היסטוריה: לונה צ'מטאי קבעה את התוצאה השישית בכל הזמנים במרתון טוקיו

שיאנית ישראל ניצחה את אחד מששת המרתונים הגדולים בעולם בזמן מדהים של 2:17:45 שעות, ועכשיו היא כבר שייכת לצמרת הרצות של כל הזמנים: "התוצאה מחזירה לי על העבודה הקשה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר ודן סלפטר אחרי הניצחון במרתון טוקיו

שבוע אחרי ההישגים המדהימים של רצי המרתון הישראלים בסביליה, לונה צ'מטאי סלפטר המשיכה להוכיח לפנות בוקר (ראשון) שבכל מה שקשור למרתון הנשים היא משתייכת לצמרת העולמית לא רק כיום אלא בכל הזמנים.

גם שיא מסלול, גם תוצאה שקשה היה אפילו לחלום עליה. לונה צ'מטאי סלפטר ודן סלפטר | צילום: :Chiara Davini

צ'מטאי-סלפטר ניצחה במרתון טוקיו, שנחשב לאחד מהמייג'ורס (ששת המרתונים הגדולים בעולם). בגלל נגיף הקורונה המרתון הזה נסגר לרצי העילית בלבד השנה. לא רק שצ'מטאי סלפטר הצליחה לגבור על מספר יריבות מהצמרת העולמית, היא גם ניצחה בזמן מדהים של 2:17:45 שעות, ובכך שיפרה בכמעט שתי דקות (1:59 דק') את שיאה הישראלי שקבעה בשנה שעברה במרתון פראג.

צ'מטאי-סלפטר גם שברה את שיא המסלול של מרתון טוקיו היוקרתי והתוצאה שלה נחשבת לשישית בכל הזמנים. הרצות היחידות שהיו מהירות יותר הן בריגיד קוסגיי (שיאנית העולם), פולה רדקליף, מארי קייטאני, רות צ'פנגטיץ' ו-וורקנש דגפה. השתיים האחרונות קבעו את התוצאות שלהן במרתון דובאי לפני קצת יותר משנה.

במאבק על התואר, צ'מטאי-סלפטר הקדימה ב-50 שניות את האלופה מהשנה שעברה, בירהנה דיבאבה האתיופית. אצל הגברים ניצח בירהנו לגסה האתיופי בזמן של 2:04:15 שע'. צ'מטאי סלפטר אמרה לאחר המרתון: "אני מאוד מרוצה מהביצועים של היום, ההכנה שלי אפשרה לי לשפר את השיא האישי שלי, אני מרגישה שהתוצאה היום מחזירה לי על כל העבודה הקשה שנעשתה בחודשים האחרונים. לצערי בשני המרתונים האחרונים לא יכולתי לבטא את עצמי ביום המירוץ, אבל היום כל התנאים היו מושלמים כאן בטוקיו. רוח הפנים פגעה מק"מ 35, אבל כל כך רציתי לנצח פה ולהשיג שיא אישי חדש שרצתי כמה שיותר מהר והגעתי לבסוף במקום הראשון וזכיתי במרתון".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג