לקראת מרתון סמסונג ת"א: רק למקרה ששאלתם את עצמכם מי הם המועמדים לניצחון במרתון המלא

מקצה המרתון מזמן אליו לא מעט רצים שמגיעים להתחרות בו. מי הן הדמויות שיתארחו מחר במרתון המלא ומה הסיכויים של כל אחד מהם לקחת את הזהב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מקצה המרתון מזמן אליו לא מעט רצים שמגיעים להתחרות בו. מי הן הדמויות שיתארחו מחר במרתון המלא ומה הסיכויים של כל אחד מהם לקחת את הזהב

מאת:ארן הרשלג


ובכן, כל אחד שמשתתף בכל אחד מהמקצים הוא מנצח, אבל יש כאלו שמגיעים על מנת לחצות ראשונים את קו הסיום. שמונה רצים בכירים, חמישה אתיופים ושלשה קנייתים, יתחרו על המדליות והמענקים הכספיים במרתון. זו לא תהיה הפתעה אמנם, אך עושה הרושם שהעניין בצמרת יתמקד בקרב ראש בראש אתיופי-קניאתי.


שמונה רצים בכירים, חמישה אתיופים ושלשה קנייתים יתארחו בבמרתון המלא צילום: רונן טופלברג



הרצים האתיופים והקנייתים תופסים למעלה מ-50% מ-1,000 התוצאות האיכותיות מדי שנה וכך גם היה ב-2013.
על כן לא תמוה שגם מחר נראה קרב כזה בין שתי מעצמות הריצה הללו – טומיקה הורסה האתיופי בן ה-32 שכבר קבע לפני שנתיים 2:10:53 שעות במרתון האיטלקי סאן אנטוניו, מולו הקנייתי פול מאינה (בן 33) שקבע 2:12:26 שעות במרתון מומבסה המקומי בקניה. אולם אצל המזרח אפריקאים המוכשרים קשה לנחש את המנצח. דוגמה מוחשית לכך קיבל עולם הריצה, בהישג המצוין של הרץ האתיופי בן ה-18 אטסדו צגאי בנצחונו במרתון הראשון בחייו ב-24 לינואר במרתון דובאי, מול סוללה של רצים מנוסים שהתחרו שם.

מלבד הורסה ומאינה, ששת המתחרים האחרים מחר מכוונים גם הם למדליות ולתוצאות שינועו לכיוון ה-2:13 שעות. אם יממשו את ציפיותיהם, הם ימחקו את השיא הוותיק של מרתון תל אביב מ-1992 שעומד על תלו והוא  2:14:56 שעות, שנקבע על ידי האתיופי טומו טורבו, אחד מהרצים המוכשרים, שלימים סיים שני במרתון ניו יורק. הגרסה המהירה של שנות האלפיים בתל-אביב, שייכת לקנייתי סמי טו, שעשה 2:15:15 שע' ב-2012. מועמד נוסף למדליות הוא גזרה גרז'י מאתיופיה, שקבע 2:15:42 דק' במרתון סן-אנטוניו האיטלקי אשתקד.
 
המאמן הקנייתי אוהד ישראל סיימון בור שאף קרא לבתו בשם "תל אביב", שלח למרוץ שני אתלטים: אזקיאל קואץ ועמנואל קטר. שניהם קבעו במרתון קיסומו הקניאתי 2:17 ו-2:18 שעות בהתאמה וינסו להשיג תוצאה טובה יותר בתל אביב. במרתון ישתתפו גם שלושה רצים נוספים מקבוצתו של סוכן הרצים הישראלי רחמים גאשה: פיקאדו אמדה, ניילה אדמסו וביליי מאמאו. לשלישיית רצים זו, יש יכולת להכתיב מהלכים טקטיים במקצה המרתון, על ידי האטות והגברות של קצב, החלפת מובילים שאולי יקנו למועמד הבכיר שלהם יתרון.   

בין הנשים בולטת האתיופית אזב וולדהוואריאט, שתכוון לשפר את שיאה של בת ארצה אבבה טולה אדה ממרתון 2012 – 2:38:27 שעות.

המנצחים בין הגברים והנשים יזכו בפרס של 15,000 שקל למקום הראשון, 10,000 שקל למקום השני ו-5,000 ש"ח לשלישי. כדי לעודד תוצאה טובה על פני ריצה טקטית, מובטח בונוס נוסף ומדורג של עד 6,000 דולר לתוצאה טובה מ-2:13 שעות לגברים או 2:32 שעות לנשים.

27.2.2014


   אֹרן הרשלג
   עורך ראשי אתר Shvoong




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג