לקראת מרתון בוסטון | שנה לאחר הפיגוע הקטלני בקו הסיום של המרתון, מחכים שם לתוצאה הטובה בהיסטוריה

ביום שני הקרוב מרתון בוסטון חוזר ודניס קימטו הקנייתי כבר הודיע לג’פרי מוטאי שהוא מתכוון לשבור את שיאו ולרדת מ-2:03 שעות. 36 אלף רצים צפויים להשתתף במרתון שנה לאחר הפיגוע המזעזע שקטל את חייהם של שלושה בני אדם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ביום שני הקרוב מרתון בוסטון חוזר ודניס קימטו הקנייתי כבר הודיע לג'פרי מוטאי שהוא מתכוון לשבור את שיאו ולרדת מ-2:03 שעות. 36 אלף רצים צפויים להשתתף במרתון שנה לאחר הפיגוע המזעזע שקטל את חייהם של שלושה בני אדם

מאת:דני בורשבסקי


לפני מספר ימים, ב-15 לאפריל, ציינו את יום השנה לפיגוע האכזרי שהתרחש בסמוך לקו הסיום של מרתון בוסטון 2013. בעקבות הפיצוץ שהיה שם נהרגו שלושה בני אדם, 260 נפצעו, ועוד 5,633 רצים לא הצליחו להגיע אל קו הסיום כשרובם כבר היו בשלבים מתקדמים של המרוץ.



בפיצוץ נהרגו 3 בני אדם, 260 נפצעו, ועוד 5,633 רצים לא סיימו צילום: Aaron "tango" Tang



עד כמה שזה היה מפחיד, עצוב וכל כך לא מתאים לספורט, האמריקאים יפגינו את גאוותם ביום שני הקרוב (21.4), כשמרתון בוסטון 2014 יוזנק. הם פטריוטים גדולים, ושום דבר לא יהרוס להם את החגיגה. למעשה, מרתון בוסטון הקרוב צפוי להיות השני בגודלו בכל הזמנים עם 36 אלף משתתפים, כשרק מרתון בוסטון ה-100 שהתקיים ב-1996 התפאר במספר גדול יותר, 38 אלף.

תסמכו על מארגני מרתון בוסטון שהם יודעים מה לעשות. כוחות הביטחון תוגברו באופן משמעותי ובתקשורת האמריקאית קשה למצוא פרטים על המספר האמיתי של אנשי האבטחה שיהיו שם, 100 מצלמות הוצבו ברחבי המסלול כדי לעקוב אחר חשודים פוטנציאלים ואנשים שהסתובבו עם תיקים חשודים בימים האחרונים כבר נעצרו לבדיקה. זה אומר שככל הנראה, כמו שהאמריקאים שכחו מהר את הסופה ב-2013 וקיימו מרתון חלופי בניו יורק, הם בונים על חגיגה כל כך גדולה שתשכיח במובן מסויים את הטרגדיה מלפני שנה.


מרתון בוסטון 2014. כוחות הביטחון תוגברו השנה משמעותית צילום: Aaron "tango" Tang


כדי להשלים את החגיגה, המארגנים דאגו כמובן לליין-אפ מרשים מאוד של רצים במרתון לגברים וגם לנשים. אז נכון שהמסלול בבוסטון הוא לא תקני ואי אפשר לקבוע בו שיא עולם רשמי (בגלל ירידות ברוח גב חזקה). ובכל זאת, מדובר במרתון כל כך גדול ויוקרתי ואם מישהו מהבכירים יצליח לקבוע בו שיא מסלול, הוא יחזיק כמובן בתוצאה המהירה ביותר שהושגה בריצת המרתון אי פעם. יותר מזה, התוצאה הזאת ששייכת לג'פרי מוטאי הקנייתי 2:03:02 ש', כך שמי שיצליח לשפר אותה ינסה מן הסתם לעשות היסטוריה ולרדת מ-2:03 ש'.
 

עוד כתבות בנושא
>
סיכום מרתון לונדון ורוטרדאם 2014
> סיכום מרתון פאריס 2014

האיש שנראה מתאים מכולם למשימה הזאת הוא דניס קימטו הקנייתי, שנחשב לפייבוריט לניצחון בבוסטון. קימטו הוא חברו לאימונים של שיאן המסלול ג'פרי מוטאי, שלא ישתתף הפעם כי הוא בחר להתחרות השנה במרתון לונדון (סיים שישי בשבוע שעבר). קימטו בן ה-30 הוא בעצם רץ המרתון מספר 3 בכל הזמנים בזכות תוצאה נהדרת של 2:03:45 ש' אותה קבע בשנה שעברה כשניצח במרתון שיקגו והיה רחוק ב-22 שניות בלבד משיאו העולמי של וילסון קיפסאנג. בכלל מדובר בווינר אמיתי, שגם ניצח בשנה שעברה במרתון טוקיו ועם הכושר המופלא הזה הוא לא פחד להצהיר שהוא הולך על התוצאה המהירה בכל הזמנים. "אני רוצה לשפר את השיא האישי שלי. היו לי הופעות טובות בטוקיו ובשיקגו ואני מאמין שאני יכול לשבור את שיא המסלול בבוסטון. דיברתי על זה עם ג'פרי מוטאי והגענו למסקנה שאפשר לרדת מהזמן שלו בבוסטון", אמר קימטו במסיבת עיתונאים בקניה ערב יציאתו לבוסטון.


קימטו (מימין). רץ המרתון מספר 3 בכל הזמנים בתוצאה 2:03:45 ש' צילום: Dirk Ingo Franke


אחד הגורמים המכריעים יהיה כמובן מזג האוויר, והתחזיות שמפורסמות מספר ימים לפני כן מדברות על תנאים נוחים ויציבים, בלי סיכוי לתנאי חום או קור קיצוניים, ועם סיכוי סביר לגשם. מי שעוד ינסה ליהנות מהתנאים האלה הוא לליסה דסיסה האתיופי, בן 24, שהוא סגן אלוף העולם במרתון. בתחילת 2013 הוא רשם את אחת מהופעות הבכורה היותר מוצלחות במרתון דובאי וסיים בזמן של 2:04:45 ש'. הוא אמר אז שבעתיד ינסה לקבוע שיא עולם. חודשיים לאחר מכן כבר השתתף במרתון בוסטון וניצח בתנאי מזג אוויר קשים בזמן של 2:10:22 שעות.


דסיסה. במרתון דובאי סיים בזמן של 2:04:45 ש' צילום: Sonia Su


בסך הכל שבעה ממשתתפי מרתון בוסטון השנה מחזיקים בשיאים אישיים הטובים מ-2:05:30 ש'. שניים מהם, האתיופים גברה גברמריאם ומרכוס גנטי רצו מהר יותר מ-2:05 ש'. גברמריאם סיים שלישי בבוסטון פעמיים וניצח במרתון ניו יורק ב-2010. גנטי ניצח במרתון לוס אנג'לס וסיים שישי בשנה שעברה בבוסטון. מיכה קוגו, שסיים שני בשנה שעברה וגם החזיק בעבר בשיא העולם ב-10 ק"מ בכביש, ישתתף גם הוא. וילסון צ'בט שניצח במרתונים של אמסטרדם ורוטרדאם הוא גם בין המועמדים לניצחון, כמו גם טילהון רגסה שגם הוא ניצח ברוטרדאם.

גם אצל הנשים אפשר למצוא רשימה מכובדת מאוד של רצות, ש-9 מהן ירדו מגבול ה-2:23 ש'. הרשימה הזאת כוללת את ארבע הראשונות ממרתון בוסטון בשנה שעברה: ריטה ג'פטו, מסרט היילו, שרון צ'רופ ושליין פלנגן. ג'פטו ניצחה בשנה שעברה בבוסטון בפעם השנייה, ולאחר מכן ניצחה גם במרתון שיקגו בזמן של 2:19:57 ש'. היא היתה בעצם האשה היחידה בשנה שעברה שירדה מ-2:20 ש'. שרון צ'רופ איבדה אמנם את התואר בשנה שעברה, אבל היא מגיעה לבוסטון עם שיא אישי חדש של 2:22:38 ש' אותו קבעה בברלין. פלנגן האמריקאית היתה רחוקה בשנה שעברה בשבע שניות מתואר היסטורי. חוץ מזה, יהיו שם גם אלופת מרתון בוסטון ב-2011 וסגניתה: קרולין קילל ודזירה לינדן.


ג'פטו. ניצחה בשנה שעברה בבוסטון בפעם השנייה צילום: Rr5



מרתון בוסטון ייצא לדרך כאמור ביום שני הקרוב, כשהזינוק ייצא מהעיר הופקינגטון ויגיע בסופו של דבר לנקודת הסיום בבוסטון דרך הפרברים של העיר. שעת הזינוק של רצי העילית בגברים תהיה 10:00 שעון מקומי, כלומר 17:00 שעון ישראל. אצלנו זה יהיה בכלל חג, כך שלא צריך למהר הביתה מהעבודה כדי לצפות במרתון (אפשר בשידורים ישירים ברשת) ולחוות אולי היסטוריה. אם לא, אז לפחות מרוץ כביש ברמה גבוהה מאוד. תיהנו.

17.4.2014


דני בורשבסקי
עיתונאי שחולה ספורט וכותב על זה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג