לרוץ מרתון בחו"ל – איפה הכי כדאי?

מרתון ניו-יורק, ברלין, פריז, רומא או בוסטון, כול הערים יפות, כולן צבעוניות ומאתגרות, אז היכן כדאי לרוץ בכול זאת? תחליטו אתם. מרתון ניו-יורק המוביל מבין כולם, אך למי שזה יהיה המרתון הראשון בחייו אולי יעדיף דווקא את מרתון אדינבורו או שטוקהולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מרתון ניו-יורק, ברלין, פריז, רומא או בוסטון, כול הערים יפות, כולן צבעוניות ומאתגרות, אז היכן כדאי לרוץ בכול זאת? תחליטו אתם. מרתון ניו-יורק המוביל מבין כולם, אך למי שזה יהיה המרתון הראשון בחייו אולי יעדיף דווקא את מרתון אדינבורו או שטוקהולם

מאת:שוונג

מרתון ניו יורק
אחד המרתונים המובילים בעולם שמתקיים כל יום ראשון ה- 1 בחודש נובמבר. מסלול המרתון עובר בכל חמשת הרובעים של העיר המדליקה בעולם. מרתון ניו יורק הוא אחד משלושת אירועי הריצה הפופולריים בארצות הברית, (ביחד עם שיקגו ובוסטון) ואחד מהמרתונים הגדולים בעולם (ביחד עם בוסטון, שיקגו, לונדון, ברלין ופריס). המרוץ מאורגן על ידי מועדון הרצים של ניו יורק- NYRR ומתקיים כל שנה החל משנת 1970. בשנים האחרונות נותנת החסות של הראשית של המרוץ היא חברת הענק ING והמרוץ מושך אליו את טובי הרצים המקצועניים שבעולם.

כ-800,000 בקשות השתתפות מתקבלות כל שנה, אך ההשתתפות מוגבלת לכ- 38,000 רצים בלבד, אשר מתקבלים במנגנון של הגרלה או רכישה מוקדמת של חבילות דרך זכיינים בעולם. 2,000,000 צופים מעודדים את הרצים לאורך המסלול – וסיומת המרוץ בסנטרל פארק מושכת קהל רב וצבעוני אשר נותן גוון מיוחד לאירוע. מרתון חובה לפחות פעם אחת בחיים.

מרתון ברלין
מתקיים בכל סוף שבוע אחרון של חודש ספטמבר. המרוץ עובר בין האטרקציות התיירותיות המפורסמות של העיר, ומשום שהמסלול שטוח הוא נחשב לאחד המהירים בעולם. המרוץ מתקיים החל משנת 1974. רוב שיאי העולם לגברים ולנשים כאחד נקבעו בברלין. כך, בשנה שעברה, היילה גבריסלסי מאתיופיה קבע שיא עולם חדש עם תוצאה מדהימה של 2.03.59 שעות. מסלול הריצה מתחיל ומסתיים באזור שער ברנדנבורג המפורסם. עם כ- 40,000 רצים מיותר מ- 100 מדינות וכמיליון צופים בצידי הדרך, מרתון ברלין הוא אחד מחמשת המרתונים הגדולים בעולם.
 


מרתון ברלין / צילום: דפנה שב

מרתון לונדון
מתקיים בכל חודש אפריל. המרוץ נוסד ב- 1981 וחברת  FLORA היא נותנת החסות הרשמית שלו. בנוסף להיותו אחד מחמשת המרתונים הגדולים בעולם, מרתון לונדון הוא גם פסטיבל ספורט ענק השני בגודלו באנגליה מבחינת כמות המשתתפים. (שני רק למרוץ הגדול הצפוני של ניוקסל). מרתון לונדון מתאפיין בסכומי הכסף הגדולים שהמארגנים מצליחים לגייס לתרומות באמצעותו – האירוע  המוביל בעולם מבחינת תרומות כסף. משום שרוב ההרשמות מוקדשות לצדקה, קשה מאוד להירשם למרוץ זה. עם יותר מ- 30,000 רצים ומאות אלפי מעודדים נלהבים – ריצה ברחובות לונדון היא חוויה של פעם בחיים. הרשמות למרתון ניתן להשיג או דרך CHARITIES או דרך ספקים רשמיים.

מרתון פריס
מתקיים בדרך כלל בתחילת חודש אפריל. מרוץ זה הוא בין העתיקים בעולם – מהמרוץ הראשון שהתקיים בשנת 1896 עם 191 משתתפים, מרתון פריס היום הוא בין הגדולים והפופולריים ביותר בעולם עם קרוב ל- 40,000 רצים בכל שנה. למרות שהוא לא שייך לליגת חמשת הגדולים (ניו יורק, שיקגו, בוסטון, לונדון, ברלין), מרתון פריס תמיד מושך אליו את מיטב המרתוניסטים בעולם ומוציא מאות אלפי אנשים לרחובות לפסטיבל ענק. המסלול שעובר בין האטרקציות המפורסמות של "עיר האורות", על שדרותיה הרחבות ושמתחיל ומסתיים בשער הניצחון – מרתון פריס הוא בין המרתונים הצבעוניים והססגוניים בעולם. בנוסף, בריצה משתתפים מובילי זמן שדואגים להביא את הרצים לזמן שקבעו לעצמם.

מרתון בוסטון
מתקיים אף הוא בחודש אפריל. המרוץ מאורגן על ידי איגוד האתלטיקה של בוסטון והוא בין המרוצים הנחשבים ביותר בעולם. האיגוד נוצר בשנת 1887 והריצה הראשונה התקיימה ב- 1890. מרתון בוסטון שונה מהאחרים בגלל ההיסטוריה הארוכה שלו, המסורת, ובמיוחד בגלל השיטה שבה הרצים חייבים להשיג את זמן המינימום (נקבע לפי קטגוריות גיל שונות) הנדרש על מנת להתקבל למרוץ – אתגר בפני עצמו. אחד מחמשת המרוצים הגדולים והנחשבים שיש בעולם המרתון – מרתון בוסטון הוא חובה, מטרה וחלום לכל מי שמחשיב את עצמו ל"מרתוניסט אמיתי". המסלול מוגבל ל- 25,000 משתתפים.
 


מרתון בוסטון / צילום: דפנה שב

מרתון רומא
מתקיים בסוף חודש מרץ. "עיר הנצח" הייתה תמיד ומעולם מוקד למשיכת תיירים רבים מכל רחבי העולם. מסלול המרוץ נחשב מאתגר ואיטי עקב עליות ורחובות מרוצפים אבנים, אך לאומת זאת מאוד מיוחד ויפה. הריצה עוברת בין האתרים המפורסמים של העיר. ההרשמה קלה וזולה והופכת את מרתון רומא למרוץ מאוד פופולרי בקרב המרתוניסטים.

מרתון שטוקהולם
מתקיים בסוף חודש מאי. מזג האוויר הנוח של בירת שוודיה בתקופה זו והמסלול הקל, הופכים את מרתון שטוקהולם לפופולרי ביותר בקרב אנשים שזהו להם המרתון הראשון. המסלול של המרוץ נחשב למסלול עירוני עם נופים ירוקים מרהיבים ועובר ליד תעלות המים הרבות של העיר. המרוץ מסתיים באצטדיון האולימפי המפורסם של שטוקהולם שנבנה עבור אולימפיאדת 1912. עם כ-18,000 משתתפים ועשרות אלפי מעודדים ברחובות, מרתון שטוקהולם הוא אולי המרתון היותר נחמד להתחיל איתו את "תיירות המרתונים" בעולם.


מרתון פריז

מרתון אדינבורו
מתקיים בסוף חודש מאי באדינבורו. מאוד דומה בתנאיו למרתון שטוקהולם. נחשב למסלול הכי מהיר בבריטניה, ועם כ-16,000 רצים ופסטיבל סקוטי גדול ברחובות, מרתון אדינבורו הוא דרך נפלאה להכיר את תרבות סקוטלנד עתיקת הימים המעניינת והססגונית כל כך.

מרתון אמסטרדם
מתקיים כל חודש אוקטובר. מסלול שטוח ומהיר. 15,000 משתתפים ועשרות אלפי מעודדים צבעוניים ושמחים, הופכים את מרתון אמסטרדם למאוד פופולארי. מרתון אמסטרדם במתכונת הנוכחית שלו נוסד בשנת 1975, ומסלולו עובר ליד האטרקציות המפורסמות של העיר, כמו האצטדיון האולימפי, הוונדל פארק, התעלות הרבות של העיר, תחנות רוח המסורתיות ואמסטרדם ארינה – האיצטדיונה הביתי של מועדון הכדורגל האגדי אייקס.

הכתבה באדיבות חברת איסתא ספורט 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג