כל מה שרציתם לדעת לקראת טריאתלון ישראמן צפון חיפה

האיחוד בין טריאתלון חיפה לישראמן צפון יביא את רוב הטריאתלטים לאירוע גדול ב-30 באפריל. כל מה שרציתם לדעת על המתחרים במרחק חצי איש ברזל ועל המרחק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום ניר עמוס

לחלק מהטריאתלטים היתה בשנה שעברה התלבטות היכן להתחרות? טריאתלון חיפה שבמסגרתו התקיימה אליפות ישראל למרחק חצי איש ברזל, וישראמן צפון שהתקיים אז בכנרת, היו קרובים מאוד אחד לשני. אמנם לא מעט מתחרים השתתפו בשתי התחרויות, אבל עבור רוב הטריאתלטים זה היה יותר מדי. השנה כבר לא תהיה בעיה מהסוג הזה. חברת שוונג חברה להפקה משותפת עם איגוד הטריאתלון ועיריית חיפה שממנו נוצר אירוע אחד מושקע – טריאתלון ישראמן צפון חיפה 2016 שיתקיים ב-30 באפריל. גולת הכותרת שלו תהיה כמובן התחרות למרחק חצי איש ברזל, ובנוסף יתקיימו מקצי טריאתלון אולימפי, ספרינט, מיני ספרינט, נוער וגם שלשות למרחק חצי איש ברזל.

מתחרים רגע לפני זינוק ישראמן צפון

עכשיו כבר אין התלבטות. טריאתלון ישראמן צפון חיפה | צילום: צלמי שוונג

להרשמה לישראמן צפון חיפה – היכנסו

המסלול

בניגוד ל"אח הגדול", ישראמן גרמין אילת, במקרה הזה מדובר במסלול מהיר ושטוח, וגם אם המרחק של התחרות זהה לזה של חצי ישראמן באילת (1.9 ק"מ שחייה, 90 ק"מ רכיבה, 21.1 ק"מ ריצה), יהיו פערים מאוד גדולים בזמנים שישיגו המתחרים על המסלול בחיפה לעומת המסלול הכל כך קשה באילת.

עוד כתבות בנושא 
שוונג ואיגוד הטריאתלון חוזרים לשתף פעולה בישראמן צפון חיפה
סיכום ישראמן צפון 2015 
צפו בקליפ הרשמי של ישראמן גרמין 2016

החלק היחידי שככל הנראה יהיה יותר קשה ואיטי בחיפה הוא השחייה. בכל זאת מדובר בים התיכון, ובסוף אפריל אי אפשר לדעת עד כמה הים יהיה שקט או סוער. בעבר כבר היו מקרים של ביטול השחייה בחיפה, בדומה לטריאתלונים אחרים בחופי הים התיכון. בכל מקרה, משתתפי המקצה לחצי איש ברזל יזנקו למים בשעה 6:45 בבוקר וישחו במסלול דמוי מלבן לכיוון צפון ובחזרה. משתתפי חצי המרחק יוכלו לשחות עם חליפות, אלא אם כן טמפרטורת המים תהיה חמה מ-22 מעלות.

קטע הרכיבה במסלול חצי איש ברזל מורכב משתי הקפות לכיוון דרום ובחזרה. הרכיבה תהיה על כביש החוף, כשבכל הקפה נקודת הפרסה תהיה קצת לפני מחלף זכרון יעקב. "צריך לזכור שכביש החוף הוא לא כזה מישורי כמו שאנחנו מרגישים כשאנחנו ברכב", אומר המאמן והטריאתלט ליאור זך מאור ומסביר: "אפשר להגיד שזה כביש גלי, לא ממש רולינג הילס (עליות מתגלגלות – ד"ב) אבל יש קצת עליות וירידות. הפקטור העיקרי פה הוא האם תהיה רוח. אם כן זו יכולה להיות רכיבה קשה ואם לא זו תהיה רכיבה מהירה, בסך הכל מדובר במסלול מאוד פשוט בלי יותר מדי מחשבה".

ענבר זהבי 2

חוזרת כהכנה לאיירונמן לייק פלאסיד. ענבר זהבי | צילום: ניר עמוס

החלק המסיים בתחרות למרחק חצי איש ברזל, ריצת חצי המרתון, יורכב מחמש הקפות כשכל הקפה תתחיל באזור שטח ההחלפה בחוף דדו, והריצה תהיה לכיוון צפון לאורך החוף החיפאי.

המתחרים 

חלק מהמתחרים הבכירים יגיעו לחיפה במטרה להשיג זמן מהיר ומיקום גבוה, אחרי הכל מדובר גם באליפות ישראל למרחק חצי איש ברזל. עבור חלק אחר מהמתחרים זו תהיה תחרות בקרה לקראת תחרויות איש הברזל בעולם שיתקיימו בקיץ הקרוב. בכל מקרה, אנחנו אמורים לראות בחיפה את רוב השמות הבולטים בטריאתלון הישראלי ובעיקר בטריאתלון למרחקים ארוכים.

נתחיל בזה ששני האלופים מהשנה שעברה (בחיפה ובישראמן צפון כנרת) חוזרים, כל אחד כדי לנסות ולהגן על התואר שלו. מדובר באלוף ישראל (מטריאתלון חיפה) עמית פיין ובויטלי פרוסט שניצח בשנה שעברה בכנרת. פיין שואף להתחרות בקיץ הקרוב בתחרות איש ברזל בסבב האיירונמן, אבל הוא עדיין לא נרשם והחליט סופית בגלל הניסיון לשלב את זה עם לימודיו. פרוסט, שמייצג את איילות ועבר להתאמן בקבוצת העילית של xtrim, מתמקד בתחרויות למרחק חצי איש ברזל ואין ספק שהוא יתמודד על מקום על הפודיום. בשנה שעברה, קצת לפני ישראמן צפון בכנרת, הוא גם סיים שני אחרי עמית פיין בחיפה.

עמית פיין לקראת איירונמן

חוזר כדי להגן על תואר אלוף ישראל. עמית פיין | צילום: צלמי שוונג

מקבוצת TRIHARD יופיעו בחיפה ענבר זהבי ותום מרמרלי. זהבי התחרתה בשנה שעברה בחצי ישראמן בכנרת וסיימה שנייה אחרי אנטונינה רזניקוב. בישראמן גרמין במרחק המלא היא סיימה שלישית אחרי רזניקוב ופריירה הפורטוגלית. הפעם זהבי מגיעה לישראמן צפון כהכנה לאיירונמן לייק פלאסיד שיתקיים בארצות הברית ב-24 ביולי ושם המטרה שלה תהיה לנסות ולהשיג סלוט לאליפות העולם בהוואי. הסיכוי שאנטונינה רזניקוב תחזור כדי להגן על התואר שלה הוא גדול. רזניקוב עדיין לא נרשמה מאחר וב-10 באפריל היא תתחרה באיירונמן דרום אפריקה במטרה להשיג סלוט להוואי. מאמנה אבי חיים אומר שהכוונה היא להשתתף בישראמן צפון, והוא מקווה שההתאוששות שלה תאפשר לה לעשות את זה.

מרמרלי, שלא הצליח להחזיר לעצמו השנה את התואר של המנצח הישראלי בישראמן גרמין, לא מתכנן להשתתף בתחרות איש ברזל בקיץ ולקראת חיפה הוא עדיין מתלבט אם להתחרות במקצה האולימפי או במקצה חצי איש ברזל. בכל מקרה, מרמרלי מצטיין יותר בתחרויות יותר טכניות עם מסלולים פחות מהירים כמו ישראמן גרמין באילת. אגב, האלוף הישראלי במרחק המלא, בר רדנסקי, לא ישתתף השנה בחיפה כמו גם חברו לקבוצה אלון פדר.

אנטונינה רזזניקוב בסיום

תנסה להגיע אחרי איירונמן דרום אפריקה. אנטונינה רזניקוב | צילום: צלמי שוונג

הטריאתלטים הבכירים מקבוצת ZONE 3 לא צפויים להתחרות על מיקום גבוה בגלל התזמון של התחרות הזאת ביחס לתחרויות המטרה שלהם. דורה הלר ואלעד שרעבי יתחרו כבר במאי באיירונמן טקסס (אליפות צפון אמריקה שבה השיגה אירנה מאזין סלוט להוואי לפני שנה). אירנה מאזין תתחרה השנה באיירונמן במאיורקה, אבל בחיפה היא לא תנסה לשמור על התואר שלה מהשנה שעברה ותתחרה ככל הנראה במרחק האולימפי. ליאור זך מאור מתלבט לגבי חיפה מאחר והוא ישהה לפני התחרות באוסטרליה וצפוי לחזור לארץ ממש בסמוך לתחרות. בכל מקרה, זך מאור מתכנן להתחרות השנה באיירונמן אוסטריה, שבו הוא התחרה ב-2009.

מתחרים נוספים שיתמודדו על מקום בפודיום: אוהד סיני שבשנה שעברה סיים במקום השישי הכללי בחיפה, עמית שקד שסיים שלישי בחצי איש ברזל בגן שמואל, יונתן שטרום שסיים בשנה שעברה שלישי בישראמן צפון כנרת, וגם שוקי סרויה שמתכונן לאליפות אירופה בחצי איש ברזל שתתקיים במאי באוסטריה ולצ'לנג' רות שזו התחרות הגדולה בעולם למרחק איש ברזל. מבין המתחרות, יתכן ונראה בחיפה קאמבק של איילת בן דוד שלא התחרתה מאז הישראמן באילת ב-2015. בחיפה היא מתכננת להתחרות באחד המקצים, יתכן שאפילו בחצי איש ברזל.

להרשמה לישראמן צפון חיפה – היכנסו



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נתי הרשקו הגיב:

    רוכב אופניים מחפש להצטרף לשלשה או לשחיין/ית רץ/ה לישראמן צפון בחיפה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג