לונה צ'מטאי-סלפטר שמרה על תוארה בגביע אירופה ושברה את השיא הישראלי ב-10,000 מטר

האתלטית הבכירה בישראל הפסידה לסטפ טוול, אבל שמרה על תוארה בגביע אירופה ב-10,000 מטרים והצליחה לקצץ יותר מ-17 שניות מהשיא שקבעה בלונדון לפני שנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לונה צ'מטאי סלפטר, בכירת האתלטיות הישראליות, שברה אתמול (שבת) בערב את שיאה הישראלי בריצת 10,000 מטרים (על מסלול) כשסיימה במקום השני הכללי בגביע אירופה למרחק הזה בלונדון. לפני שנה צ'מטאי סלפטר ניצחה בתחרות זו, הפעם היא שברה את שיאה הישראלי שנקבע אז.

שיפור של השיא הישראלי מלפני שנה. לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: טיבור יגר

עוד כתבות בנושא 
כך היא ירדה מ-2:20 שע', האימונים של לונה צ'מטאי סלפטר במרתון
לונה צ'מטאי סלפטר וגירמה אמרה הדהימו במרתון פראג
שיא ישראלי מדהים בחצי מרתון ללונה צ'מטאי סלפטר

במשך כל הריצה, צ'מטאי סלפטר ניהלה קרב צמוד מול שתי הבריטיות, סטפ טוול ואייליש מקלוגן, כשהקנייתיות אווה צ'רונו ורוסלידה יפקטר היו מכתיבות הקצב. אחרי 3 קילומטרים סלפטר הובילה על הבריטיות ב-7 שניות וגם אחרי 6 קילומטרים היא נראתה בדרך לניצחון. כשנותרו 4 הקפות לסיום טוול עקפה אותה ודהרה בדרך לניצחון בזמן של 31:08.03 דק'. צ'מטאי סלפטר סיימה הפעם במקום השני, אבל עצרה את השעון בזמן של 31:15.78 דק' ובכך היא קיצצה יותר מ-17 שניות משיאה הישראלי הקודם. אחרי שעשתה זאת בריצת המרתון, צ'מטאי סלפטר קבעה את הקריטריון האולימפי להשתתפות במשחקי טוקיו 2020 גם בריצת ה-10,000. בכל מקרה, לונה צ'מטאי סלפטר שמרה על תוארה בגביע אירופה ב-10,000 מטרים מאחר וסטפ דוול לא נרשמה כאחת מחברות נבחרת בריטניה לתחרות.

בתחרות לגברים, היימרו עלמיה סיים במקום ה-23 הכללי בזמן של 28:56.59 דק' (שיאו הישראלי 28:09.42 דק'). שמואל אבוהיי מאתלטי הסמטה קבע זמן מהיר יותר, אבל רץ במקצה B שאותו ניצח בזמן של 28:44.74 דק' (מקום 21 כללי) ובכך קבע שיא אישי וגם קריטריון להשתתפות באליפות אירופה 2020. גם גשאו איילה שרץ במקצה B היה מהיר יותר מעלמיה וסיים ב-28:50.47 דק' כשהוא מפספס ב-47 מאיות בסך הכל את הקריטריון לאליפות אירופה. בדירוג הקבוצתי סיימה נבחרת הגברים במקום החמישי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חיליק הגיב:

    כותרת שגוייה בכוונה!? או כתב/ת מפוזרי דעת!?
    איך אלופת אירופה אם זכתה מקום שני!?
    מקום שני עדיין מכובד יש לומר אבל למה לא לדייק!?
    לצערי בעידן בו מחפשים יותר כניסות אין לאמת או תוכן הכתבה או הכותרת משמעות

    1. יואל הגיב:

      לעצלנים:
      "בכל מקרה, לונה צ'מטאי סלפטר שמרה על תוארה בגביע אירופה ב-10,000 מטרים מאחר וסטפ דוול לא נרשמה כאחת מחברות נבחרת בריטניה לתחרות."

  • אתה קלישאה הגיב:

    חיליק, איך נגיד זאת… נעשה את זה לאט. אם הייתי קורה את הכתבה ולא רק מגיב אליה היית קורא בוודאי שאת התחרות ניצחה סטף טוול, אך משום שלא נרשמה כאחת מחברות נבחרת בריטניה לתחרות (טוול היא בריטית) אז היא לא זכאית לקבל את התואר. לכן לונה צ'מטאי שהיתה רשומה לתחרות אך הגיעה שנייה זכתה/שמרה על תוארה.
    מה קשר לסיסמה הריקה שלך "בעידן בו מחפשים כניסות… בלה בלה בלה"!!! אתה הוא המראה לעדין בו גולשים קוראים רק כותרת ולא את התוכן שבה ואח"כ עוד מרשים לעצמם להגיב בבורות. בפעם הבאה תחשוב, תקרא ותנתח לפני שתפלוט הגיגים קלישאתיים באוויר.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג