים – כל מה שאת צריכה זה קצת כושר בסיסי והרבה מוטיבציה. אחוות הנשים, הפירגון, העידוד והתמיכה סביב הם אלו שהופכים את הטריאתלון נשים לחוויה עוצמתית שלא תשכחי לעולם.

בטריאתלון נשים את לא חייבת לעשות את כל שלושת הענפים, את יכולה להצטרף לשלשה ולהתחלק בשלושת הענפים עם נשים נוספות – אחת שוחה, שנייה רוכבת ושלישית רצה. בדרך הזו גם תוכלי להשתתף בטריאתלון, ליהנות מחוויית האירוע עצמו וליהנות מחברתן של שותפותיך לשלשה וביחד להרגיש את תחושת הניצחון ורוח החברות.

אז למה בעצם לצפות?

שחייה: חוף הנכים, החוף בו מוזנקת התחרות, מתאפיין במים רדודים יחסית בשל שובר הגלים שיש בו. לא תצטרכי להילחם בגלים או זרימה, חלק גדול מהשחייה הוא רדוד מאוד כך שתמצאי עצמך רצה בתוך המים עד לקטע בו תוכלי להתחיל לשחות. את לא צריכה לדעת לשחות חתירה או סגנונות שונים כדי לסיים קטע זה, כל מה שצריך הוא לדעת לשחות, גם שחיית חזה מתקבלת בברכה.

מי שמשתתפת במקצה העממי, תשחה למרחק של 500 ואילו מי שתשתתף במקצה ספרינט תשחה 750 מטר. אם השחייה היא האהבה שלך ואופניים וריצה קצת פחות, את יכולה לחפש לך שותפות לאתגר ויחד ליצור שלשה כאשר את תהיה זו שתבצע את קטע השחייה.

את לא צריכה לדעת לשחות חתירה | צילום: ניר עמוס

אופניים: לאחר קטע השחייה כולן רצות לשטח ההחלפה, שטח בו את מניחה את כל הציוד שלך ובו ימתינו לך האופניים ונעלי הריצה. לאחר השחייה את יוצאת לרכיבה בכביש נוח וסלול היטב המותאם לאופני כביש, אך בניגוד לתחרויות אחרות, בטריאתלון נשים תוכלי לרכוב גם על אופני הרים. מי שרוכבת במקצה העממי תצא לרכיבה בת 10 ק"מ ומי שמשתתפת במקצה התחרותי ספרינט תרכוב 20 ק"מ. לכל אורך הדרך עומדות משפחות, ילדים ובני זוג שבאו במיוחד לעודד ולפרגן לכל הנשים שרוכבות ורצות על המסלול.

ריצה: לאחר שסיימת את קטע הרכיבה, את חוזרת חזרה לשטח ההחלפה, מאתרת את המקום בו השארת את החפצים שלך, מניחה את האופניים, נועלת נעלי ריצה ויוצאת לקטע האחרון, קטע הריצה. מסביב כבר תזכי לעידוד רב שילווה אותך עד לסיום המרגש. המשתתפות במקצה העממי ירוצו 2.5 ק"מ, אותם את יכולה גם לעשות בצעידה נמרצת או ריצה והליכה לסירוגין. המתחרות במקצה ספרינט ירוצו 5 ק"מ.

הטריאתלון שמתאים לכולן

טריאתלון נשים מתאים לכולן החל מספורטאיות מתחילות ממש שיכולות להשתתף במקצה העממי, הקצר יותר ועד לספורטאיות תחרותיות שבאות "לשרוף" את המסלול אשר תשתתפנה במקצה ספרינט תחרותי. כל אחת יכולה להשתתף, אין צורך בידע מוקדם מלבד מספר אימונים שחייה והתמצאות בים, אימונים פתוחים אליהם תוכלי להגיע בחינם ולקבל ממיטב המאמנים בארץ כלים וטיפים שיעזרו לך לצלוח את השחייה בצורה המהנה ביותר. מלבד בגד ים, משקפת והרבה מוטיבציה, את לא צריכה כלום. אפילו את כובע הים את מקבלת בערכת ההשתתפות. אם אין ברשותך זוג אופניים, תוכלי לשכור זוג בכל חנות אופניים מקצועית או לשכור אופניים ליום האירוע (בטופס ההרשמה לאירוע את צריכה לבחור באופציית השכרה).

שלשה יכול להעצים את כולכן | צילום: ניר עמוס

מה זו שלשה?

שלשה מאפשרת לשלוש משתתפות לחבור יחד כאשר כל אחת מהן מבצעת ענף ספורט אחר. תתפלאי לגלות שישנן נשים רבות שרוצות מאוד להשתתף בטריאתלון נשים, אבל הן לא מתחברות לכל ענפי הספורט של הטריאתלון ולפעמים עובדה זו מדירה את רגליהן, לכן, איחוד כוחות של שלוש נשים יכולה לא רק להעצים את כולכן וליצור חברויות מסוג שונה לחלוטין, אלא גם לתת הזדמנות למי שרוצה להשתתף לקחת חלק באחד האירועים הכי מהנים ומעצימים שיש לנשים.

איך את מוצאת שותפות לשלשה? אם את מחפשת שותפות, את יכולה לפרסם את בקשת בעמוד הרשמי של טריאתלון נשים בפייסבוק או לכתוב פוסט בקבוצת "נשים בספורט" שם נמצאות נשים רבות שמשתתפות בטריאתלון נשים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג