מדוע הושעתה הרוכבת פז בש מיום התחרות השלישי של טור ערד

הדרמה שהתרחשה בסוף השבוע בטור ערד היתה יכולה לשמש עלילה לסרט הוליוודי, לאחר שהרוכבת פז בש הזיקה לסיכוייה של שני בלוך להשיג את מירב הנקודות לריו ובשל כך הושעתה בש מיום התחרויות השלישי. ראיון עם מאמן הנבחרת אילן אולמן שמסביר מה קרה במקום הכי נמוך בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אירוע השיא של ענף האופניים הישראלי התקיים בסוף השבוע בדרום הרחוק. בדרך כלל, מי שמבקר שם ומשתתף בטור ערד הבינלאומי או בגראן פונדו נשאר עם החוויות שקשה לתאר במילים. הפעם, כשזה הגיע לרמה של השתתפות במשחקים האולימפיים ריו 2016, ההתעניינות הגיעה מהר מאוד מהדרום אל המרכז והצפון.

נבחרת ישראל באופני כביש לנשים התאמנה בחודשים האחרונים לאירוע הזה כדי להוביל רוכבת אחת לניקוד בינלאומי שיהווה קריטריון אולימפי להשתתפות בריו 2016. במלים אחרות, לפני הטור החליטו אנשי הצוות המקצועי בראשות המאמן אילן אולמן שהרוכבת שתנצח בקטע נגד השעון בעלייה תהיה הרוכבת שבשני הקטעים הבאים תקבל את כל העזרה מהרוכבות האחרות להשיג ניקוד כמה שיותר גבוה ולהשיג את הקריטריון האולימפי. זו היתה תחרות בין ישראל לנבחרות אחרות כמו קפריסין ואסטוניה. בכל קטע, המנצחת מקבלת 40 נקודות, השנייה 30 והשלישית 16.

בלוך איבדה 14 נקודות יקרות

הרבה אנשים ציפו לפני התחרות הזאת שפז בש תהיה המנצחת בקטע הנג"ש, אבל בסופו של דבר מי שניצחה בו היתה שני בלוך, שהיתה מהירה ב-42 שניות מבש. היא צברה 40 נקודות, כך שהספיק לה לסיים פעמיים במקום השני בשני הקטעים הבאים. בקטע השני שהתקיים ביום שישי היא נאבקה ברוכבת הקפריסאית בקילומטר האחרון ונותרה מאחור. במצב הזה, בש חלפה על פניה לקראת קו הסיום למרות שלא היתה אמורה לעשות את זה לפי הסיכום בנבחרת ישראל. בלוך איבדה 14 נקודות יקרות (קיבלה 16 במקום 30) ובנבחרת ישראל החליטו שבעקבות המעשה הזה בש לא תורשה להתחרות ביום השלישי, וזאת למרות שבמצב שנוצר היא עצמה היתה בעמדה מצוינת להשיג קריטריון אולימפי. בסופו של דבר בלוך סיימה את הקטע האחרון והשיגה עוד 30 נקודות בדרך ל-86 בסך הכל. אם היתה משיגה 100, כלומר אם בש היתה מאפשרת לה לסיים לפניה בקטע השני, כבר היתה יכולה להיות לנו היום בוודאות רוכבת בריו 2016. במצב שנוצר, בלוך תצטרך ככל הנראה להשיג נקודות דירוג נוספות בתחרויות בחו"ל.

יוטיוב | טור ערד – תקציר היום השני

מאמן הנבחרת אילן אולמן, הסביר מה עבר עליו ועל אנשי הצוות המקצועי בסוף השבוע הסוער הזה: "הדברים היו ברורים הרבה זמן. אנחנו הקמנו את הנבחרת הזאת מתוך הסתכלות רחבה של הרבה שנים והפכנו לארגון שמייצר באופן סדרתי רוכבים ורוכבות טובים בלי ליפול למסגרות של מועדונים ואפליה. במהלך כל התקופה הזאת ריו 2016 היתה עבורנו מגש של כסף וטוקיו 2020 זה הדבר האמיתי כי לריו אנחנו יכולים להביא רק רוכבת אחת".

בכל מקרה, ברגע שהחלום האולימפי של ריו 2016 נראה מציאותי הבינו בנבחרת ובאיגוד האופניים שצריך לשאוף לזה, אולמן מסביר: "הפכנו לקבוצה, כולן התחרו במרוצים מול הגברים על הדירוג הכללי וכולן הקריבו בידיעה שכשנגיע לטור ערד הבינלאומי מישהי אחת תהיה המובילה והאחרות ייאלצו לוותר על החלום האולימפי. יצרנו קוד אתי שבוע לפני הטור וכתבנו שם שברגע שתתקבל החלטה כולן תפעלנה על פי הגזרות המקצועיות גם אם המשמעות של ההחלטה היא ריסוק חלומות".

שני בלוך בטור ערד הבינלאומי

המנצחת הגדולה בהתחלה ובסוף. שני בלוך | צילום: באדיבות איגוד האופניים

"מחשבה שהציבה אותנו על פי תהום"

ואז הגיעה הגיחה המפתיעה של פז בש בסיומו של הקטע השני שסיבכה את העניינים. "האמת היא שהופתעתי מזה, כי אני מאמין בבני אדם", אומר אולמן ומוסיף: "אין פה שיפוטיות, כספורטאי אני יכול להבין מה גורם לאנשים לא להצליח לחשוב בצורה בהירה ולא להבין את המשמעויות של מה שהם עושים. מה שקרה שם הביא אותנו למצב קשה שבו פז כפתה על הצוות המקצועי להיערך מחדש. זו היתה החלטה או חוסר מחשבה שהציבה אותנו על פי תהום".

באופן תאורטי אולמן יכל לקבוע שמאותו רגע בש תהיה הרוכבת המובילה, אבל בהחלטה אמיצה נקבע שבש לא תורשה להמשיך להתחרות ושבלוך תמשיך להיאבק על הכרטיס האולימפי. "אם היינו פועלים אחרת זה היה פוגע בארגון ושולח מסר מהיום והלאה לדורותיו על הסמכות המקצועית והמאמנים", אומר אולמן ומסביר: "אני לא רוצה סטיית תקן, אנחנו רוצים דרך. תוצאה בלי דרך זו סטיית תקן, ואני מעדיף ללכת עם הדרך ועם האג'נדה. כל הרעיון של הנבחרת הוא שזו קבוצה".

על פז בש אומר אולמן: "היא לא נזרקה לכל חייה מהנבחרת, לא נסקלה באבנים ולא הושעתה. אני מאוד מעריך אותה, אני חושב שהיא ספורטאית מדהימה ומאמין בהזדמנות שנייה ושלישית". על סיכוייה של שני בלוך להגיע למשחקי ריו אחרי כל מה שקרה אומר המאמן: "צריך למצוא תחרויות בחו"ל. יכול להיות שגם הניקוד הנוכחי יספיק אבל אי אפשר לבנות על זה. מה שהכי חשוב זה להמשיך ולקיים את נבחרת ישראל ושכל רוכב ורוכבת שיתחרו יידעו שהם שמורים ובטוחים. הוכחנו בארגון שאנחנו מחויבים למה שקבענו וזה קשה כי יש רק מה להפסיד בטווח הקצר אבל בטווח הארוך הוכחנו שאנחנו איגוד חזק וספורטיבי שקיבל החלטה אמיצה".

פנינו לקבל את תגובתה של פז בש אך לא היה ניתן להשיג אותה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רוכב שמיים הגיב:

    את כל הקמפיין בנו על פז, ברגע האמת כולם הפנו עורף. ולא להפך כפי שמוצג.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4771875,00.html
    הכתבה מראה שבתחילת הקמפיין לא תכננתם עליה……
    כתבה שיצאה ממקור של נבחרת ישראל.
    הבעיה בספורט בארץ היא לא התקציבים (למרות שכולם בוכים) אלא העסקנות והאגו.

    1. רוכב כביש ומתחרה שנים רבות הגיב:

      בלוך היא ספורטאית מעולה וגם פז חזקה מאוד – קבוצה זה קבוצה והאגואיסטיות של פז מובנת אבל לא מקובלת ובגלל זה הספורט בישראל לא מתקדם בגלל שכל אחד דואג לעצמו מלמעלה למטה וחבל:(

  • גם אני יכול להיות אנונימי הגיב:

    את הקמפיין לא בנו על פז, באף אחת מהכתבות לא מוזכר שהקמפיין נבנה על פז.
    ""הנבחרת היא לא רק הרוכבות המרכיבות אותה, שכולן חשובות ומדהימות, אלא יחידה אחת שפועלת יחד למען קידום הענף", אומר אילן אולמן, מאמן נבחרת הנשים, "הצלחה של אחת היא הצלחה של כולן. מה שחשוב זה לא מי מהן תגיע לאולימפיאדה. הטובה ביותר תיסע, וזה יעזור לכל הענף, יפתח דלתות, ישיג לנו תקציבים, ויעזור גם לנערות שרק עכשיו מתחילות להתמקצע בענף. יש לנו לאן לשאוף"
    אתה כנראה אדוני לא אובייקטיבי כי עם טיפת הבנתה הנקרא אפשר להבין שלא הייתה רוכבת שעליה נבנה הקמפיין הזה, כפי שרשום בכתבה הזו וכפי שהבנות ידעו, מי שתנצח בנג"ש (מצדה-ערד) היא זו שעליה הקמפיין יבנה ובשבילה יעבדו.
    ואכן, אם היו נותנים לפז לזנק לאחר שהיא הפרה את כללי האתיקה הבסיסים שעליו נבנה הקמפיין הזה ונבחרת ישראל בפרט, אז בהחלט זה היה נראה שיש פה עסקנות ואגו.
    אני אשמח אם תמצא מקור שבו רשום שהקמפיין נבנה על פז. (מקור רשמי, לא עמוד הפייסבוק של פז)

  • Loco sport הגיב:

    תנו לספורט לנצח ולא כפייה כזה או אחרת
    זה ספורט לא החלטה של איש כזה או אחר
    שהטוב ביותר ינצח

  • יוס הגיב:

    למה לא ביקשתם תגובה מפז ?

  • צופה מהצד הגיב:

    שואלים למה פז נזרקה מהנבחרת?
    מי שמתפלא כנראה צריך לרענן את הזכרון קצת כי מי שבעניינים צפה את שהולך לקרות
    כי מי שנזרקה מקבוצה שאחותה מנהלת, ואח"כ נזרקה מקבוצה שניה גם בגלל חוסר פרגון לחבריה לקבוצה, שלמרות הצלחותיה המסחררות בענף, חוץ מחודשים ספורים (שהסתיימו בטריקת דלת) מעולם לא היה לה ספונסר…. היא כנראה רק מעטפת יפה, ריקה מתוכן שמרוכזת רק בעצמה.
    לא חסר ספורטאים באפניים ובספורט בכלל שלא מיצו את הפוטנציאל והכשרון הטמון בהם בגלל שלא הצליחו להשתלט על השדים בראש.
    אפניים זה ספורט קבוצתי. ו"מי שלא טוב לו, יום טוב לו"

  • דורון גמליאלי (גם בפייס) הגיב:

    תענוג להשמיץ מוגנים מאחורי כינויים,
    לצוות המיקצועי חלק לא קטן בפארסה הזאת,
    וצריך להגיד זאת בכל רם,
    כי זה שורש הבעיה של הספורט הישראלי,
    צוות מיקצועי עם מילים יפות וקשרים,
    ואת האשמה מגלגלים על הספורטאים.

  • ספ הגיב:

    לא מכירה היטב את הענף. מבינה ומקבלת את ההחלטה הקבוצתית…

    אבל נראה כטעות ההחלטה לקבוע את המוביל על סמך היום הראשון? למה לא לפני התחרות?
    המנצחת בקטע השני והשלישי היתה אחרי המנצחת בקטע הראשון….
    הלא ייתכן שמי שינצח ביום הראשון לא יהיה כשיר לחלוטין לשאר הימים? .השקעה הרואה את המטרה ביום הראשון. למרת שחשיבות 2 הימים הבאים אינה פחותה בנקודות.

    ונוצר הרושם שזה המקרה כאן.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג