מדוע הקריטריונים לטוקיו 2020 באתלטיקה קשים מתמיד?

נכון לעכשיו מארו טפרי הוא הישראלי היחיד שהבטיח את מקומו בטוקיו 2020, לונה צ'מטאי סלפטר תנסה לעשות את זה במאי. אדווה כהן תצטרך לשחזר את שיאה הישראלי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) פרסמה בסוף השבוע את הקריטריונים להשתתפות במשחקי טוקיו 2020, כלומר התוצאות שמי שיקבע אותך החל מה-1 מאי השנה ועד 29 ביוני 2020 יבטיח באופן אוטומטי את מקומו במשחקים.

הוא כבר בפנים. מארו טפרי | צילום: טיבור יגר, איגוד האתלטיקה

עוד כתבות בנושא 
לונה צ'מטאי סלפטר ניצחה גם בחצי מרתון רומא
שיא ישראלי מדהים למארו טפרי במרתון סביליה
על ההשתפרות המהירה של לונה צ'מטאי סלפטר וביטי דויטש

הפעם, הקריטריונים הם קשים מאי פעם, ובניגוד לשנים עברו אין ממש דמיון בינם לבין הקריטריונים להשתתפות באליפות העולם שתתקיים בספטמבר בדוחא שבקטאר. מצד שני השיטה שונתה, כך שבכל אחד ממקצועות האתלטיקה הצפי הוא ש-50 אחוזים ממכסת המשתתפים הם כאלה שיקבעו את הקריטריונים, ו-50 אחוזים נוספים יגיעו מתוך דירוג שיתבסס על פי התוצאות באותו מקצוע, אם כי עדיין לא ברור כרגע כמה מקומות יישארו בכל מקצוע.

מהזווית הישראלית, מה שברור נכון לעכשיו זה שהאתלט היחידי שכבר הבטיח את מקומו במשחקי טוקיו הוא המרתוניסט מארו טפרי. הוא נהנה מהעובדה שבריצת המרתון, בניגוד לרוב המקצועות באצטדיון, הקריטריון תקף גם לתוצאות שהושגו כבר מתחילת 2019. טפרי קבע את שיאו הישראלי הנוכחי, 2:10:10 שע', במרתון סביליה בפברואר. אגב, בריצת המרתון לגברים תוצאת הקריטריון היא 2:11:30 שע' לעומת 2:15 שעות במשחקים הקודמים.

בריצת המרתון לנשים תוצאת הקריטריון היא 2:29:30 שע'. לונה צמטאי סלפטר קבעה תוצאה מהירה ביותר מ-5 דקות במרתון פירנצה, אבל היא עשתה את זה בנובמבר 2018 ולכן עדיין לא הבטיחה את מקומה בטוקיו. זו אחת הסיבות שהמרתון הקרוב שבו תשתתף אמור להיות במאי השנה. מבחינתן של רצות ישראליות נוספות כמו ביטי דויטש, ילנה דולינין ואזאוונט טקה, הן יצטרכו להשתפר בכמה רמות כדי להגיע לתוצאת הקריטריון. ועם זאת אפשר להעריך בשביטה שבה 50 אחוז מהמשתתפות יהיו כאלה שרצו פחות מהר, אפשר להעריך שגם תוצאה בסביבות 2:35 שע' תספיק.

כבר יש לה את זה ברגליים. אדווה כהן | צילום: טיבור יגר, איגוד האתלטיקה

ומה באשר לשיאנית ישראל ב-3,000 מכשולים אדווה כהן? את שיאה הישראלי הנוכחי, 9:29.74 דק', היא קבעה כשסיימה חמישית באליפות אירופה האחרונה. התוצאה שתכניס אותה בוודאות לטוקיו 2020 היא 9:30.00 שע' כך שהמשימה הראשונה שלה בעונת הקיץ הנוכחית תהיה לחזור על השיא שלה ולהבטיח את מקומה בטוקיו.

לאשה המהירה בארץ, דיאנה ויסמן, צפויה משימה קשה מאוד. אם תוצאת הקריטריון לאליפות העולם הנוכחית היא 11.24 שנ', אז עכשיו כבר מדובר בזמן של 11.15 שנ'. לפי חישוב של 3 רצות ממדינה – אין יותר מדי נשים בעולם שיכולות לרוץ יותר מהר מזה. שיאה הישראלי של ויסמן בת ה-20 הוא 11.38 שנ' ואפשר להעריך שכדי להתחיל לפנטז על השתתפות בטוקיו היא תצטרך לקצץ מזה לפחות עשירית שנייה, ואולי אפילו קצת יותר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ספרינט הגיב:

    תוצאת הקריטריון למשחקים אולימפיים האחרונים בריו 2016 בריצת 100מטר נשים הייתה 11.32(לא 11.24).

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג