לקראת אליפות ישראל בטריאתלון: מי יגיע, מה צפוי ומה יהיה מחר בתחרות

פאני בייסרון, הטריאתלטית הבכירה בישראל, לא תגן על תוארה הלאומי בטריאתלון אילת בסוף השבוע עקב מחלה, ורון דרמון, הטריאתלט הבכיר, ייעדר אף הוא (מחנה באוסטרליה), אבל זה הזמן של הצעירים לקנח את השנה הזו. הנה ההיי-לייטס של שנת 2014 המספרים ומה שצריך לדעת לקראת התחרות הנועלת אותה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליפות העולם מתרחקת, אולי עוד אליפות אירופה | צילום: יאיר בן עמי

ממש בעת שמחזור כדורגל בליגת העל משוחק באמצע השבוע, ותופס יחד עם עוד כמה משחקי כדורסל, כדורגל עולמי ו-NBA את רוב נפח הסיקור התקשורתי, מתגלגלים אלפי אנשים דרומה לאילת כמו ביקום מקביל, בלתי נראה. אלפי ישראלים עוסקים בטריאתלון, ובאליפות ישראל ה-28 שתתקיים ביום שישי הקרוב באילת אמורים על פי המארגנים להשתתף כ-500 טריאתלטים במקצה האולימפי; יש את פרויקט המצוינות במכון וינגייט; יש את רון דרמון שנחשב בטופ 100 העולמי; את הנער רון לוינסון שעשה טופ 10 באליפות אירופה לנוער; וגם לא פחות מ-400 נשים יתחרו באילת.

הרון הבא. לוינסון

הרון הבא. לוינסון | צילומים: יאיר בן עמי

עדיין, הכל מתחת לרדארים של המדיה, והטריאתלטים שלנו עושים דרכם במדבר מבלי לעשות הרבה רעש, כמעט כמו המסתננים המגיעים לנגב מהצד השני של הגבול, מאפריקה, להבדיל אלף אלפי הבדלות. טוב, אז הספורטאים שלנו לא יסיימו דרכם במתקן חולות ככל הנראה, אבל רצוי מאוד כי פרויקט המצוינות הלאומי יכניס נציגות כחול-לבן לריו 2016, או לפחות לטוקיו 2020, למען תדע כל אם עבריה כי התחביב המשוגע והיקר של שבת בבוקר, יש לו אופק ותכלית, יש בו תכלס. אז מה קרה בשנת 2014 ולמי כדאי לשים לב בתחרות הנועלת, בסוף השבוע במפרץ הדרומי?

עוד כתבות בטריאתלון
ילדים זו שמחה בעיקר בטריאתלון
על הקשר בין קאדנס הרכיבה ואורך הטריאתלון
האם אתם צריכים אופני טריאתלון או אופני כביש?

נפתח באכזבה. דרמון לא יהיה, כמו גם הבכירה בנשים, פאני בייסרון. הראשון נמצא במחנה אימון באוסטרליה לקראת העונה הבינלאומית החשובה, בעצת מאמנו, ואילו בייסרון חלתה ממש השבוע וביטלה הגעתה לאילת. בהיעדרם של שני מספרי 1 שלנו, הפוקוס עובר אל הצעירים, ויש כמה מבטיחים במיוחד. כאמור, לוינסון תחילה. במקצה ספרינט הנערים, אליו זינקו 73 מתחרים בקיצבוהל, אוסטריה, מארחת אליפות אירופה, הוא סיים עשירי. לוינסון השיג בכך את הקריטריון לאליפות העולם ועלה אל המקום התשיעי בדרוג האירופאי לגילו, גם בזכות המקום השלישי בתחרות סבב גביע אירופה בברנו, צ'כיה.

ישמור על הכתר? יונה

ישמור על הכתר? יונה

לוינסון גם היה שותף להישג השיא של נבחרת השליחים באליפות אירופה – מקום 6. הקבוצה הורכבה משני בנים ושתי בנות, כשלוינסון עוקף ארבעה מתחרים. גם שתי הבנות במקצה, יובל גומא ונעם פישמן, קבעו את הקריטריון לאליפות העולם, כמו גם טריאתלט נוסף, רן שגיב. הנבחרת כולה טיפסה מהמקום ה-17 אל המקום ה-15 באירופה ועלתה לדרג אחד מתחת לדרג הבכיר בעולם.

מנצח טריאתלון אילת 2013, אמיתי יונה, השתתף במקביל באליפות אירופה עד גיל 23 שנערכה בפנזה, איטליה, וסיים תשיעי. שנה לפני כן הוא הגיע שביעי באליפות העולם לנוער, ולפני שנתיים, כשישראל אירחה באילת את אליפות אירופה, הוא דורג 7 בנוער. עוד באותה תחרות בפנזה, דורגה פאני בייסרון 14, שזו קפיצה גדולה לעומת המקום ה-27 שנה לפני כן באותו מפעל, היורו עד 23.

נפרדת מהתואר. בייסרון

נפרדת מהתואר. בייסרון

בייסרון ניצחה את טריאתלון אילת אשתקד, ואילו אמיתי יונה ניצח בגברים והקדים את רון דרמון, שחש ברע ערב התחרות. יונה הוא פייבוריט חזק לסופ"ש הקרוב, ואילו דרמון יצטרך לחכות להזדמנות אחרת כדי להאבק על התואר הישראלי. בינתיים הוא ניצב במקום ה-76 בדרוג האולימפי, כשהמשימה שלו היא להיות מדורג בטופ 60 כדי להגיע לאולימפיאדה. בקיץ הוא יתחרה בבאקו 2015 – המשחקים האירופאיים הראשונים – לשם קבע את הקריטריון ביחד עם חבריו לפרוייקט בווינגייט, יונה, בייסרון, שחר שגיב (בנים) ואביטל גז (בנות). עוד שמות של מתחרות בולטות באילת: ליאן ויתקין וגל לוי. מועמדים נוספים בגברים: רועי זוארץ, שוקי סרויה, ליאור כהן.

עבור כמעט חצי מהמשתתפים זהו הטריאתלון הראשון בחייהם, ואילו היחיד שהשתתף בכל 27 המהדורות הקודמות ואמור להתייצב אל המהדורה ה-28 הוא רו"ח פיני גולן, שהוא גם יו"ר ועדת ביקורת באיגוד הטריאתלון. פיני בן ה-40 עושה זאת כבר מגיל 13, ולאחרונה התחיל להיות גם איש ברזל.

עוד מספרים:

במקצה המיני ספרינט לגילאי 15-14 משתתפים כמעט 150.

300 ילדים ישתתפו בקטגוריות גיל 8 עד 13.

במקצה הפאראטריאתלון יהיו 4 מתחרים.

במקצה ה"אורבן ספרינט" – מקצה למרחקים קצרים – 17 מתחרים.

הגיל הממצע של המתחרים, לא כולל  ילדים ונוער, הוא 44.

כ-1000 ספורטאים שייכים ל-151 קבוצות, ואילו השאר מתאמנים באופן עצמאי.

המשתתפים מגיעים מ-356 יישובים, כשהבולטים בהם פרט לתל אביב הם אילת והוד השרון.

250 מתחרים נרשמו לתחרות השליחים, שתתקיים בשבת, למחרת האליפות.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג