מבחן השליחים הישראלי

נבחרות פולין, קפריסין וגאורגיה יתחרו ביום רביעי נגד נבחרות השליחים הישראליות ב-4X100 ו- 4X400 מטרים. המטרה הישראלית היא לקבוע תוצאה בינלאומית ראשונה בדרך למאבק על מקום בטופ 16 לאליפות אירופה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נבחרות פולין, קפריסין וגאורגיה יתחרו ביום רביעי נגד נבחרות השליחים הישראליות ב-4X100 ו- 4X400 מטרים. המטרה הישראלית היא לקבוע תוצאה בינלאומית ראשונה בדרך למאבק על מקום בטופ 16 לאליפות אירופה

מאת:מערכת שוונג


פרויקט השליחים יקבל ביום רביעי תשובה ראשונית וחלקית לגבי יכולתה להיכנס לרשימת 16 התוצאות הטובות באירופה לקביעת הקריטריון. למעשה, בגלל שנבחרות השליחים של פינלנד, המאחרת, חלשות יחסית במקצועות הללו ורחוקות מהטופ 16, אבל יהנו מהכרטיס החופשי כמארחות, המשימה הופכת לקשה בהרבה – כניסה לטופ 15.

תקנון קביעת הקריטריון קובע שהתוצאה הדרושה הנה ממוצע שתי התוצאות המצטברות הטובות ביותר בתחרות בה השתתפו לפחות שלוש נבחרות לאומיות. הנבחרות הישראליות שיצאו לדרכן רק השנה נמצאות בפיגור לא קטן אחרי הנבחרות שהחלו לצבור את תוצאותיהן כבר בשנה שעברה. למעשה הנבחרת הישראלית קיימה עד כה תחרות מבחן פנימית אחת בלבד בתחילת מאי, בה תחרו הנבחרות הראשונות נגד המחליפים. רביעיית ה-400 מטרים שכללה את עמית כהן, ראובן מג'ולה, יורי שפסאי ודונלד סנפורד קבעה 3:10.57 דקות, תוצאה שמדרגת אותה אמנם במקום החמישי באירופה השנה (מתוך חמש נבחרות שכבר קיימו תחרות רשמית השנה), אולם, כאמור, מכיוון שחלון הזמנים לקביעת הקריטריון החלה כבר בשנה שעברה, הנבחרת הישראלית טרם צברה, ואילו בדירוג הנבחרות לאליפות אירופה בהלסינקי כבר נבחרות רבות נמצאות בתחרות ל-15 הבכירות.

נכון להיום נבחרת הולנד מדורגת במקום ה-16 עם זמן מצטבר של 6:18.51 דקות (ממוצע של 3:09.25 דקות) ולטביה במקום ה-15 עם 6:17.13 דקות (ממוצע 3:08.57). כדי להתברג בין 15 הראשונות הישראלים צריכים שתי ריצות בממוצע זמנים של 3:08 דקות.

בריצת השליחים הקצרה המצב קשה יותר. שבדיה מדורגת 15 עם זמן מצטבר של 80.39 שניות (ממוצע של 40.20). על מנת להבטיח כמעט בוודאות את הקריטריון הנבחרת זקוקה לריצות בזמן ממוצע של 39.90. בתחרות בתחילת מאי השיגה נבחרת השליחים הראשונה של ה-4X100 מטרים תוצאה של 40.57, אבל חשוב לזכור שבריצת השליחים הקצרה קיימת חשיבות עליונה לטכניקת העברת המקל.                                                                               צילום: טלי שיאצו דיגיטלי

היעד שקבע מאמן הנבחרות, מני פלד, ליום רביעי הוא 3:08.80 עבור ה-4X400 ו-40.20 ב-4X100, תוצאות שיקרבו את הנבחרות לאזור המלחמה. אם הדבר אכן יקרה, חברי הנבחרת יצטרכו להשיג שתי ריצות נוספות וטובות יותר באירופה בתקופה הקרובה.

נבחרת פולין שכבר הבטיחה מקומה בהלסינקי (וכנראה גם בלונדון) תגיע ארצה עם עם רצי השליחים עד גיל 22, אולם מבחינה איכותית היא לא נחותה מהנבחרת הישראלית הלאומית, ואולי אף טובה ממנה. נבחרות קפריסין וגאורגיה פחות איכותיות מהישראלית.

פלד כבר קבע את הרביעייה הראשונה וסדר הרצים לריצת ה-4X400: יורי שפסאי, ראובן מג'ולה, דסטין אמרני (שנחת היום בארץ) ודונלד סנפורד, כשהמחליף הראשון יהיה איתי שמיר. הרביעייה השנייה שתרוץ אף היא ביום רביעי תכלול את עמית כהן, איתי שמיר, חגי קרן וחי כהן, כאשר המחליף יהיה אביב דיין. לגבי רביעיות השליחים הקצרות, הצוות המקצועי טרם גיבש סופית את הרביעייה הראשונה והשנייה.


רצי ה-400, מימין לשמאל: דונלד סנפורד, עמית כהן, ראובן מג'ולה, חי כהן, המאמן מני פלד, יורי שפסאי, חגי קרן, אביב דיין ואיתי שמיר (צילום יח"צ איגוד האתלטיקה)

ראוי לזכור שדונלד סנפורד מדורג רביעי השנה ברשימת התוצאות הטובות של השנה באירופה עם 45.76 שקבע באריזונה. מרטין רוני מבריטניה, קווין בורלי מבלגיה ופאבל מצלק מצ'כיה הם השלושה שקבעו השנה תוצאות טובות מזו של סנפורד. הרץ הפולני המהיר השנה ב-400 הוא רפאל אומלקו שקבע 47.07 ומדורג 28 באירופה.

התחרות תתקיים, כאמור, ביום רביעי, 23 במאי 2012, באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף, בו תתקיים באותו יום אליפות ישראל לילדים בגילאי 11 ו-15. בשעה 17:55 תתקיים ריצת 200 מטרים לגברים בהשתתפות אורחים מפולין, ואילו ריצות השליחים יתקיימו ב-18:50 (4X400) וב-19:20 (4X100).


21.5.2012



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג