לונה צ'מטאי ניצחה במרוץ 25 קילומטרים בברלין

הרצה שקיבלה בשנה שעברה אזרחות ישראלית הניפה את הדגל באצטדיון האולימפי בברלין וגם שיפרה את התוצאה הטובה ביותר שנקבעה על ידי רצה ישראלית במרחק הזה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי על הפודיום במרוץ ברלין ל-25 קילומטר
לונה צ'מטאי על הפודיום במרוץ ברלין ל-25 קילומטר

דגל ישראל הונף אתמול (ראשון) באצטדיון האולימפי בברלין, בו התקיימו המשחקים האולימפיים בתקופת השלטון הנאצי ב-1936. האחראית לכך היתה לונה צ'מטאי, שלא מפסיקה לשנות את טבלת שיאי ישראל לנשים בריצות מסלול וכביש ארוכות.

לונה קורלימה צ'מטאי על הפודיום במרוץ 25 קילומטרים בברלין

גם תוצאה מרשימה, וגם מקום ראשון. לונה צ'מטאי (רביעית מימין) | צילום: באיבות איגוד האתלטיקה

הפעם היא רשמה את ההישג בריצת 25 ק"מ שאינה מהווה אמנם מרחק רשמי לשיא לאומי, אולם עדיין נמדדת בו התוצאה הטובה ביותר שנקבעה אי פעם על ידי רצה ישראלית. ההישג שהחזיק מעמד עד היום (ראשון) היה של אגדת הריצה נילי אברמסקי שקבעה ב-2002 זמן של 1:32:15 שע'. צ'מטאי רצה את המרחק במסגרת מרוץ 25 הקילומטרים הגדול של ברלין, קבעה 1:28:48 שע', וניצחה בריצה בין הנשים כשהיא מסיימת גם במקום החמישי הכללי (גברים ונשים) עם שיפור של 3:27 ד' להישג הטוב ביותר שנקבע קודם על ידי אברמסקי.

ההישג הזה מתווסף לשיאיה האחרונים של צ'מטאי: 10,000 מ' (מסלול), חצי מרתון ו-15 ק"מ. היא השתתפה במרוץ כחלק מהכנותיה לאליפות העולם שתתקיים בקיץ בלונדון. במהלך הריצה עברה הרצה בת ה-29 את נקודת ה-21.1 ק"מ (חצי מרתון) ב-1:13:57 שע' – התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים, אחרי השיא הישראלי אותו קבעה בפברואר.

באותו מרוץ קבע דן סלפטר, מאמנה ובעלה של צ'מטאי, 1:36:27 שע' וסיים במקום ה-11 בין הגברים וה-13 הכללי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג