לקראת אליפות אירופה בטריאתלון 2014 | הישראלים באים

בסוף השבוע ובזה שאחריו ייצגו תשעה ספורטאים וספורטאיות את ישראל באליפויות אירופה השונות. קבלו את המדריך המלא על ההצגה הכי טובה בעיר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בסוף השבוע ובזה שאחריו ייצגו תשעה ספורטאים וספורטאיות את ישראל באליפויות אירופה השונות. קבלו את המדריך המלא על ההצגה הכי טובה בעיר

מאת:יאיר בן עמי


מספר חסר תקדים, 9 ובמילה – תשעה, ייצגו את ישראל באליפויות אירופה שייחלו בסוף השבוע הקרוב באוסטריה ויסתיימו בסוף השבוע הבא ברוסיה.

נכון יהיה לומר זאת בפתח הדברים – הנבחרת הישראלית כוללת מתחרים ומתחרות בגילאים הצעירים ומבחן התוצאה מחייב מבט כולל של ביצוע ובהתחשב בדרך הנמשכת כבר מספר שנים, שאת פרותיה לא רק שנכון יהיה לבחון בעתיד, אלא שהמטרה שטעם הפירות ישתבח עם הזמן ובסופו של התהליך, ישראל תהיה מיוצגת על ידי מועמדים לניצחון בכל תחרות טריאתלון באשר היא, כולל אליפויות יבשתיות ובינלאומיות.



נבחרת ישראל בהרכב כמעט מלא באירוע קבלת חסות מחברת אוקלי צילום יקי צימרמן




מעצמת טריאתלון

קבוצות הילדים, נערים ונוער, תחרויות המתקיימות (ליגת הילדים) בישראל, כמו גם העבודה של הנבחרות הצעירות ובראשן האקדמיה בוינגייט עם המאמן אורי זילברמן כבר לא מעט שנים הם תהליך שבסופו צריכה ישראל להיות מעצמת טריאתלון לא פחות ואלי אף יותר מאשר בענפי הג'ודו, או השייט.

אופטימיות מוגזמת? לא ממש, בגילאי הנוער כבר היו לישראל יותר מאחד שסיימו מקום אחד מתחת למדרגת דוכן המנצחים ואם מערך הנבחרות ימשיך להתנהל במקצועיות ובדרך של השנים האחרונות, רק מתבקשת ההמשכיות בשיפור התוצאות. הצד החזק ביותר של מערך הנבחרות הצעירות של ישראל בטריאתלון היא הדרך הקובעת כי בגילאים הצעירים לא על מבחן התוצאה לבדו.

לא הכל ורוד, מתנהל על מי מנוחות וציוצי ציפורי שיר, כמו בכל מקום בו מעורבים יהודים, המלחמות מאחורי הקלעים של הענף יכולים בקלות לחרב את התהליך והדרך, אם ראשי האיגוד לא יידעו להניח למאבקים מיותרים הבאים ממקומות אפלים וגישה המוכיחה מגבלות וחסכים מקצועיים לא מעטים.

נכון לקיץ 2014, בואכה אליפות אירופה, התהליך נראה מרשים ומעורר תקוות ושמחה בלב כל אוהב טריאתלון, ספורט וגאווה לאומית בכלל.


נא להכיר: נציגי ישראל באליפות אירופה בטריאתלון 2014

רון דרמון
שנת לידה: 1992
זינוק:
מקצה העילית גברים – שבת, 21 ביוני 2014, שעה 16:00*



דרמון בתחרות שהתקיימה באוקלנד לפני כחודשיים
צילום www.ScottieT.com



רון דרמון יכול היה לזנק למקצה הצעירים עד גיל 23 ולפחות על הנייר, בתחזית צנועה, להיות עם סיכוי אדיר להיות בין העשירייה הראשונה שתגיע לקו הסיום. למרות זאת, כשנותרו לו עוד עונה וחצי בקטגוריית הצעירים עד גיל 23, הוא בחר במקצה העילית וזאת על מנת לצבור ניקוד בדרך למשחקים האולימפיים שיתקיימו בברזיל – ריו 2016.

דרמון היה אחד מהטובים ביותר בעולם בגילאי הנוער ויעידו על זה התוצאות באליפויות יבשתיות ובינלאומיות לנוער. לפני ארבע שנים סיים דרמון חמישי באליפות העולם לנוער שהתקיימה בבודפשט, הונגריה כשחודש לפני הוא ניצח על אדמת אותה מדינה בתחרות גביע אירופה לנוער. בשנת 2011 סיים דרמון רביעי באליפות העולם לנוער, שהתקיימה בבייג'ין – סין.

המעבר של דרמון למקצה הצעירים עד גיל 23, ממרחק הספרינט למרחק האולימפי, לא היה חלק וכלל חוסר יציבות ועקביות. לצד מקומות בעשירייה וחמישייה ראשונה בתחרויות הבינלאומיות היו גם כמה תוצאות שהרימו גבות, בעיקר של מי שאינו עוקב באופן קבוע אחרי דרמון ולא ידע איך ולמה.

עצם העובדה שבמהלך התקופה הקשה המשיך דרמון באותה תשוקה ואמונה בדרכו, מעידה יותר מכל על הבגרות ובעיקר האופי של ספורטאי קצה בעל פוטנציאל אין סופי. דרמון הוא כנראה הישראלי היחיד שמבחן התוצאה תופס מקום משמעותי בבחינת תחרויות. הוא כבר לא ילד, נראה כי הסיכוי להשגת הכרטיס האולימפי גדול משהיה אי פעם עבור ישראלי והוא מגלה בשלות ומוכנות לשלב הבא – התמודדות בצמרת העולמית.

תוצאה משוערת: מיקום בין ה- הראשונים באליפות יהיה הישג. ככל שיתקרב לעשירייה יהיה זה הישג מרשים עוד יותר ואם יהיה בתוך העשירייה אולי לא נקפוץ למזרקה בכיכר, אבל נדע כי "אנחנו במפה" והיא תיכבש בעתיד עוד יותר. בכל מקרה המטרה של דרמון היא השגת ניקוד עבור הכרטיס לטריאתלון במשחקים האולימפיים בריו 2016.

נערות 16-19
זינוק: יום שישי, 20 בחודש יוני 2014, בשעה 12:00*


דוכן אליפות ישראל לנערות 2013 (מימין לשמאל) יובל גומא, נעם פישמן, ליאן ויתקין


נעם פישמן
שנת לידה: 1997


פישמן באליפות ישראל 2013. עם הכובע של אחיה שנהרג כשבועיים לפני כן



נעם פישמן היא אחת מהספורטאיות המוכשרות שהיו בטריאתלון הישראלי מראשיתו, אולי המוכשרת ביותר וזה בדיוק המכשול של הגילאים הצעירים – נער או נערה בעלי כישרון נדיר שיכול להביא את השובע ההישגי מוקדם. המעטפת של פישמן כוללת בית ספורטיבי הישגי ממעלה ראשונה, הכולל את האבא (צביקה) כמאמן וספורטאי בעל ניסיון שעד היום נחשב למתחרה מעולה בקבוצות הגיל.

בגילה הצעיר היא כבר צברה כעשר שנים של תחרויות ברמת הניצחון והאכזבה. בזירה הבינלאומית היא כבר השתתפה בלא מעט תחרויות ובכלל זה המקום ה-33 באליפות אירופה לנוער אשתקד. אי אפשר להתעלם מהגלים הגבוהים של העימות בין משפחת פישמן לאיגוד הטריאתלון, הנמשך כבר לא מעט זמן והמצליח להוציא מכל הצדדים את כל האמוציות מעבר לספורט עצמו.

הצד החזק אצל פישמן היא הראייה לטווח הארוך המובנה במושגי המשפחה, כמובן האבא כמאמן, בד.נ.א. והיכולת להתאושש מכל מכה ואת זה אפשר היה לראות לאחר המוות הטראגי של אחיה אשתקד, כשהתייצבה לאליפות ישראל למרות ההבנה כי תחרות של ממש היא לא תצליח לסיים שם. מאותה אליפות שהתקיימה באילת לקחתי את ההגעה של פישמן לקו הסיום עם הכבוד של אחיה כתמונה המרגשת ביותר של האירוע כולו.


תוצאה משוערת: פישמן יכולה לסיים את אליפות אירופה עמוק בתוך ה- 20
הראשונות
, הישג שלא היה לנערה ישראלית שנים רבות, ובאותה מידה היא יכולה
לסיים מעבר למקום ה-20 ואף לסיים עם הישג דומה לזה של השנה שעברה.

גל רובננקו
שנת לידה: 1998


רובננקו. תזנק לראשונה לאליפות יבשתית

 
גל רובננקו היא המתחרה הצעירה ביותר שנוסעת לאליפות ולמרות זאת היא אינה חדשה בשדה המתחרות. רובננקו היא אחת מהדוגמאות הטובות של צמיחה במערכת הטריאתלון ההישגי של הטריאתלון הישראלי. היא מתחרה כבר עונה שמינית בטריאתלון ולמעשה מאז גיל המינימום האפשרי. כמו כן, אביה (יוסי) הוא דובר איגוד הטריאתלון הישראלי.

התוצאות של רובננקו לא היו מההתחלה כאלו המעידות על האלופה הבאה, אבל זהו בדיוק הפרט המעודד וזה שחייב להיות הדחיפה, העידוד להמשכיות ומתוך הבנה כי התפתחות לאורך תקופה ארוכה אינה כוללת קפיצות מדרגה אשר לעתים, במבט לאחור, יכולות להתברר כחוליה החסרה בהתפתחות.

תוצאה משוערת: רובננקו תזנק לראשונה לאליפות יבשתית וכל תוצאה שתשיג תהווה צבירת ניסיון ולמידה. גם הישג משמעותי לא יהווה הפתעה, אם כי לא יהיה נכון לצפות לכזה במסגרת הצבת מטרות וכל מקום בחצי העליון של המתחרות יענה להגדרה של תוצאה טובה.

ליאן ויתקין
שנת לידה: 1996


ויתקין. השיפור העקבי מעורר תקוות


ליאת ויתקין היא ספורטאית שצריך להתחיל ולספר עליה מהסוף, שבעצם הוא ההתחלה – הניצחון באליפות ישראל בטריאתלון לנערות אשתקד. למרות שלא היה זה הניצחון הראשון של ויתקין, ואפילו לא האליפות הלאומית הראשונה (היא היתה אלופת גילאי 14-15 בשנת 2010 והסגנית בשנת 2012) זו היתה אליפות שנראתה מהצד כפריצת דרך.

ויתקין ניצחה בתחרות שעד היום נותרה שנויה במחלוקת וכלל לא ברור מה הוחלט לגבי רשמיות התוצאות, אבל אחרי כל אלו העובדה שנרשמה בדפי ההיסטוריה היא שויתקין היתה ראשונה על קו הסיום של אליפות ישראל לנערות בשנת 2013.

תוצאה משוערת: השיפור העקבי של ויתקין מעורר תקוות כהבטחה לעתיד וגם היא יכולה להראות כהישג כל מקום בתוך החציון הראשון של שדה המסיימות באליפות אירופה לנערות 2014. כל תוצאה שמעבר תהיה הישג טוב שיכול לעודד המשכיות, אם כי גם כל הישג פחות טוב לא ראוי שיתקבל ככשלון אלא כשיעור להמשך.
 
יובל גומא
שנת לידה: 1996


גומא. גדלה בתוך טריאתלון הילדים של ישראל


יובל גומא גם גדלה בתוך טריאתלון הילדים של ישראל ומשם המשיכה לנוער ועד הלום כשהתקווה להמשכיות מתבקשת ממה שנראה עד כה. אחד הדברים היפים במעקב אחרי ההתפתחות של גומא, הוא מבט על רשימת התחרויות בהן התחרתה לאורך שמונה העונות מאז עברה תחנת החלפה ראשונה בחייה.

תוצאה משוערת: ככל שחולפות השנים המספר המציין את המיקום בתחרויות הטריאתלון של גומא הולך וקטן, עד האליפות הלאומית שהשיגה כבר לפני שנתיים (2012). גם עבור גומא חציית קו הסיום האליפות אירופה בתוך החציון העליון של שדה המשתתפות, תהווה הצלחה שמעבר לשיעור להמשך וכל תוצאה טובה יותר תהיה ראויה להיכנס לסל האביזרים המעודדים לשנים הבאות.

שלוש הנערות שתייצגנה את ישראל באליפות אירופה מעידות על העומק האיכותי שנוצר בטריאתלון הישראלי של הגילאים הצעירים. אם תצלחנה שתי נערות ישראלית להיכנס לחציון העליון של שדה המסיימות זו תהיה הצלחה גדולה של הטריאתלון הישראלי, אך שוב – המבט המפוכח חייב להצביע על הגיל ושלב ההתפחות ולא על ההישג כמטרה בפני עצמה, בשטח שלא כמרבד לסיפוק ומנוחה על זרי דפנה כלשהם.

נוער 16-19
יזנקו ביום שבת, 21 ביוני 2014, בשעה 14:00*

איתמר אלסטר
שנת לידה:
1995

איתמר אלסטר הוא המבוגר מבין שלוש מתחרי הנוער שייצגו את ישראל באליפות אירופה בטריאתלון 2014.

עכשיו בואו ונעשה תרגיל קצר בהתקדמות של ספורטאי צעיר, דרך התוצאות של אלסטר לאורך השנים.
2007: אליפות ישראל ילדים גילאי 12-13 מקום 26.
2008: אליפות ישראל ילדים גילאי 12-13 מקום 7.
2009: אליפות ישראל נערים גילאי 14-15 מקום 13.
2010: אליפות ישראל נערים גילאי 14-15 מקום 1.
2011: אליפות ישראל נוער 16-17 מקום 5.
2012: אליפות ישראל נוער 16-17  מקום 2.
2013: אלוף ישראל לנוער גילאי 18-19.

גרף התפתחות כזה הוא חלומו האולטימטיבי של מאמן הספורטאי הצעיר השפוי. זו בדיוק דרך המוכיחה התפתחות שפויה, נכונה ובעיקר מכוונת מטרה רחוקה, כזו המגדילה את הסיכוי להגעה למטרות על הישגיות בגיל מבוגר ועם תום ההתבשלות של התפתחות תלוית גיל.

תוצאה משוערת: אלסטר יזנק לאליפות אירופה 2014 בפעם האחרונה כנער וכניסה לחציון עליון של מסיימים תהיה מספקת, אם כי מקום ב-20 הראשונים אינו מעבר לציפייה סבירה ואפילו הרבה יותר טוב מזה לא צריכה להפיל אף אחד מהכסא.

רון לוינסון
שנת לידה:
1995

גם רון לוינסון בשנתו האחרונה כנער באליפות אירופה וגם הוא בנה גרף התקדמות מעורר כבוד ושפוי המעיד על האופי שלו כספורטאי מתמיד המגלה בכל שנה עוד טפח מכישרונו.

אם אני חייב לנקוב בשפת נוער, כדי לתאר ספורטאי נוער, אז בהקשר של לוינסון זה יהיה משהו כמו – אם תאלצו אותו לחפור תגלו רק עוד צד של הכשרון שלא נראה קודם.

לוינסון הוא גם תוצר מערכת הטריאתלון הישראלית, שגדל מילדים ונערים ועד הלום כנער על סף כניסה לקטגורית הצעירים עד גיל 23.

מקום בחציון הראשון של שדה המסיימים יהיה הישג ראוי, מקום בין העשרים הראשונים יהיה הוכחה ליכולת החפירה, כל הישג שמעבר יהיה הפתעה שתתקבל בשמחה גדולה.

רן שגיב
שנת לידה: 1997

רן שגיב מגיע מבית של ספורט, לא בטוח שהייתה לו הרבה ברירת בחירה, אבל כשפוגשים אותו בטריאתלון הרושם שנוצר הוא כי זו הייתה בחירה מהסוג הטוב.

אביו של שגיב היה נציג ישראל במרתון של המשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 1984, אלוף ישראל במרתון וכיום לצד היותו ד"ר הוא מטפח באהבה והרבה תרומה של ניסיונו שני בנים כשרונים – האחד הוא רן, השני הוא שחר שיתחרה בעוד שבוע וחצי במקצה הצעירים עד גיל 23 באליפות אירופה (סקירה נפרדת בשבוע באה).

למרות שרן שגיב מלא בכישרון נדיר הוא לא התפתח כאלוף אולטימטיבי וזאת כנראה בזכות ההכוונה מבית ומתוך הכרה בחשיבותה של הראיה לטווח ארוך.

כילד הוא סיים באליפות ישראל במקום 16. באליפות הבאה הוא כבר היה במקצה גילאי 10-11 וסיים במקום 28, כשבשנה השנייה באותה קבוצת גיל הוא סיים במקום 10. בשנה הראשונה בגילאי 11-12 הוא סיים את האליפות במקום 11, שנה לאחר מכן באותה קבוצת גיל סיים 13.

לא בדיוק מקבץ תוצאות היוצר משיכת עיניים לאלוף הבא ובכל זאת בשנה הראשונה (2011) במקצה המיני ספרינט (גילאי 14-15) הוא כבר סיים שלישי, שנה לאחר מכן באותה קבוצת גיל הוא כבר היה אלוף ישראל בטריאתלון לנערים.

בשנת 2013 הוא השלים דאבל עם אליפות שנייה והפעם בנערים גילאי 16-17 והשנה החל את דרכו באירופה, מכאן שבאליפות אירופה לא יהיה נכון להציב רף ציפיות על בסיס מקום ותוצאה. עם זאת יהיה נכון מאוד להבין כי כל תוצאה שישיג, בחלק עליון מאוד כרחוק מהמנצח, לא תהיה הפתעה.

עמרי בהט
שנת לידה: 1998

הילד בין הנערים, הצעיר מבין היוצאים לאליפות אירופה והמסומן ביותר גם כשמנסים לחמוק מלסמן.

עמרי בהט הוא מסוג הספורטאים שרואים את כישרונם הנדיר גם אם מאוד רוצים לעצום עיניים. הוא מיוחד בגישתו הבוגרת ואת זה אפשר היה לראות בראיון שעשיתי עימו אך לפני כחודש בלבד (https://www.shvoong.co.il/he-IL/133/18989/) כשהשיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים של הנוער.

גם על כל כישרונו, הישגיו ומבחני תוצאה בהם עמד, אסור להציב ציפיות על נער שנולד לפני כ- 16 שנים בלבד, מצד שני אין תוצאה שישיג שתהווה הפתעה בדיוק כפי שאין תוצאה שתצדיק אכזבה.

כמו רן שגיב, גם בהט, בשנתו הראשונה בנוער וכמו שגיב הכל אפשרי ומאום לא צריך להיות כחשש או מטרה עכשווית.

אם אחד הנערים ייכנס לקו הסיום לפני המקום ה- 20 זה יהיה הישג נאה, אם שניים יכנסו לפני המקום העשרים זו תהיה עדות לעומקו האיכותי של הנוער בישראלי בטריאתלון.

מקום של אחד מנערי נבחרת ישראל בעשירייה הראשונה יהווה הישג מעולה ומכאן לא לעיני הספורטאים – אל תתפלאו גם ליותר מזה.

* שעון ישראל

19.6.2014



יאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג