לקראת ישראמן נגב 2014: הישראקידס: תחרות איש ברזל זה לא משחק ילדים

63 ילדים ייחשפו ביום שישי הקרוב לישראמן נגב דרך המקצים המיועדים לגילם. הפעם, יגיעו לאילת גם לא מעט ילדים שאין להם שום רקע בטריאתלון. על התופעה ווהיקפה בכתבה הבאה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

63 ילדים ייחשפו ביום שישי הקרוב לישראמן נגב דרך המקצים המיועדים לגילם. הפעם, יגיעו לאילת גם לא מעט ילדים שאין להם שום רקע בטריאתלון. על התופעה ווהיקפה בכתבה הבאה

מאת:דני בורשבסקי

אין ספק שהישראמן הוא אירוע ספורט שמזריק כמויות אדירות של מוטיבציה לכל מי שנחשף אליו מקרוב. זו בדיוק הסיבה שבשעות הבוקר המאוחרות יותר של יום שישי יוזנקו מחוף הרויאל ביץ' באילת ארבעת מקצי הישראקידס. מדובר למעשה בטריאתלון מקוצר לילדים בין הגילאים 8 ל-15 שייהנו מחוויה נדירה שתאפשר להם להפוך לסוג של "אנשי ברזל" קטנים עם כל העידוד והתפאורה של הישראמן מסביב. התחרות שלהם אמורה להימשך כחצי שעה והיא תכלול קטע שחיה של 200 עד 300 מטרים (בהתאם לגיל), קטע רכיבה של 5 עד 8 קילומטרים ושחיה של 1-2 קילומטרים. 

הישראמן זו חוויה מטורפת

63 רשומים למקצי הישראקידס. בדרך כלל הילדים שמשתתפים במקצי ילדים בתחרויות טריאתלון הם ילדים בעלי נגיעה משפחתית לענף. בנים של מתחרים או מתחרות שמוצאים את האתגר שלהם בנסיעה המשותפת לאילת, או אפילו כשרונות גדולים שמורידים את הוריהם לאילת רק לצורך הישראקידס. עם זאת, נראה שהקבוצה המרעננת ביותר שתגיע השנה לאילת תהיה קבוצתו של רונן כהן, מדריך טריאתלון בן 42 ממושב עידן שבערבה. 25 ממשתתפי הישראקידס ביום שישי הקרוב מגיעים מהקבוצה הזאת, ופרט לשלושת ילדיו של כהן שנחשפו לטריאתלון דרכו – לילדים האחרים אין שום נגיעה משפחתית לטריאתלון. המשותף לכל המשפחות שלהם הוא שני מאמנים עם חזון, רונן כהן וגליה קרוק, שהצליחו לשכנע יותר מ-20 משפחות מהערבה שהטריאתלון זה אחד הדברים הטובים שיכולים לקרות לילדים שלהם, ושהישראמן זו חוויה מטורפת. 

"האמת היא שכל הקבוצה שלנו התחילה להתאמן רק בעונה הנוכחית", מספר רונן כהן: "זה זר לגמרי בערבה, כי אין כאן הרבה טריאתלטים יחסית. אני מתכוון לערבה הצפונית שכוללת מושבים כמו עידן, עין יהב, חצבה, צוקים, שפיר וצופר. זה היה 'ג'וק' שלי, ואני עברתי קורס מדריכי טריאתלון רק כדי להקים את החוג הזה דרך המתנ"ס. אני בעצמי השתתפתי בתחרויות איש ברזל בחו"ל וגם התחריתי בחצי המרחק בישראמן בשנתיים האחרונות. השנה אני רשום למרחק המלא, אבל אני אהיה עסוק מדי עם הילדים". 

 מאמן הקבוצה רונן כהן (התמונה באדיבות רונן כהן)

"בסך הכל התחרות הזאת היא די פשוטה"
מבחינת רונן כהן וגם מבחינת ההורים שמעריכים מאוד את מה שהוא עושה בערבה, אימוני טריאתלון בגיל הזה כמו גם תחרות הישראקידס שהיא למרחקים קצרים יחסית, לא תובעניים במיוחד. "בסך הכל התחרות הזאת היא די פשוטה כי כל ילד יכול לרוץ קילומטר ולרכב 5, וכמעט כולם יודעים לשחות. אנחנו מתאמנים לזה כבר ארבעה חודשים ולאחרונה התחלנו לשלב את שלושת הדברים יחד ועשינו גם אימוני החלפות. חוץ מזה היינו גם במחנה אימונים באילת, אבל הדבר הכי חשוב מבחינתי בנסיעה הזאת לישראמן היא שהילדים ייהנו מהתחרות ולא יגיעו לקצבים גבוהים מדי. באופן אישי נחשפתי לתחרות הזאת של 'איירון קידס' בתחרות האיירונמן שהשתתפתי בה באוסטריה וזה מאוד הרשים אותי. אני מלמד את הילדים שזו דרך חיים טובה ובעתיד נוכל גם להציב יעדים ומטרות. 

"הכי חשוב שהילדים ייהנו בתחרות"

עבריה עמר ממושב עידן היא אמו של עודד בן ה-10.5, חבר בקבוצתו של רונן כהן שיתחרה בישראקידס. לפי מה שהיא מספרת, נראה שההורים שלא מכירים מקרוב תחרויות טריאתלון נרגשים אפילו יותר מהילדים לקראת הישראקידס: "אנחנו מגיעים לשם כבר ביום חמישי, נישן שם ונהיה לצד הילדים. יש לנו קבוצת וואטסאפ לזה, הכל מתוכנן ומאורגן. העולם הזה של הטריאתלון זר לנו לגמרי, וכל מה שקורה כאן היום זה בזכות רונן כהן. באופן אישי אני מרגישה שממש נשאבתי לתוך זה, וזה לאו דווקא בגלל הבן שלי אלא בגלל המאמן". 


עודד עמר מתאמן לישראקידס צילום באדיבות משפחת עמר

עודד עמר, בנה של עבריה מספר לקראת התחרות: "זו תהיה הפעם הראשונה שלנו בתחרות כזאת וזה מרגש. אנחנו מגיעים בעיקר בשביל להשתתף, בשביל החוויה. קודם כל חושבים על זה. כבר שמענו הרבה מאוד על התחרות ואני חושב שאני יודע את רוב הדברים שצריך לדעת. נכון שאנחנו מתאמנים בבריכה, אבל המאמן שלנו עשה לנו הכנה בים". לשאלה האם התחרות הזאת מלחיצה עבורו אומר עמר: "מה שמלחיץ אותי זה בעיקר הריצה. את השחייה תרגלנו, גם את האופניים אני מכיר טוב. בריצה כבר התחריתי במרוץ של 6 קילומטרים בסדום, אבל אני מאמין שיהיה קשה לרוץ אחרי השחייה והרכיבה". 

16.1.2014


דני בורשבסקי 
עיתונאי שחולה ספורט וכותב על זה

 








אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג