כמעט איבדה את רגלה ושחתה את אחד המשחים הקשים בעולם

סרט דוקומנטרי חדש מתעד את ניסיונה של השחיינית האמריקאית קים צ'יימברס לשחות 30 מייל מאיי פרלון למפרץ סן פרנסיסקו באחד האזורים היותר פופולאריים עבור הכרישים הלבנים. רק ארבעה עשו את זה לפניה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשחייה במים פתוחים, כמו בכל ספורט סבולת אחר, אפשר להתווכח מהו האתגר הכי קשה בעולם. מה שבטוח, שילוב של אתגר קשה במיוחד שלא הרבה אנשים עשו אותו, עם סיפור אישי מעניין, כמעט תמיד יהפוך לתסריט טוב. בדיוק בשל כך יצא השבוע סרט דוקומנטרי חדש שתיעד שחיינית בשם קים צ'יימברס, שיצאה לאתגר מטורף רק 4 שנים אחרי שהתחילה לשחות באופן רציני.

עוד כתבות בנושא 
היסטוריה: אבישג טורק חצתה את תעלת למאנש
גיא כהן על אתגר 48 ק"מ בשחייה סביב מנהטן
גיא כהן שחה 70 ק"מ ברציפות: "לא חשבתי שזה יכול להיות כל כך עצמתי"

מים קרים במיוחד עם כרישים לבנים

צ'יימברס בחרה לפני שנתיים באתגר שרק ארבעה שחיינים הצליחו בו לפניה. שחייה של 30 מייל (48 ק"מ) מאיי פרלון הנמצאים מערבית למפרץ סן פרנסיסקו אל מפרץ סן פרנסיסקו עצמו. זה לא רק המרחק כמובן, אלא שחייה במים קרים וסוערים שאם זה לא מספיק – מלאים בכרישים לבנים. האזור הזה ידוע כאחד האזורים היותר פופולריים עבור הכרישים הלבנים וגם תועדו בו מספר תקיפות.

הסיפור שלה מתחיל לאחר תאונת נפילה, שגרמה לפציעה כל כך חמורה שכמעט ועלתה לה באיבוד רגלה אותה הצליחו להציל ברגע האחרון. הרופאים אמרו שהיא היתה רחוקה 30 דקות מקטיעה ושסיכוייה ללכת שוב היו מאוד נמוכים. אבל זה קרה, ואחרי שנתיים של טיפולי פיזיותרפיה היא גילתה את השחייה כי היא חיפשה פעילות גופנית שתגרום לה להרגיש חופשיה כהגדרתה.

מאחר והיא תושבת סן פרנסיסקו, היא גילתה מהר מאוד את "מועדון הדולפין" ששחייניו נהגו לשחות במים הקרים של מפרץ סן פרנסיסקו. בסרט מתבדח מאמן השחייה שלה ומספר עד כמה היה לה קשה לשחות מרחקים קצרים בתחילת הדרך, אבל השיפור שלה היה מהיר ולאט לאט החלו גם האתגרים המטורפים כמו חציית התעלה האנגלית, חציית התעלה הצפונית בין אירלנד לסקוטלנד ועוד ניסיון לשחות 93 מייל (כמעט 150 ק"מ) בנהר סקרמנטו.

בסופו של דבר היא עמדה באתגר איי פרלון-סן פרנסיסקו ועשתה את זה בקצת יותר מ-17 שעות. אחרי הסוף הטוב, גם היא הודתה שכבר חשבה על הרע מכל עוד לפני שזינקה למים: "תכננתי לא לחזור, אפילו דאגתי לעשות את הכביסה בבית כדי שהבית יראה טוב כשיבואו לארוז את החפצים שלי". משוגעת? לא אם תשאלו אותה: "אני לא רואה את עצמי כמשוגעת, אני פשוט קים ואני אוהבת לשחות".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג