לכבוש את ההר

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:רני בקר

מרוצי השדה המתקיימים בארץ מזה 50 שנה נושאים לרוב את שמם של היקירים שהלכו לעולמם בדרך הטבע או בנסיבות טראגיות ולרוב גם ישנה זיקה בין נושא שם המרוץ לענף הריצה.

המרוצים מתחלקים בין אלו שנולדו פרי יוזמת העיר או המועצה המארחת וחלקם השני יציר כפם של קרובי משפחתו של הנפטר הרוצים להמשיך את מורשתו של בן המשפחה ולהנציח אותה בדרך מקורית ונצחית בדמות מרוץ על שמו.

אלי בוצר, ששקל את בנו גלעד לפני 5 שנים (ועל כך כתבנו בכתבה קודמת) בחר להנציח את זכרו במרוץ שדה,
בחולות צפון רעננה, בין מטעי ההדרים ושדות גידולי השדה כאשר סיומו בגבעת החיריה המקומית שנסגרה לפני זמן רב והיום הנה תל שומם.

את הגבעה הערירית הוא שינה לשם תל גלעד, מתוך כוונה לקבוע עובדה בשטח ומידי שנה מתקיים שם המרוץ העממי השנתי לזכר גלעד בוצר ז"ל.


תל גלעד – מבט מבין הפרדסים שמסביב

כל העבודה וההכנות למרוץ נעשו ע"י אלי בוצר, בני משפחתו וחבריו ובניצוחו של יאיר קרני, חבר ומאמן אשר ניצח על האירוע כולו.

התקציב היה זעום וכמוהו גם התמורה החומרית (לא הוענקו מדליות, לא חולקו חולצות ולא היו תחנות מים בדרך), אך בכל זאת זכו מנצחי הקטגוריות בגביעים והמנצח הכללי אף זכה בשעון דופק של חברת פולאר ובמנוי שנתי למגזין עולם הריצה וכולם זכו בכבוד והרבה סיפוק.

בקו הזינוק התייצבו ביום שבת בשעה 07:00 למעלה מ- 100 רצים ורצות, חברים לקבוצת רצי רעננה, וסתם אצנים ששמחו לרוץ בסוף חודש אוגוסט (תקופת פגרת המרוצים). המרוץ הוזנק בשעה 07:30 בדיוק והמרחק 3.5 ק"מ.

המסלול כפי שכבר יכולתם להבין, חולף על פני פרדסי הדרים (מי האמין שישנן עוד חלקות גידול ברעננה) ושדות גידולי שדה ובהחלט היה מסלול מגוון ושונה משאר המרוצים אשר מתקיימים לרוב בכבישי הערים השונות בסביבה אורבנית אפורה.

אבל הדובדבן האמיתי של המרוץ היה בסופו, עת נדרשו הרצים לכבוש את תל גלעד, עליה תלולה כלל לא קלה כאשר שמש אוגוסט כבר נמצאת במרומי הרקיע.
מאה הרצים טיפסו בגאווה את התל, חלקם בריצה קלה חלקם בהליכה אבל הסוף כמו כל סוף היה מתוק, אולי אפילו יותר מתמיד.


יאיר קרני ואלי בוצר – מארגני המרוץ

לסיכום, מרוץ קטן אבל עם הרבה נשמה, מוכיח כי מי שרוצה יכול לקיים אירוע ספורט גם בתקציבים דלים. יאיר קרני סיפר לי שבשנה הבאה מתוכנן להכפיל את מרחק הריצה ולקיים מרוץ בסדר גודל גדול יותר עם הרבה יותר משתתפים.

לא נשכח כי בסופו של דבר זה היה גם מרוץ תחרותי ואותו ניצח האצן הצעיר והמבטיח מוטי מזרחי בזמן של 12:52 דקות.
שני סיים רובי המר בזמן של 13:51 ואחריו יאיר קרני בזמן של 13:55 דקות.

קישורים קשורים

תמונות מהמרוץ

תוצאות המרוץ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג