לרכוב את ישראל

איך ניתן להפוך את ההיכרות עם ישראל למעניינת ולא שיגרתית? נותנים לתיירים הצעירים שמגיעים, לרכוב כל הדרך אל הנגב המדברי על אופניים. סיפור על יוזמה מתגלגלת...
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פרויקט תגלית אופניים
פרויקט תגלית אופניים

מדי שנה פוקדות את ישראל קבוצות של צעירים יהודים רבים ממגוון מדינות שונות מרחבי העולם במסגרת פרוייקט "תגלית". במהלך ביקורם מבקרים הצעירים באתרים היסטוריים חשובים ובמוזיאונים המוקדשים למורשת של העם היהודי. לרוב האנשים, המחשבה על חווית הסיור הציונית של פרויקט תגלית מתקשרת לאוטובוסים ממוזגים, מוזיאונים מבריקים ובמקרה הכי גרוע, נסיעה ברכבל לראש פסגת מצדה. מה שהרבה אולי לא יודעים הוא שהצעירים הנלהבים מבלים בארץ הקודש בדרך נוספת וספורטיבית במיוחד: רכיבה קבוצתית על אופניים.

פרויקט תגלית אופניים

"רכיבה על אופניים הינה אטרקציה נהדרת להראות ליהודי התפוצות את הנופים והטבע הישראל (לחצו להגדלה)

אוריאל קרמר, מורה הדרך של הקבוצה מטעם תגלית מספר כי, "רכיבה על אופניים הינה אטרקציה נהדרת להראות ליהודי התפוצות את הנופים והטבע הישראלי. הייחוד של קבוצה זו מהווה משיכה לרוכבי אופניים בארצות הברית ורחבי העולם. דרך מיוחדת מאוד ובעיקר ספורטיבית להכיר את ישראל, זה מאתגר, בריא ומהנה". הקבוצה התרשמה במיוחד מאזור הגבול כמו הגבול הירדני. הם הופתעו לדעת כי בין ישראל וירדן מפריד גבול שאורכו 20 מטר בלבד".

עוד כתבות בנושא
ניב ליבנר: מסביב לעולם על אופניים ~ פרק 01
לראשונה קבוצה ישראלית תתחרה בליגה המקצוענית הבכירה בעולם
7 מיתוסים באופניים שהגיע הזמן לנפץ לכם

לא מזמן נחתה בישראל קבוצה של פרויקט תגלית לטיול של עשרה ימים, שבמהלכו הם ביקרו באתרים קדושים ליהדות ואתרים תיירותיים חשובים נוספים כגון: מצדה, יד ושם, ים המלח ועוד. אך מלבד הסיורים באתרי המורשת הללו ביצעו הצעירים לא רק בין כותלי אוטובוסים נוחים או צעידה רגלית קלה, אלא ערכה מסלול מיוחד שכולו ברכיבה על אופניים.

פרויקט תגלית אופניים

"שמחנו מאוד שהסיור לא יהיה שיגרתי"

מסלול הרכיבה שנערך בצפון הארץ החל בקיבוץ אלרום, והמשיך אל עבר עמק הבכא (הגובל בסוריה) ומשם המשיכה הקבוצה לאזור סובב חרמונית והר באזור הכפר הדרוזי, בוקעתא. המסלול ערך למעלה משעתיים, וכלל עליות מאתגרות ושבילים לא קונבנציונאליים. גם דרום הארץ לא נשאר יתום לסימני הגלגלים של אופניי משתתפי תגלית. מסלול רכיבה מיוחד הותאם גם לאזור הנגב המדברי – הקבוצה התחילה את המסלול בקיבוץ תורה ומשם המשיכה לכיוון מזרח, לאזור מטעי התמרים, עד לגבול הירדני. כאשר הגיעה אליו סופר לקבוצה על יחסי הגבול עם ירדן ועל הסכם השלום והסכם האדמה החקלאית המשותפת עם שכננו הירדניים. משם חזרה הקבוצה ברכיבה לקיבוץ תורה. המסלול ערך כמספר שעות והיה באורך של כ-6 ק"מ.

משתתפי הפרויקט שלקחו חלק במסלול הרכיבה הייחודי הזה זכו לפדל על אופני הרים מדגמים שונים בעלי 2 סוגי שיכוך – זנב קשיח או שיכוך מלא. אופני הרים בעלי זנב קשיח הם בעלי שלדה בצורת "יהלום" ולה בולם זעזועים קדמי בלבד (כלומר ה-"מזלג" משכך). אופני הרים בעלי שיכוך גבוה זוכים לשלדה שונה במבנה שלה משלדת הזנב הקשיח, עקב הימצאות בולם זעזועים אחורי המצריך שלדה דינמית, עם מיסבים (צירים).

ג'ונת'ן מרקוביץ' בן ה-22 ממשיגן שבארה"ב אשר הגיע לבקר בישראל יחד עם הקבוצה התרגש לספר: "התרשמתי מאוד מיופייה ואופייה של מדינת ישראל. בתור ילד תמיד שאפתי לבקר בישראל ולסייר באתרים עליהם למדתי וכעת בזכות פרויקט תגלית זה סוף סוף קורה. אהבתי מאוד את סיור הרכיבה על האופניים שארגנו לנו היה מאוד מהנה לרכב בין האתרים השונים. רכיבה קבוצתית במהלך טיול זו תמיד אטרקציה נעימה ואנרגטית".

אחת המשתתפות הנוספות, מרים קראוס, בת ה-24 מספרת על חוויותיה עם האופניים: "סיור האופניים שערכנו היה מהנה ביותר. חשבתי שנעשה טיול רגלי רגיל ולפתע חיכו לנו זוג אופניים לכל אחד מאתנו וציוד אישי לרכיבה. כולנו שמחנו מאוד שהסיור לא יהיה שיגרתי אלא מהנה יותר. רכבנו ועצרנו בכל אתר חשוב וקיבלנו לגביו הסברים מפורטים". קראוס הוסיפה כי, "מאוד התרגשתי לבקר במוזיאון יד ושם, ירושלים, ובמצדה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג