לכבוד נשים שעוסקות בספורט

מאז ומתמיד ידעתי שנשים זה עם מיוחד ולכל הגברים שקופצים עכשיו , אז לא בגלל שאני אישה אלא פשוט כי אנחנו מסוגלות לנהל שמונים דברים בו זמנית ועדיין יישאר לנו כוח להיות נחמדות לטפח את עצמנו, לתת תשומת לב לבן זוג ולרוץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מאז ומתמיד ידעתי שנשים זה עם מיוחד ולכל הגברים שקופצים עכשיו , אז לא בגלל שאני אישה אלא פשוט כי אנחנו מסוגלות לנהל שמונים דברים בו זמנית ועדיין יישאר לנו כוח להיות נחמדות לטפח את עצמנו, לתת תשומת לב לבן זוג ולרוץ

מאת:ניצה חדד


לכבוד יום האישה הבינלאומי החלטתי ללכת קצת אחורה ולחקור על נשים שעשו היסטוריה בריצות המרתון ומה שגיליתי חימם לי את הלב. במשך שנים לא אושר לנשים לרוץ מרתון ואחד הטענות היו שנשים אינם מסוגלות לרוץ מרתון. במהלך שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80 הוועד האולימפי הבינלאומי לא אישר לנשים לרוץ מרתון ובפרט לא להתחרות במרתון במשחקים האולימפים.

רק לאחר מאבקים ודיונים של הנשים ברשויות הספורט סוף סוף, בשנות ה-70, החלו לאשר לנשים להתחרות במרתונים.  לתחילת ההיסטוריה הנפלאה הזאת ראוי לשבח ולהזכיר שתי אצניות מדהימות שהשרישו את היסטוריות הנשים בתחרויות המרתון.

רצת המרתון הראשונה (המתועדת) בהיסטוריה היא קת'רין סוויצר האמיצה.
בשנת 1967 קת'רין סוויצר נרשמה בשם בדוי של גבר (מכיוון שלא היה ניתן להירשם אחרת) למרתון בוסטון האגדי. מעט לאחר הזינוק פרץ למסלול הריצה אחד, ממארגני המרתון, וניסה בכוח להעיף את קת'רין מהמסלול תוך כדי שהוא מנסה לתלוש את מספר החזה שעל חולצתה וצעקות לעברה "תעופי לי מהתחרות". אחד מחבריה של קתרין שרץ לצידה נחלץ לעזרתה והתפתחה סוג של קטטה.

לבסוף קתרין בת ה- 20 חצתה את קו הסיום והכתירה רגע היסטורי כאישה הרצה הראשונה שהתחרתה וסיימה מרתון.  מאז הכול היסטוריה. נשים שוברות שיאים בתוצאות מדהימות, משאירות מאחור הרבה גברים ומביאות כבוד ענק לספורט הנשי.

באולימפידת לוס אנגלס 1984 ג'ואן בנויט הייתה לאלופה האולימפית הראשונה במרתון. על קו הזינוק של המרתון האולימפי הראשון התמודדה, ג'ואן בנויט, מול רצות אדירות כגרטה וייץ הנורבגית, אינגריד קריסטינסן השבדית, רוזה מוטה הפורטוגלית, ליסה מרטין ועוד רבות וטובות לא פחות.


ג'ואן בנויט- המנצחת של המרתון האולימפי הראשון
צילום: Goyk



בנויט קיפצה לתוך האצטדיון האולימפי בלוס אנגלס
כשהיא משאירה מאחוריה את כל המועמדות לניצחון ולעיניהם הנדהמות של אלפי אמריקאים בתוצאה אדירה של 2.24.52 שעות. האמריקאים לא ישכחו לה את הניצחון ובטוח שגם הרצות שהשאירה מאחוריה לא. קשה מאד לסכם בקצרה את ההסטוריה שנשים חרטו על מסלולי מרתון שונים בעולם מאז. אני מתמלאת גאווה נשית להישגיהן.

ביום זה אני בהחלט מאמצת את הביטוי "פנימיזם ספורטיבי" של נחשון שוחט. 
אשר היה הראשון להכיר לי את סיפורן של קת'רין סוויצר וג'ואן בנוויט. כי לפעמים כשגבר חולף על פני בפארק אני בטוחה שלא אוכל לעקוף אותו אבל כשאני רואה אישה פתאום מדלגת בקלילות וחולפת לידו אני מתמלאת חיוך מלא קריצה.

לכבוד יום האישה הבינלאומי אני מאחלת לכל הנשים הנפלאות
שם, אלו אשר למרות אילוצי המשפחה , הילדים והקריירה קמות מוקדם בבוקר או מאוחר בערב ולא מוותרות על האימונים כשהן ממשיכות להשריש את ההיסטוריה שניתנה לנו בזכות ענקית להמשיך ולעשות היסטורייה במו רגלינו.

תמשיכו לרוץ ! חג שמח.

שלכם שלגיה

הבלוג של ניצה חדד – דייט על מסלול הריצה

ניצה חדד
עובדת בתחום הנדל"ן ומשתתפת בתחרויות ריצה ובוגרת מרתון ברלין 2010
.

קתרין סוויצר מתארחת בתוכנית אנזון הלילה (Nzone Tonight )


******************************************************************************************************************
הערת העורך– קתרין סוויצר תועדה במשך  כרצה הראשונה במרתון. האמת
ההיסטורית היא כי סוויצר היא הרצה הראשונה אשר השתתפה כרשומה (או למען
הדיוק כרשום) למרתון בוסטון. בובי גיב רצה במרתון של בוסטון עוד קודם ואיגוד
האתלטיקה של בוסטון הכיר בה כמנצחת של השנים 1966, 1967, 1968. בסרט המצורף
אפשר להבין את סיפורה המדהים.
*******************************************************************************************************************

בובי גיב מספרת על המרתון- חלק 1

בובי גיב מספרת על המרתון- חלק 2



קישורים: ריצה, מסלול ריצה, מרתון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג