לקראת ישראמן נגב 2014 | 5 טיפים על תזונה

התזונה בתחרות ארוכה כמו הישראמן יכולה להיות מכריעה וקריטית, הנה כמה טיפים שיכולים לעזור ולשפר את המצב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

התזונה בתחרות ארוכה כמו הישראמן יכולה להיות מכריעה וקריטית, הנה כמה טיפים שיכולים לעזור ולשפר את המצב

מאת:ד"ר שון פורטל


בישראמן נגב מתקיימים מספר תרחישים שחשוב לשים אליהם לב ולהתכונן לקראתם, ארזנו לכם 5 טיפים כאלו לדרך:

1. קור וקיפאון
כדאי לקחת בחשבון שהטמפרטורה ברכיבה עלולה להיות נמוכה וחטיפים עלולים להגיע למצב קפיאה ולכן מומלץ להשאיר ג׳לים או חטיפים צמודים לגוף לשלב הזה.



שימו לב שבקור אין תחושת צמא



2. תחושת צמא
כשהידיים קפואות, קשה לפתוח האריזות ולכן מומלץ אפילו לצקת 3-4 ג׳לים לתוך בקבוק שתיה. מי שנוטל תוספים תוך כדי המאמץ יכול להוסיפם לבקבוק. תנו תשומת לב שבקור אין תחושת צמא, ולכן תיתכן התייבשות, על כן יש לרכז את המשקאות האיזוטונים ב-25% יותר כדי שיספקו יותר קלוריות בפחות נוזלים.


3. צריכת מוצקים

מי שמתחיל עם ג'לים מתחילת התחרות, מתקשה לסבול אותם בשעות האחרונות וברגעים הללו אכילת מוצקים כבר כמעט בלתי אפשרית לרוב הספורטאים, לכן כדאי לצרוך מוצקים בהתחלה כל עוד אפשרי הדבר. נמצא ששילוב של גלוקוז ופרוקטוז מגדיל את קליטת הפחמימות (מעל 105 גרם לשעה), משום שאלה נספגים דרך מערכות ספיגה שונות במעי (ראו הסבר על גבי הרכיבים של הג׳לים והחטיפים שלכם).

4. טווח הקלוריות
יחד עם זאת, לספורטאים רבים  פרוטקוז עלול לגרום לאי נוחות במערכת העיכול וכדאי לגלות באימונים מהי הכמות שאפשר לסבול. בכל מקרה, טווח הקלוריות המומלץ נע בין 300-500 קלוריות לשעה מכלל הנוזלים ג'לים ואוכל מוצק.

5. תוספי תזונה
בשלב זה ניתן לשלב בייגלה שטוחים, בננות, תמרים או מרשמלו. תוספי התזונה שעשויים לסייע במהלך התחרות כוללים: קפאין, מלח, אך גם שימוש בארגינין (מרחיב כלי דם) נמצא יעיל במקרים רבים. על אף שהשנה יחולקו על המסלול מוצרים מבית High 5 חשוב לזכור כי תחרות היא לא הזמן לנסות משהו חדש – ציוד, רמת מאמץ או תזונה, ולכן יש לתרגל שימוש בכל מה שיחולק על פני המסלול כבר באימונים.

כי מה תספרו לנכדים, שהייתם בכושר לסיים איש ברזל אבל לא הצלחתם כי הבטן הרגה אתכם?

13.1.2014


ד"ר שון פורטל
פיזיולוג מאמץ, דיאטן ספורט קליני,
תוכניות אימון ותזונה בשיטת PNA

[email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג