לקראת אליפות העולם במרתון

רצי העילית בברלין ידורגו בסדרת "חמשת הגדולים" לעונות 2008-2009. אליפות העולם באתלטיקה תוכל להוות הזדמנות לרצים לצבור נקודות בסבב המרתונים הגדולים בעולם ולהשפיע על סיכויים לזכות במליון. דפנה שב מתכוננת לריצת המרתון באליפות העולם בברלין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


רצי העילית בברלין ידורגו בסדרת "חמשת הגדולים" לעונות 2008-2009. אליפות העולם באתלטיקה תוכל להוות הזדמנות לרצים לצבור נקודות בסבב המרתונים הגדולים בעולם ולהשפיע על סיכויים לזכות במליון. דפנה שב מתכוננת לריצת המרתון באליפות העולם בברלין

מאת:דפנה שב


אירינה מיקיטנקו (גרמניה) ניצחה פעמיים את מרתון לונדון, ואת מרתון ברלין. שני מרתונים אלו נכללים בסדרת "חמשת הגדולים" יחד עם בוסטון, שיקאגו וניו-יורק. על מנת להשיג ניקוד לסבב, האתלטים יוכלו לרוץ גם באליפות העולם ובמשחקים האולימפיים. בסתיו שעבר סדרת "חמשת הגדולים" בקרב הנשים הסתיימה במרתון ניו-יורק בנובמבר לפני שמיקיטנקו הרוויחה את פרס חצי מליון הדולר.

אירינה מיקיטנקו יכולה כבר לחבוק בפעם השנייה ברציפות את הגביע של אלופת סדרת חמשת הגדולים, חמש מאות אלף הדולרים שקיבלה עבור הזכייה בפרס הראשון ורישום בספרי ההסטוריה וכל אלו עוד לפני הופעתה באליפות העולם בברלין מול מעריציה. אם תזכה מיקיטנקו באליפות העולם בברלין היא תוכל להצטרף לשתי הנשים היחידות בהסטוריה שניצחו באותה שנה את מרתון לונדון ואת אליפות העולם: פולה רדקליף (2005) וגרטה וויץ (1983).

מיקיטנקו היא האלופה של ליגת חמשת הגדולים משנה שעברה (2008-2007) וממוקמת כרגע בראש הדירוג של העונה הנוכחית. היא מובילה על פני דיר טון (אתיופיה) ב- 35 נקודות, ועל פני הרוסיה אלבטינה ביקטימירובה ב-45 נקודות. גם הרוסיה וגם האתיופית מתכננות לרוץ באליפות העולם בברלין אולם עם 75 הנקודות של מיקיטנקו יהיה בלתי אפשרי לעבור אותה בדירוג. נשים נוספות המתעדות לרוץ בברלין ויכולות לספק מאבק בראש הטבלה הן קארה גוצ'ר מארה"ב וסבלטנה זאקרובה מרוסיה.

סמואל וואניגירו הקנייתי המוביל כרגע את רצי הגברים בסבב הודיע כי לא ירוץ באליפות העולם בברלין אך הוא מתעתד לרוץ במרתון שיקאגו ולקבוע שם ניצחון ושיא אישי. האלוף ממרתון בוסטון דריבה מרגה (אתיופיה) הנמצא בהפרש של 35 נקודות מוואניגרו יכול לסגור את הפער עם ניצחון בברלין. הוא ירוץ בברלין יחד עם בן ארצו צגאיה קבד המרוחק 40 נקודות מוואניגרו.

אלוף מרתון ניו-יורק פעמיים ברציפות, מרילסון גומז דוס סאנטוס (ברזיל) ומנצח עבר של מרתון בוסטון ומרתון שיקאגו רוברט קיפקוץ' צ'ריוט מקניה הם בין המתחרים הגדולים של מרגה ומאיימים על מיקומו. עם ניצחון של מרגה, הניצח במרתון בוסטון באפריל האחרון יוכל להפוך לגבר הראשון שניצח בבוסטון ובאליפות העולם באותה שנה.

המרתון יערך בסוף השבוע האחרון של אליפות העולם. הגברים יזנקו ב 11:45 בצהרים שעון ברלין, יום שבת ה-22 באוגוסט, והנשים תוזנקנה בשעה 11:15 בצהרים ביום ראשון ה-23 באוגוסט. אלופי העולם מאוסקה 2007 הם קתרין נדרבה הקנייתית ולוק קיבט אף הוא מקניה. ליגת חמשת הגדולים מספקת פופולאריות לא רק בקרב רצי העילית אלא גם בקרב הרצים החובבים. בחמשת הגדולים רצים מדי שנה שלוש מאות אלף רצים אשר רובם רוצים להשלים את כל החמישה.

22-23 באוגוסט – אליפות העולם באתלטיקה, ברלין, גרמניה.
20 בספטמבר- מרתון ברלין
11 באוקטובר- מרתון שיקאגו
1 בנובמבר- מרתון ניו-יורק.

לרשימת המתמודדים המובילים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג