מאמן נבחרת ישראל באופני הרים: "האני מאמין שלי הוא לפרגן ולהשאיר את האגו בצד"

אביעד יזרעאל שנבחר להיות מאמן נבחרת ישראל באופני הרים, מספר על המסלול שלו לאימון הנבחרת ועל האני מאמין שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אביעד יזרעאל שנבחר להיות מאמן נבחרת ישראל באופני הרים, מספר על המסלול שלו לאימון הנבחרת ועל האני מאמין שלו

מאת:יאיר בן עמי


לפני כשבוע פרסמנו כתבת ראיון כניסה עם ירון דור, המנכ"ל הנכנס של איגוד האופניים הישראלי. במהלך הראיון הוא הבטיח כי אם המלצותיו לאנשים שצריכים לאמן את נבחרת ישראל יתקבלו, גבות יורמו. מאמן נבחרת ישראל באופני הרים נבחר, שמו אביעד יזרעאל ולשמו המלא צריך להוסיף באמצע את השם שלמה. הכרתי אותו מפגישות שבועיות במהלך שנה וחצי של קורס מאמנים של איגוד האופניים, ואכן הרמתי גבה.
 

יזרעאל. "אוהב את המסלולים עם האופי הטכני שפחות רואים היום"


באותו קורס ממנו יצאו מאמנים כמו צחי בויגן, ענבר רונן, עידית שוב, אייל רהט ועוד, היה אביעד יזרעאל יושב במקום קבוע (האמת שלכולנו היו מקומות קבועים) וייחודו היה בגבס שעיטר את זרועו לא מעט פעמים, כעדות לאהבתו לקיצוניות של רכיבת המורד (דאונהיל).

כשהרמתי גבה זה לא היה משום שחשבתי כי יזרעאל אינו ראוי לתפקיד, אלא משום שהוא לא דמות שתעלה בראש רשימה שתיווצר בחשיבת הקופסה המוכרת של איגוד האופניים הישראלי. לפחות בבחירה הזו מוכיח דור, המנכ"ל החדש של האיגוד, כי הוא בא עם חשיבה שונה, כלל מקבלי ההחלטות באיגוד האופניים הישראלי מוכיחים כי הם יכולים לחשוב שונה. ייתכן וזה סימן של יציאה לדרך המותווית בחשיבה שונה משהיתה במקומותינו מזה עשורים.

הכוונה שלי היתה להיפגש עם יזרעאל לראיון כניסה רחב, מעמיק ועם הרבה שאלות שאולי היה מוצא אותן כקשות. כשניסיתי לתאם את הפגישה נפל יום שני משום לו"ז צפוף של שנינו, יום שלישי גם נמצא כבלתי פנוי מצידו וכששאלתי על רביעי הוא אמר שנוכל להיפגש אם אגיע לאמסטרדם, לשם המריא לפנות בוקר.

לאמסטרדם לא התאפשר לי לטוס השבוע, אז כדי שנכיר במעט את המאמן החדש של נבחרת ישראל באופני הרים, הצעתי לו שאלון בסיס וראיון יותר מעמיק לקראת פתיחת העונה. הנה מה שיצא, הראיון הגדול בדרך.
 




פעמיים אלוף ישראל לנוער בענף הדאונהיל


הוא נולד ברמת גן בשנת 1989, גר בהוד השרון ומתחזק מערכת יחסים עם בת זוג. לפרנסתו הוא עובד כמאמן אופניים, בעל עסק פרטי בתחום האופניים.

איך הגעת לעיסוק באופניים?
"תמיד היתה לי משיכה לאופניים. בגיל 13 קנו לי את האופניים המקצועיים הראשונים שלי, הדבר הראשון שעשיתי זה לחפש תחרות, שהיתה במקרה זה סובב שוהם. מאז אני עמוק בפנים".

הישגים אישים כרוכב אופניים?
"אלוף ישראל לנוער פעמיים בענף ה- DH, מנצח סבב AM 2012, מקום 18 DH וויסלר קנדה, מנצח א"י XC קטגוריית אקספרט חיפה, מקום 24 גביע עולם אוסטריה קטגוריית נוער DH".

כמה שנים אתה מאמן?
"לפני 8 שנים אילן אידלסון וגל צחור דחפו אותי להירשם לקורס מדריכים ולהצטרף לצוות המדריכים של המועדון. בשלב מאוחר יותר נרשמתי לקורס מאמנים באיגוד האופניים והמשכתי במסגרת האימון. לפני שלוש שנים נסעתי למרכז ה-UCI, איגוד האופניים הבינלאומי בשוויץ. שם עשיתי קורס מאמנים עם מאמנים מובילים מכל העולם. העבודה המשותפת איתם תרמה לי רבות. בהמשך עבדתי בתחום הטכני עם רוכבים מהשורה הראשונה. בימים אלו אני מאמן מספר קבוצות ב'עז הרים' ומאמן אישי של מספר מצומצם של רוכבים".

איזה ספורטאים בולטים שאימנת אנחנו מכירים?

"עבדתי עם שלומי חיימי וענבר רונן במקביל למאמנים האישיים שלהם".


ספורטאים בולטים שאימן. יזרעאל עם ענבר רונן


מה תחרות האופניים הישראלית שאתה הכי אוהב?

"את המסלולים עם האופי הטכני שפחות רואים היום, משמר העמק, מרכז מיר"ב ובן שמן".

מה תחרות האופניים בעולם שאתה הכי אוהב?
"גם כאן הבחירה לא פשוטה, אך אם אצטרך לבחור אחת בלבד אז גביע העולם בצ'כיה. אבל יש לי הרגשה שהאוסטרלים יציבו רף חדש השנה".

מה האני מאמין שלך בחיים?

"אם אני מקצר את זה אז לפרגן ולהשאיר את האגו בצד".

מה האני מאמין שלך על האופניים?
"מהבחינה המנטלית והפיסיולוגית לנצל כל ירידה לעלייה, אבל כשאנחנו על האופניים אז ההפך".

תחביב מחוץ לעולם האופניים?
"לטייל בעולם (בעדיפות עם אופניים), ענפי אקסטרים נוספים".

אוהב במיוחד?
"רכיבת אופניים ולכן זה החלק העיקרי בחיי. משפחה, חברים קרובים, ואת הכלב שלי".

שונא במיוחד?
"תנסה בראיון הבא".

אז את הראיון הבא טרם קבענו, אבל הוא יגיע.

29.12.2013

יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג