כמעט מרתון: המלצות אחרונות

רגע לפני מרתון ג’ילט תל אביב 2012, כמה טיפים שיעזרו לכם להימנע ממצבים לא נעימים בעיצומו של המרוץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רגע לפני מרתון ג'ילט תל אביב 2012, כמה טיפים שיעזרו לכם להימנע ממצבים לא נעימים בעיצומו של המרוץ

מאת:חנן הראל


1. התאפקו: נשאר שבוע עד המרתון וכנראה כולם כבר סיימו את האימונים, מה שנשאר זה לקום מאוחר כל בוקר, לנוח ולהתחיל להתרגש לקראת המרתון. בימים אלו אני מוצא את עצמי מכרסם פחמימות, שומנים ומה שבניהם. משטר האימונים והתזונה פינה את מקומו לבטלה, ועם מנוחת שרירי הרגליים שרירי הלסת נכנסו לפעולה. גם שבוע זה זמן מספיק להעלות אחוזון שומן שיכביד עליכם במרתון.

2. חולצות רבותיי, חולצות. השאלה השנייה הכי נפוצה שאני עונה עליה (אחרי: מה זמן המטרה שלך?) היא איך משיגים מגני פטמות (לגברים), ולכולם אני עונה: תחליפו חולצה. חולצות מאיכות נמוכה ובגזרה לא מתאימה יוצרת חיכוך והופכת להיות נייר לטש לפטמות. עכשיו תחשבו על שלוש שעות פלוס של חיכוך החולצה בפטמות ותקבלו חוויה לא נעימה. החולצות הכי טובות שמצאתי הם חולצות לחץ מתוצרת 2XU , שהן פשוט כמו עור שני. לא מיקרוסקופיים, מסייעים להפחתת עייפות השרירים, ומגבירים את זרימת הדם – מה שתורם לסילוק הפסולת הנוצרת בשריר ולהתאוששות טובה יותר. בכל מקרה, החולצה שתבחרו צריכה להיות חולצה שרצתם איתה באימונים. מרתון זה לא זמן טוב לניסויים. במתחם האקטיב בכיכר רבין יוצגו מוצרי החברה בדוכן שוונג שופ.

3. העצה הזו הייתה יכולה להצטרף לקודמת, אך בגלל חשיבות המוצר הזה אני מקדיש לו מקום משלו: באדי גלייד. למי שעוד לא מכיר את אחד החברים הקבועים בתיקו של כל טריאתלט, הגיע הזמן. הסטיק הפלאי הזה מונע שפשפות ופשוט עובד. במהלך האימונים הארוכים גיליתי שעל אף שרצתי עם חולצה ללא שרוולים ולא היה חיכוך בין החולצה לגוף, נוצר גירוי בעור מתחת לבית השחי. מריחה קטנה של באדי גלייד והבעיה נפתרה. המוצר אינו שומני ונספג בעור, כך שלא מרגישים שרצים אתו. ניתן למרוח את המפשעה (גברים ונשים) ואת בית השחי.

4. מגנזיום: אם חס וחלילה עוד לא התחלתם לקחת מגנזיום, תתחילו אתמול או לכל המאוחר מחר. התוסף הזה הציל לי את המרתון וחסך ממני הרבה כאבי שרירים (ותודה לדודו שפשוט הכריח אותי לבלוע את הכדור הזה כל לילה). מחקרים גילו שאצל ספורטאים המקבלים תוסף מגנזיום חלה ירידה בריכוז חומצת החלב בדם, ואף ירידה בצריכת החמצן לאחר מבחן מאמץ. במחקרים אחרים נמצא כי תוספת המגנזיום שיפרה את הכוח והחוזק של השריר. בהשוואה בין אוכלוסיית ספורטאים לאוכלוסיית אנשים שלא מתאמנים, נמצא כי הספורטאים מאבדים כמות גבוהה של מינרלים (ביניהם מגנזיום) במהלך האימונים דרך הזעה ושתן.

5. אנרגיה: שימו בכיס את הג'ל האהוב עליכם, זה שהתאמנתם אתו ואתם מכירים. ככל שמתקדמים הקילומטרים וחולף הזמן במרתון, הסבלנות של הגוף למזון ולטעמים יורד. לא אחת נתקלתי ברצים מקיאים בצד הדרך או מקפלים את הבטן אחרי ג'ל שהם לא רגילים אליו. אני אישית טיפוס של רוקטיין בטעם אננס. היצמדו לטעם שלכם, ואם הוא חסר או שבדעתכם לצרוך טעמים אחרים, לפחות נסו את הג'ל על מנת שיהיה לכם מושג על מידת הסמיכות שלו ועל טעמו. יש מבצע לחודש המרתונים כאן.

6. והכי חשוב: תיהנו. כל מה שנשאר מחודשים של אימונים הוא כמה שעות ריצה, ואני מתכוון ליהנות מהם גם אם זה יוסיף לי דקה עד 7 דקות בזמן הכללי.


7.3.2012







חנן הראל –  קניין בלתי נלאה וחובב מוצרים, במיוחד לספורט, המאמין באמרה "אני קונה משמע אני קיים"

יבואנים המעוניינים להשתתף במדור זה יכולים לפנות במייל לחנן: [email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג