מתלבשים על זה: כך תתלבשו נכון ברכיבה בישראמן

תחרות איש ברזל בינואר מצריכה החלפת בגדים בעיקר בשל מזג האוויר והטמפרטורות המשתנות. כך תתלבשו נכון בעיקר בשלב האופניים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרכיבה על האופניים תמיד תהיה החלק הארוך של הטריאתלון והכר הנרחב לטעויות גובות תשלום. בישראמן תמיד חשוב לבחור בלבוש הנכון לשלב הרכיבה, כפי שלמדו על בשרם (תרתי משמע) לא מעט משתתפים בשנים קודמות.

אם אתם מהירים כמו גלעד רותם, ומזג האוויר נוח, לבוש קליל יהיה אידיאל

בשנת 2012 שרר על מסלול הישראמן קור כה עז שאילץ משתתפים שלא התלבשו בהתאם למזג האוויר לפרוש. במהדורה של 2011 היה קר אבל ככל שהתקדם המרוץ התחמם וגם זה מצב הראוי להיערכות מתאימה. התקווה של כולם היא שמזג האוויר של מהדורת 2009 לא ישוב ויכה, כי מול זה אין לבוש מתאים.

כשקר צריך להתלבש בהרבה שכבות, אבל בעלייה כדאי להימנע מעודף ביגוד

על מרחק של 180 ק"מ (הרכיבה על האופניים בתחרות איש הברזל המלא) כדאי לשקול ברצינות לבוש מלא של רכיבה על אופניים. 180 ק"מ זה מרחק לגיטימי אפילו לקטע של הטור דה פראנס. מסלול הישראמן נגב הוא מהקשים בעולם ומבלים עליו כמה שעות טובות, גם הטובים ביותר. הקפדה על כללים והכנה נכונה ימנעו הרבה מאוד מהבעיות.


קביעת פתיחה 1:

מסלול האופניים של ישראמן נגב מתחיל בעלייה לנטפים. גם בטמפרטורות מאוד נמוכות הטיפוס בעלייה לנטפים אמורה להעלות את טמפרטורת הגוף למצב בו תרגישו בנוח לפחות, ולעיתים אף תרגישו שמאוד חם לכם. ההרגשה שנוצרת במאמץ של תחילת הרכיבה יכולה ליצור אשליה מסוכנת – מהרגע שתחצו את מעבר נטיפים הטמפרטורות יהיו נמוכות יותר ובמקרה של רוחות והזיעה שנוצרה במהלך העלייה על כל הגוף יכולה להפוך אתכם להדגמה מופלאה של מזגן.

במצב כזה, התחממות בעלייה וצניחת הטמפרטורות בנטיפים, כדאי לשקול עצירה קצרה לטובת שיפור הלבוש. הפסד של דקה יכול להיות מתוגמל ברכיבה מהירה בדקות אם נבחרו פריטי הלבוש המתאימים והנכונים למזג האוויר.

עצירה של דקה בנטפים יכולה להיות השיפור בדקות בהמשך

קביעת פתיחה 2:
תמיד עדיף שכבות מרובות, אותן אפשר להוריד בהדרגה ובהתאמה לשינויים במזג האוויר, על פני שכבות מועטות ועבות.

ליאור כהן מציג לבוש רב שכבתי צמוד

קביעת פתיחה 3:
בגדים צמודים לגוף עדיפים על בגדים המתנפנפים ברוח. חשוב להקפיד על בגדי רכיבה ייעודיים, כאלו המאפשרים נידוף הזיעה, אך מונעים מהרוח לחדור באגרסיביות. 

כדאי:
טייטס מסוג ביב: (מכנסי רכיבה עם כתפיות)
מתחת לכתפיות גופיית רשת (לבחור את הסוג לפי מזג האוויר – פירוט בהמשך), חולצת רכיבה (הכיסים מאחור יסייעו באכסון המזון לדרך) הם הבסיס.

הימנעו מביגוד מתנפנף

אם לא הכנתם והתנסיתם במשחות ושמני החימום לרגליים, אז כדאי לשקול שרוולי רגליים בטמפרטורה נמוכה מ-15 מעלות. אמנם זה מאוד אישי, אבל בסביבות 15 מעלות ומטה רוב הרוכבים ירצו שרוולי רגליים.

גופיית הרשת:
יש כמה סוגים של גופיות רשת לרכיבה על אופניים. הבחירה צריכה להיות לפי מזג האוויר הצפויה. נכון לרגע כתיבת שורות אלו התחזית היא לטמפרטורות לא נמוכות במיוחד. משהו שינוע בין 10 מעלות ל- 18 מעלות ממעבר נטיפים והמשך מסלול האופניים. לטמפרטורה כזו כדאי לבחור בגופיית רשת המתאימה לאביב, חורים מזעריים בגופייה דקיקה, זה אמור להספיק.

אם אינכם בטוחים בסוג התייעצו עם המוכר בחנות, מוכר מקצועי ידע על מה להמליץ.

שרוולי ידיים:
כדאי ללבוש ובמקרה של התחממות אפשר לקפל בכיס האחורי של חולצת הרכיבה, השרוולים מתגלגלים לכדי גוש קטן שסחיבתו אינה מעיקה ולעיתים בכלל לא מורגשת.

וסט (מעיל) רכיבה:

כמו השרוולים, אם מזג האוויר מתחמם אפשר להורידו, רוב הווסטים יכולים להתקפל לגודל שימלא כיס אחורי בחולצת הרכיבה, וגם במקרה זה המשקל והגודל לא יעיקו בזמן הרכיבה.

כיסוי נעלי הרכיבה:
תחשבו כמה אתם רגישים לקור ובעיקר כמה קופאות לכם כפות הרגליים. אם אתם מהסוג של הרגליים הקפואות אל תוותרו על כיסויי נעליים, אבל – הקפידו שאלו יהיו מהסוג הדק, לא מהכיסויים שהומצאו לאחר חווית רכיבה סקנדינבית בינואר. גם במקרה של כיסויי הנעליים (אם מדובר בדקים) אפשר להורידם במהלך הרכיבה והם לא יתפסו יותר מכיס אחורי של חולצת הרכיבה.

כפפות:
ברובם של מצבי מזג האוויר על מסלול הישראמן נגב כפפות רכיבה רגילות יעשו את העבודה היטב. במקרה של קור קיצוני אפשר ללבוש כפפות ארוכות ואם התחממות בהמשך להוריד ולאכסן בכיס האחורי של חולצת הרכיבה, כמו במקרה הווסט והשרוולים, זה לא יתפוס יותר מחלקו של כיס אחורי.

לקחת בחשבון: על מסלול הרכיבה תהיה נקודה (לאחר 90 ק"מ) בה ניתן יהיה להפקיד ציוד שיונע חזרה לאילת בסיום התחרות (שימו לב – מארגני האירוע אינם אחראים לציוד זה).

לא כדאי:
מעילי רכיבה: נדיר שיורד גשם על ציר 12, גם כשיורד כזה הוא לא מצדיק מעיל גשם. מעילי גשם לא תורמים לחימום הגוף יותר מחולצות ייעודיות לחימום הגוף.

השתדלו להימנע ממעילים מסורבלים, לא צמודים לגוף

רוב מעילי הגשם יתנופפו ברוח ומעבר לגרר שלא תרצו כתוספת למאמץ הם יסרבלו את התפקוד.

לבוש שאינו מכסה את הגב:
גם פיסת גב קטנה יכולה לגרום להתקררות כזו שתגרום לשרירים להיתפס, בעיקר כשהגוף עוד רטוב מהשחייה, או כבר רטוב מזיעה ורוח מקררת את הנקודה החשופה.

במזג האוויר שהיה בישראמן שבו צולמה התמונה זה לא היה משמעותי, אבל במקרה של רוח קרה וזיעה הגב החשוף יכול לגרום לבעיות 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג