"נרשמתי לישראמן מתוך מחשבה על ההתרמה והמחויבות ל'צעדים קטנים'"

גם השנה משתתפי הישראמן יכולים לגייס כספים למטרה חשובה וליהנות מהרשמה חינם, בזכות קמפיין "שריר למען שריר". ויש גם כאלה שזה הדבר היחיד ששכנע אותם לחזור על המסע המפרך באילת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אסף כהן מתחרה בישראמן 2015
אסף כהן מתחרה בישראמן 2015

הפרויקט המשותף של הישראמן ועמותת "צעדים קטנים" למען חולי ניוון שרירים דושן ובקר נקרא "שריר למען שריר". הרעיון הוא שאנשי הברזל החסונים מגייסים כספים למען החולים, רבים מהם ילדים, ששריריהם הולכים ונחלשים בגלל המחלה. מסתבר שבחלק מהמקרים זה דווקא פועל הפוך, כשהדרך לקו הסיום בתחרות הסבולת הקשה בארץ נראית כמעט בלתי אפשרית, או שהדרך להשתתפות בתחרות נראית לא ראלית, יש כאלה ששואבים את הכוחות שלהם דווקא מהחולים.

עכשיו אין דרך חזרה. אסף כהן | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות בנושא 
מה עשו הישראלים באיירונמן קונה?
פטריק לאנגה ניצח בקונה בפעם השנייה ושוב שבר שיא מסלול
כמה עוד אפשר להשתפר בתחרות איש ברזל?

כך מעיד על עצמו אסף כהן, המאמן הראשי של קבוצת "זן מאמנים לחיים". הוא התחבר לרעיון של להתחרות למען מטרה לפני שנתיים במרתון "סמסונג" תל אביב. השנה הוא החליט לעשות את זה בישראמן במסגרת הפרויקט, שבו ניתנת לכל אחד מהנרשמים הזדמנות לפתוח קמפיין התרמה לעמותת "צעדים קטנים". לפני שהוא נתקל בזה, הוא בכלל לא חשב להתחרות השנה בישראמן ובטח שלא במקצה המלא הכולל 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה בהרי אילת וריצת מרתון מפרכת.

"הקמפיין היה השיקול היחיד שלי להירשם", מספר כהן, "לאורך השנים תמיד אמרתי שלא אעשה ישראמן מלא. לפני שנתיים גררו אותי לזה ושמחתי כי זה הוסיף לי המון לניסיון. הפעם זה היה נטו בגלל המחשבה על ההתרמה והמחויבות והקשר עם 'צעדים קטנים'. לא הייתי נרשם לישראמן אם לא היה את הקמפיין של 'צעדים קטנים'.

כמו הרבה אנשי ברזל, אסף כהן לקח את הנושא של הקמפיין ברצינות. כל קמפיין הוא לאורך זמן של חודש והמטרה היא לעבור את סכום המינימום שנקבע לפי המקצה אליו רשום המתחרה. מי שעובר את סכום המינימום נהנה מהרשמה חינם לתחרות. כהן לא הסתפק בסכום המינימום ובחר סכום יעד של סך הקילומטרים של הישראמן המלא כפול ח"י שקלים, כלומר 18 פעמים 226 שהם 4,068 שקלים. 5,525 שקלים שהם נתח מכובד מתוך 60 אלף השקלים שגויסו עד עכשיו.

לחצו להרשמה לישראמן 2019

"שיתפתי כמה שיותר", מסביר כהן, "בשיתוף הראשון היתה התגייסות ועברנו את ה-50 אחוז ואז בשיתוף השני עשינו את זה במאמץ משותף, כשהרבה מהאנשים שתרמו שיתפו בעצמם. בעקבות זה פתחנו עוד כמה קמפיינים מטעם המועדון וגם ארי תדהר שהוא מאמן במועדון ולא תכנן להשתתף השנה, נרשם לחצי ישראמן והצליח בקמפיין שלו".

"בגלל הקמפיין הזה אין דרך חזרה"

שיתוף הפעולה בין "צעדים קטנים" לישראמן קורה השנה בפעם השלישית, כשמה שהשתנה בישראמן הנוכחי הוא הסכום ההתחלתי אותו הנרשמים צריכים לגייס (שגם יעניק להם הרשמה בחינם) שמשתנה בין מקצה למקצה (לפי המרחק ולפי אופי המקצה, יחידים או שלשות). חשוב לציין שהתרומות (מעל 180 שקלים) מוכרות לצורך החזרי מס. הפרויקט יצא לדרך לפני מספר שבועות, וכל נרשם שרוצה להיות חלק ממנו מוזמן כמובן למצוא את כל הפרטים בתחתית עמוד ההרשמה באתר הישראמן או ב"צעדים קטנים".

מנצח הישראמן, בר רדנסקי, מעניק את הגביע שלו לאחד מילדי "צעדים קטנים" | צילום: שי גומא

ולכל מי שחושב שהוא צריך חיזוק מיוחד ברמה המנטלית, בכלל מדובר ברעיון מצוין. לא מעט טריאתלטים נהנו בשנתיים האחרונות מאותו WIN-WIN, הם גם הגיעו לקו הסיום של הישראמן וגם השיגו משהו חשוב למען אנשים שכל כך צריכים את זה. למחלות ניוון השרירים דושן ובקר עדיין לא נמצא מרפא, אבל כבר יש תרופות שמשפרות באופן משמעותי את איכות החיים של הילדים שמצבם הגופני הולך ומידרדר, עד כדי כך שהן עושות את ההבדל בין המשך הליכה טבעית למעבר לכיסא גלגלים. בנוסף, העמותה פועלת בלא מעט דרכים אחרות לשיפור איכות החיים של החולים כמו למשל הכשרת כלבי עזר שהופכים לידיים והרגליים שלהם. יש הרבה דברים שניתן לעשות למען החולים, ויש גם אמונה גדולה שהמחקרים יובילו בסופו של דבר לתוצאות יותר טובות ואפילו לתרופות פלא.

האמונה הזו תוביל בישראמן הקרוב גם את אסף כהן, שיעשה את המסע הארוך באילת ב-25 בינואר, והוא גם יודע שאחרי שהקמפיין האישי שלו נסגר מתחילה העבודה האמיתית. "זה לא קל להירשם לאירוע רציני ולא מעט פעמים אנחנו מבינים שזה לא מסתדר באימונים ויורדים מזה. במקרה הזה ברור לי שבגלל הקמפיין הזה אין דרך חזרה. אני גם יודע שזה מה שיעזור לי כי שמתי את עצמי במקום שאין ממנו דרך חזרה וטוב שכך".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג