כריסטיאן קולמן הושעה לשנתיים ולא ישתתף בטוקיו 2021

אלוף העולם ב-100 מטר החמיץ שלוש בדיקות סמים בפרק זמן של שנה אחת, ואחרי שהפרשה פורסמה כבר ביוני האחרון, גזר הדין שלו נקבע והעונש שלו שווה לעונש השעייה בעקבות שימוש בחומרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כריסטיאן קולמן ספרינטר אמריקאי
כריסטיאן קולמן ספרינטר אמריקאי

במידה והמשחקים האולימפיים בטוקיו אכן יתקיימו בקיץ 2021, אלוף העולם ב-100 מטר לא ישתתף בהם. כריסטיאן קולמן הושעה אתמול (שלישי) באופן רשמי לשנתיים מאחר והחמיץ שלוש בדיקות סמים בפרק זמן של 12 חודשים.

כריסטיאן קולמן ספרינטר אמריקאי

מצטרף לרשימה הלא מכובדת. כריסטיאן קולמן | צילום:Marco Verch

עוד כתבות בנושא 
לאנס ארמסטרונג: "יתכן שהשימוש בסמים גרם לסרטן שלי"
גם שיאן העולם לשעבר במרתון הושעה אחרי שלא התייצב לבדיקות
המרתוניסטית מרב מינסס הושעתה בגלל שימוש בריטלין

לפי התקנון של הרשות הבינלאומית למניעת סמים בספורט (WADA) כל ספורטאי מקצוען חייב לדווח היכן הוא נמצא בכל פרק זמן כדי שאפשר יהיה לבצע לו בדיקת פתע, ואם הוא החמיץ שלוש בדיקות בפרק זמן של שנה – דינו כדין ספורטאי שהשתמש בחומרים אסורים.

קולמן בן ה-24 הוא גם שיאן העולם ב-60 מטר (6.34 שנ') והיה אמור להיות הפייבוריט לניצחון במשחקים האולימפיים הקרובים יחד עם בן ארצו נואה ליילס. כבר בחודש יוני האחרון דיווחו בארצות הברית שקולמן החמיץ שלוש בדיקות סמים בפרק זמן של שנה אחת, אבל רק אתמול הגיע גזר הדין שלו. שיאו האישי של קולמן ב-100 מטר הוא 9.76 שנ', ומבחינת התוצאה הוא רץ ה-100 מטר השישי בכל הזמנים. מעניין לציין שפרט לשיאן העולם יוסאין בולט, לכל שאר הרצים שמקדימים אותו יש עבר שקשור לעבירות סמים מסוגים שונים (טייסון גיי, יוהאן בלייק, אסאפה פאוול וג'סטין גטלין).

מאחר וקולמן לא ישתתף בוודאות בטוקיו 2021, לא נראה שם הקיץ (אם זה יקרה) אף ספרינטר בעל שיא אישי המהיר מ-9.80 שנ', ונראה שהרץ המהיר ביותר כיום שיוכל להתחרות בטוקיו, במידה ויעפיל לשם, יהיה טרייבון ברומ האמריקאי (בעל שיא אישי של 9.84 שנ'). שיאו האישי של נואה ליילס שנחשב לשם החם כיום בספרינטים הוא 9.86 שנ'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג