לקראת מרתון ברלין 2016 || האם וילסון קיפסאנג וקננינסה בקלה הן האפשרויות היחידות לניצחון?

מרתון ברלין שיתקיים ביום ראשון הקרוב מביא אליו את הרצים הטובים בעולם להתחרות על המסלול ששיא העולם לגברים נשבר בו לא פחות משבע פעמים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כשהרוח מנשבת בצמרות עצי הליבנה בשדרות האונטר דה לינדן בברלין, הרוחות סוערות ברחבי עולם המרתון. עוד מרתון נפלא או מופלא מחכה לנו ביום ראשון. ברלין הוא המיוחד מכולם. שיא העולם לגברים נשבר שבע פעמים בברלין, חמש תוצאות השנה הטובות בעולם גם הן משם, שנה אחר שנה. תנאי מזג אוויר צפויים להיות אידאלים ושיאן העולם לשעבר וילסון קיפסאנג וקנינסה בקלה לא יהיו שם לבד. תענוג כזה לא מחלקים ברחובות. הדבוקה המובילה תהיה עמוקה וצפופה. כי לצידם יהיו עוד כמה רצי נשמה מוכשרים. שבעה רצים רשומים ירדו כבר מתחת ל-2:06 שע' ואצל הנשים? בראש הזוכה הכפולה במרתון ברלין אברו קבדה מאתיופיה.

האיש המהיר ביותר על קו הזינוק הוא לא וילסון קיפסאנג שכבר עשה בברלין (ב-2013) 2:03:23 שע', אלא עמנואל מוטאי שסיים כאן לפני שנתיים בזמן מדהים של 2:03:13 שע', שלא הספיק לו אלא למקום השני, אחרי דניס קימטו עם התוצאה 2:02:57 שע' הבלתי נתפסת שלו. הצ׳מפיונים האמורים חייבים לקחת בחשבון את האתיופי הכשרוני צגאייה מקונן. ב-2014 הוא רץ בדובאי את הזמן הטוב ביותר של מעולם לצעיר מתחת לגיל 20 (2:04:32 שע') וזה הזמן שלו ״להראות להם״ לכל הסוסים הוותיקים והמנוסים. הוא חייב להוכיח שלא היתה סיבה של ממש לא לכלול אותו בנבחרת הלאומית למשחקים האולימפיים של ריו.

קנניסה בקלה

תנאי מזג אוויר צפויים להיות אידאלים. קנניסה בקלה

מנהל המרוץ מארק מילדה משוכנע שהעומק האיכותי של מזנקי העילית מבטיח תוצאה של מתחת ל-2:04 שע' ואני חושב שהוא סתם שמרן. אם מזג האוויר יהיה נחמד ומסביר פנים זה יהיה כל כך מהיר ולא בטוח שדווקא אלה ינצחו. יהיו שם איתם ונגדם וינסנט קיפרוטו, אליוד קיפטניו וואוונס צ׳יבט, כולם רצים של 2:05 שע' ביום טוב ויהיה שמח לכולנו אם יהיה להם יום טוב בעבודה.

בחזית הנשית האתיופיות נראות מבטיחות אברו קבדה שהזמנים הטובים ביותר שלה הם 2:20:30 שע' והיא גם מנוסה מאד על המסלול המהיר והמפרגן של הבירה הגרמנית. היא רצה כאן כבר שלוש פעמים, ניצחה פעמיים ופעם אחת סיימה במקום השני. לא רע בשביל בטחון עצמי התחלתי. לא? בייחוד למי שרוצה לשפר את השיא האישי ואולי אפילו את שיא המסלול. לצידה ירוצו גם בנות ארצה אמנה בריסו שהשתפרה מאד בדובאי בראשית השנה והיא קרובה לה ביכולות ובתוצאות ובירהנה דובבה שהיא קצת יותר איטית מהן, אבל משפחת דובבה היא תמיד יקירת המסלול ויקירת כותב שורות אלה. העובדה שהעומק הנשי פחות מזה של הגברים, נובעת במידה רבה מעובדת השתתפותן של רבות מהטובות ביותר במשחקים האולימפיים האחרונים ובכך נפתחה ביום ראשון ההזדמנות להופעה של כוכבת חדשה.

אחריהם, יזנקו כל השאר כולל הישראלים והישראליות ובהם גם ילנה דולינין, יערה זנגי ולונה צ'מטאי אשר תזנק למרתון החמישי שלה השנה, אך סיימה רק את מרתון תל אביב שם השיגה את הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו. המהירים, המהירים פחות ואלה שבאו ליהנות. שעות של תענוג צריף, קהל תומך ומעודד, עיר שמדברת מרתונית ספרותית ומדוברת, וקהילת רצים שאוהבת את המרוץ הזה והוא משיב אהבה לחיכה.

אני מבקש לא להתקשר אלי בשעות האמורות – אני צמוד למסך.

מרתון ברלין 206 יוזנק ביום ראשון 25 באוקטובר בשעה 10:15 שעון ישראל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג