מהות הפייסר

קבוצת "רצי רעננה" מציגה: כיצד מכתיבי הקצב עוזרים לשמור על מסגרת קבוצתית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קבוצת "רצי רעננה" מציגה: כיצד מכתיבי הקצב עוזרים לשמור על מסגרת קבוצתית

מאת:צביקה יהלום


בקבוצת "רצי רעננה" הנהגנו שיטת ריצה שאנו מאוד מקפידים לשמור עליה. בריצות היומיומיות שלנו כקבוצה, ובמיוחד בריצות הארוכות, אנו שומרים על המסגרת הקבוצתית. המהירים תמיד חוזרים עד אחרון הרצים, וחוזר חלילה לכל אורך המסלול. בשיטה זו מתקיימת מסגרת אחריות המאפיינת את תפקיד "נותן הקצב", או בשמו הלועזי: הפייסר. 


1. מטרת הפייסר: להביא את הרצים מנקודת הזינוק לנקודת הסיום בפרק הזמן שיועד לכך.

2. שיטה:
א. הפייסר לומד מראש את תוואי המסלול – על מפה בשלב ראשון, ובשלב שני בריצה כדי לאתר ולהגדיר את תוואי השטח (מישורים, עליות, ירידות).
ב. לאחר למידה ראשונה, הפייסר רץ שוב את המסלול ומתכנן את אסטרטגיית קצבי הריצה.
ג. העדיפות היא לשמור על קצב אחיד לכל אורך המסלול, אך במסלול בעל עליות ומורדות ישנה הפייסר את הקצב בהתאם לתוואי השטח. בעליות הוא יאט במקצת, ובירידות יגביר במקצת על מנת ליצור קצב ממוצע אופטימאלי.
ד. על הפייסר להוביל את הרצים לכל אורך המסלול בקצב אחיד, ולא לעבור מקצב לקצב באופן קיצוני.
ה. במקרים בהם יש יותר מפייסר אחד לכל קצב. הפייסרים יתכננו את אסטרטגיית הריצה יחד.
ו. במקרה של שני פייסרים, פייסר אחד תמיד יוביל בראש, והשני יוכל ללוות את הרצים על פי הצורך בתוך הגוש.


3. אחריות: לכל רץ המגיע למרוץ יש מטרה ברורה – להשיג את התוצאה שלקראתה התאמן והשקיע את כל מרצו. לכן חלה על הפייסר אחריות רבה – לעזור לרץ להגשים את מטרתו. הפייסרים של "רצי רעננה" מבינים את גודל האחריות הרובץ על כתפיהם, ועושים כל מאמץ על מנת להגשים לכל רץ את מטרתו/חלומו. כלל בסיסי העומד לנגד עינינו בבחירת הפייסר הוא שעליו להיות בעל יכולת לרוץ לפחות בעשרה אחוז מהר יותר מהזמן שהוא מכתיב.

4. בחירת הפייסרים: בקבוצת "רצי רעננה" יש רצות ורצים בעלי ניסיון רב בכל סוגי וטווחי הריצה. השתתפנו במרוצי 5 ק"מ, 10 ק"מ, חצאי מרתון, מרתון, אולטרה מרתון, ריצות שטח, בארץ ובחו"ל. ניסיון זה מקנה לנו את הפוטנציאל להבין את המסלול, לנתח אותו ולדעת לרוץ לאורכו תוך ניצול מרבי של האנרגיה הטמונה בנו כרצים.

5. השתתפנו כפייסרים: התמחותנו כפייסרים הקנתה לנו את האפשרות לשמש ככאלה במרוץ רעננה, במרתון תל אביב, חצי מרתון פארק הירקון ועוד. בחלק מהמרתונים לוקח על עצמו רץ מהיר ללוות רץ איטי ממנו, ולהביאו לקו הסיום בזמן המטרה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג