מדוע אף אחד לא הצליח לסיים את המרוץ הקשה בעולם?

עוד מרוץ של "בארקלי מרתונס" הסתיים בטנסי שבארה"ב והפעם אף אחד לא הצליח לסיים אפילו 80 אחוז מהמסלול. מה היה שם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משתתפים במרוץ המרתונים של בארקלי
משתתפים במרוץ המרתונים של בארקלי

בסוף השבוע הוזנק בטנסי שבארצות הברית מרוץ נוסף של ה"בארקלי מרתונס", אירוע ריצת אולטרה שנחשב בעיני רבים למרוץ הקשה בעולם. מדובר במסלול של 160 קילומטרים שמבוצע בחמש הקפות, כאשר בכל הקפה משנים את כיוון התנועה. הטיפוס המצטבר הוא יותר מ-18,000 מטרים והריצה היא בתנאי שטח קשים מאוד שכוללים בוץ, שיחים קיצוניים ובדרך כלל גם הרבה מאוד גשם. מגבלת הזמן היא 60 שעות, ולכן עד היום רק 15 רצים הצליחו לסיים את המרוץ הזה.

בשנים האחרונות התרגלו בטנסי לפחות למסיים אחד, אלא שהשנה אף אחד לא היה אפילו קרוב לזה. למעשה, המתחרה הטוב ביותר הצליח לסיים רק שלוש הקפות, וקצת אחרי תחילתה של ההקפה הרביעית הוא חזר על עקבותיו. רק שלושה רצים נוספים סיימו גם הם שלוש הקפות.

ב"ברקלי מרתונס" משתתפים מדי שנה 40 רצים בלבד, והרעיון הוא לשחזר את נתיב הבריחה מהכלא של ג'יימס ארל ריי שהיה רוצחו של מרטין לותר קינג. כשזה ניסה לברוח מהכלא ב-1977 הוא הצליח לעבור באותו באזור מרחק של 13 קילומטרים בלבד בזמן של 55 שעות, וזה מה שנתן למארגן המרוץ גארי קנטרל את ההשראה ליצירה של מסלול כל כך קשה ומפרך.

לפני שנה, גארי רובינס הקנדי טעה בניווט בהקפה האחרונה שלו ופספס ב-6 שניות בלבד את הקאט-אוף של 60 שעות ואת הזכות להיות הרץ ה-16 שמסיים את המרוץ המפרך. הפעם הוא אפילו לא היה קרוב, ועדיין היה המצטיין בין 40 הרצים שכל כך רצו, אבל היו כל כך רחוקים. אולי בשנה הבאה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג