לונה צ'מטאי-סלפטר פרשה מאליפות העולם במרתון

עבור הנציגה הישראלית המרתון הזה למרות התנאים החמורים שבו הוא מוזנק, היה אמור להיות אחד מרגעי השיא אליו היא מתאמנת בשנה האחרונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לונה צ'מטאי: "לא הייתי מסוגלת יותר" | מה צפוי במרתון הנשים של דוחא | מדוע צריך לבטל מיד את מרתון הגברים בדוחא

אליפות העולם באתלטיקה במרתון שמתקיימת בדוחא שבקטאר, הוזנקה הלילה בחצות על פי שעון ישראל וכפי פורסם בימים האחרונים, הטמפרטורות רק עלו והגיעו בזמן הזינוק ל-32 מעלות עם 76 אחוזי לחות במדידה הרשמית שנעשתה. עבור הנציגה הישראלית, לונה צ'מטאי-סלפטר, המרתון הזה למרות התנאים החמורים שבו הוא מוזנק היה אמור להיות אחד מרגעי השיא אליו היא מתאמנת בשנה האחרונה ואף נחשבה לאחת המועמדות לזכייה במדליה היסטורית ישראלית. כזכור, בחודש מאי השנה היא ניצחה במרתון פראג בנשים וקבעה את אחד ההישגים הגדולים שלה בפרט ואת אחד מהשיאים הגדולים בהיסטוריה של האתלטיקה הישראלית בכלל וזאת לאחר שעצרה את השעון על התוצאה 2:19:46 שע'. לא רק שהיא שברה את שיאה הישראלי ביותר מ-4 דקות וחצי, היא גם שיפרה את שיא המסלול לנשים של מרתון פראג ביותר משתי דקות וגם קבעה את הזמן הרביעי בטיבו השנה בעולם. בנוסף, מדובר בתוצאה הרביעית באיכותה בעולם לשנת 2019 והתוצאה ה-23 בכל הזמנים.

צ'מטאי-סלפטר התנהלה באופן טקטי מרשים והצליחה להוביל בדקה ה-18 של המרתון את הדבוקה, אך בהמשך הריצה המתחרות עשו לה חיים לא קלים לאורך הקילומטרים והיא ניסתה לכל אורך הדרך להדביק אותן, אך החמישייה המובילה התנהלה באופן כזה שצ'מטאי-סלפטר היתה כל העת במרחק משתנה מהדבוקה שלעתים נמדד בחצי דקה ולעתים צומצם לכדי 14 שניות בלבד מהרביעייה המובילה. עוד לפני הנפילה בקילומטר ה-32, היא אספה בקבוק מעמדת המים אך באופן לא צפוי הוא נשמט לה מהיד והיא עצרה על מנת לאסוף אותו ולהרים אותו, מה הוסיף לה שניות רבות שעיכבו אותה. אך האירוע המצער יותר התרחש כאמור כ-10 ק"מ מקו הסיום כאשר נפלה באופן פתאומי כתוצאה ממכת חום שסבלה ממנה והיא פרשה סופית מהמרתון ונלקחה לבדיקות בשטח האצטדיון. כמעט שעה לאחר שפרשה, שוחררה לונה צ'מטאי-סלפטר לאחר הטיפול ונמסר כי היא בדרכה למנוחה.

רנו לווינגרה, מנהל הישגי בין-לאומי אמר לאחר סיום המרתון בו פרשו מספר רב של רצות: "נלמד מהמרתון הזה ונחזור חזקים יותר לטוקיו בשנה הבאה, מכל אירוע לומדים וכך צריך להסתכל על זה".

את המרתון ניצחה למרות התנאים הלא פשוטים הללו הקנייתית רות צ'פנגטיץ' לאחר שקבעה 2:32.43 שע'. לאחר שעברה את קו הסיום, ניתן היה לראות את הקושי הרב על פניה. במקום השני הגיעה רוז צ'למו שסיימה בזמן של 2:33.24 שע' ואת הפודיום סגרה חלילה יוהנס מניביה שהגיעה בזמן של 2:34.15 שע'.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג