מדוע פרש הרוכב שלומי חיימי מנבחרת ישראל?

רוכב אופני ההרים הטוב בארץ עזב את נבחרת ישראל לאור חילוקי דעות מקצועיים. איך זה ישפיע על טוקיו 2020 והאם יוכל לייצג את ישראל באליפויות אירופה והעולם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני שנה וחצי שלומי חיימי, עשה היסטוריה כשהפך לרוכב אופני ההרים הישראלי הראשון במשחקים האולימפיים, וגם בזירה הגדולה ביותר הוא סיפק ביצוע מרשים. במקביל נבנתה לה קבוצת "סייקלינג אקדמי", היה ייצוג ישראלי נשי באופני כביש במשחקים האולימפיים ובאיגוד האופניים היו שבעי רצון והחלו לפנטז בגדול יותר לקראת השנים הבאות.

יש עוד דברים חוץ ממשחקים אולימפיים. שלומי חיימי | צילום: באדיבות איגוד האופניים

עוד כתבות בנושא 
שלומי חיימי זכה באליפות ישראל בפעם השביעית 
נגה כורם תתחרה עם קבוצה אמריקאית בסבב האנדורו 
רוכבי סייקלינג אקדמי בלטו גם במילאנו-סן רמו

חלפה יותר משנה וחצי, ויש שיגידו שהלכנו אחורה, לפחות בתחום אופני ההרים. הכוכב הגדול בארץ, שלומי חיימי, 28, כבר לא מתאמן בנבחרת ולא מעוניין להיות חלק מהמסגרת של נבחרת ישראל. לחיימי, ואולי גם לחלק מהאנשים בסביבתו, יש חילוקי דעות מקצועיים עם איגוד האופניים ומאמן נבחרת אופני ההרים דרור פקץ'.

חיימי נמצא בימים אלה בדרום אמריקה. בתחילת החודש הוא ניצח בתחרות ברמה C2 בצ'ילה, בסוף השבוע הקרוב הוא יתחרה במרוץ נוסף בצ'ילה, ב-14 באפריל יתחרה במרוץ שלבים בברזיל ואז יחזור לארץ. הוא מתחרה בימים אלה כרוכב של קבוצת BIKE WAY הישראלית, שמספנסרת אותו ויש לו מאמן אישי מחו"ל. פנינו אליו על מנת לקבל את תגובתו, אך הוא לא היה מעוניין להתייחס כרגע בתקשורת לנושא נבחרת ישראל, אבל בסביבתו מספרים שהוא לא מעוניין להיות חלק מהמסגרת המקצועית של נבחרת ישראל, ושמדובר ברוכב מקצוען שמסתכל על כל השנה ולא חושב רק על המשחקים האולימפיים. מוסיפים שם גם שהשתייכות למסגרת של נבחרת ישראל תקשה על חיימי להשיג ספונסרים ולהרוויח יותר כסף.

חיימי ממשיך כמובן להתחרות תחת דגל ישראל, והיות והוא רוכב שצבר נקודות בדירוג העולמי, אין שום מניעה שישתתף עצמאית בסבב גביע העולם. מה שכן, מאחר והוא רוכב ישראלי הוא ימשיך לצבור נקודות דירוג אולימפיות עבור הנבחרת הישראלית. צריך להזכיר שבענף הספורט הזה הקריטריון האולימפי נקבע לפי כמות הנקודות שרוכבים מאותה מדינה משיגים בדירוג העולמי. בקמפיין ריו 2016 חיימי היה זה שהשיג את מרבית הנקודות עבור ההשתתפות שלו. כזכור במשחקים האולימפיים הוא הגיע במקום ה-29. מה שכן, כדי להשתתף באליפויות אירופה והעולם, חיימי צריך להירשם על ידי האיגוד הישראלי, שמצדו שולח מסר שאין כוונה למנוע מחיימי להשתתף בתחרויות אלו, אבל מצד שני גם אין הבטחה לעשות את זה נכון לעכשיו. במלים אחרות, חיימי שמתכוון להשתתף השנה ב-14 תחרויות לפחות יוכל להירשם עצמאית לתחרויות סבב גביע העולם, אך לא בטוח בכלל שבמצב הקיים יקבל את האישור לייצג את ישראל באליפויות אירופה והעולם.

פנינו גם לאיגוד האופניים לקבלת תגובה ושם מסבירים שהנתק בין חיימי לבין הנבחרת הוא על רקע חילוקי דעות מקצועיים. המנהל המקצועי של האיגוד, ירדן גזית, מסר בתגובה לשוונג: "ההחלטה היא של שלומי חיימי. הדלת שלנו פתוחה תמיד ואנחנו נשמח לקבל אותו, אבל יש לנו דרישות ממנו כמו שיש לכל ספורטאי וכרגע ההחלטה שלו היא שלא מתאים לו לעמוד בזה".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • קפלן הגיב:

    חוצפן שיורק לבאר ממנה הוא שתה. שום נאמנות והכרת תודה על הכספים הרבים שהשקיעו בו מתקציב האיגוד. להרחיקו לצמיתות מהנבחרת ולשלול כל תמיכה כספית.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג