כל התרחישים של המשחים בבריכה בריו 2016

הנה כל כל התרחישים וכל הדרמה שעומדת להתרחש בבריכת השחייה במשחקים האולימפיים בריו בארבעה הימים הקרובים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מייקל פלפס שחיין אמריקאי
עוד סיבה מצוינת להיות אלוף אולימפי. מייקל פלפס | צילום: Karen Blaha

משחי הגמר של יום ראשון, 7 באוגוסט, שעה 04:00 עד 05:30 לפנות בוקר

400 מ' מעורב גברים

גמר שחייה אולימפי ראשון. האם גל נבו יימצא שם? נבו מזנק למוקדמות עם תוצאה של 4:16.7 דק' משנת 2015. הוא יצטרך לשחות 4:12-4:13 דק' כדי להעפיל לגמר הישיר (אין חצי גמר במשחים למרחק מעל 200 מ'). משימה קשה מאד. נחזיק לו אצבעות. קוסוקה הגינה ו-דאיאה סטו היפנים ייאבקו מול צ'ייס קאליש האמריקאי. קאליש ינסה לחזור אליהם במקטע סגנון החזה (השלישי). ג'יי לית'רנד האמריקאי ותומס פרייזר הולמס האוסטרלי ינסו לתפוס מדליה בבריכה האחרונה. דויד וראזסטו ההונגרי המצוין עלול לסיים מאוכזב מחוץ למדליות. נראה שתידרש תוצאה של 4:06 דק' או פחות כדי לקחת זהב.

היכנסו לעמוד המיוחד של שוונג למשחקים האולימפיים

צ פ ו || אנדריאה מורז בראיון לשוונג

400 מ' חופשי גברים

סון יאנג הסיני כבר התחיל להציק בבריכת האימון האולימפית למאק הורטון האוסטרלי עם השפרצות והתגרויות. השניים יתחרו חזק על המדליות בשני משחים, ה-400 תחילה (ה-1,500 אחר כך). אבל כדאי גם לשים טוב לב לבולדוג הבריטי ג'יימס גאי, לגבריאלה דטי האיטלקי, לקונור דווייר האמריקאי. גם פטר ברנק ההונגרי, שמתמחה יותר בבריכות קצרות, ודיוויד מקיאון האוסטרלי, ינסו להתברג גבוה. פארק טיי-הואן הקוריאני קיבל אישור לשחות מבית הדין הבינלאומי לספורט, נגד התנגדות עזה של איגוד השחייה הקוריאני שרצה לשלול השתתפותו בריו עקב ממצא של חומרים אסורים. נקווה שהקוריאני לא יזכה להוכיח שהסימום משתלם. בלתי אפשרי להתנבא במשחה הזה.

400 מ' מעורב נשים

גברת הברזל ההונגרייה קטינקה הוסזו צריכה זהב ראשון בערב הראשון, כדי להרגיע את נפשה חסרת המדליה האולימפית, ואת בעלה/מאמנה המוטרף. מאיה דיארדו ואליזבת' בייזל האמריקאיות, האנה מיילי הבריטית ואמילי אוברהולט הקנדית ינסו להקדים אותה. שאלת הכושר של הספרדייה המצוינת מיריאה בלמונטה לאחר חזרתה מפציעה, יכולה להשפיע על הרכב הפודיום. שימו לב גם לסאקיקו שימיזו היפנית.

גברת הברזל ההונגרייה. קטינקה הוסזו

4 כפול 100 מ' חופשי נשים

אוסטרליה, הולנד וארה"ב ייאבקו על שלושת המדליות. איטליה ושבדיה ינסו לסכן. ההימור שלי, אוסטרליה בראשות האחיות קייט וברונטי קמפבל, יפתחו מבערים וצ'אקרות, ישחררו את המהירות, ויתנו את האות לערב חגיגות ניצחון אוסטרלי בריו. רביעיית הבנות הישראלית, אנדריאה מורז, זוהר שיקלר, קרן זיבנר ועמית עברי רשמו הישג חסר תקדים בעצם ההעפלה למשחקי ריו. נראה שההעפלה לגמר כבר תהיה מעבר ליכולותיהן בעת הזו, בייחוד בשעה שאנדי מורז מחלימה מסינוסיטיס. נשמח מאד גם עם שיא ישראלי וספליטים מהירים.

צ פ ו || אנדריאה מורז בראיון לשוונג

משחי הגמר של יום שני, 8 באוגוסט, שעה 04:00 עד 05:50 לפנות בוקר

100 מ' פרפר נשים

שרה שיוסטרום היא שיאנית העולם. דנה וולמר היא השיאנית והאלופה האולימפית המכהנת, והאשה השנייה הכי מהירה בהיסטוריה. וולמר, האמא, מצויה בשיאו של קאמבק אחרי לידה. עוד צפויות להתברג לגמר ג'נט אוטסן הדנית, קלסי וורל האמריקאית, אמה מקיאון האוסטרלית, שיניי צ'ן הסינית ואולי גם פני אולקסיאק הקנדית בת ה-16. גם אצל שרה שיוסטרום, מי שהיתה ילדת הפלא השבדית עוד ב-2009, הגיע הזמן למדליה אולימפית ראשונה, והיא צפויה להיות מוזהבת. עמית עברי תזנק למוקדמות כבר ערב קודם במוצאי שבת, ותצטרך להוריד בסביבות שנייה מהתוצאה הטובה ביותר שלה בשנים האחרונות, כדי להעפיל לחצי הגמר.

100 מ' חזה גברים

אלוף ושיאן העולם אדם פיטי הוא פיטבול אנגלי נחוש. מולו יתייצבו האמריקאי המצוין קווין קורדס, ז'או גומס ופליפה פרנקה סילבה הברזילאים בבריכה הביתית, קמרון ואן דה ברג הדרום אפריקאי המתבגר, קודי מילר האמריקאי, וגם רוס מרדוק הסקוטי, ג'ייק פאקרד האוסטרלי, גידריוס טיטניס הליטאי וכנראה גם מרקו קוך הגרמני. כולם מהירים וחזקים, אבל לנצח את אדם פיטי בבריכה ארוכה זו משימה קשה מאד. גם שיא עולם ייתכן כאן.

400 מ' חופשי נשים

יש המון כבוד לעבודה הנפלאה שעשו השנה ליה סמית' האמריקאית, ג'סיקה אשווד האוסטרלית, וג'זמין קרלין האנגלית. גם לורן בויל הניו-זילנדית היא שחיינית מעולה. בזמנים רגילים הן היו מתמודדות על הזהב, אבל על המשחה הזה רשום שמה של הסנפירית מוושינגטון, קייטי לדקי.

4 כפול 100 מ' חופשי גברים

הקרב יהיה צמוד בין הרביעיות של אוסטרליה, ארה"ב וצרפת על שלושת המדליות. איטליה, ברזיל ואולי גם רוסיה ינסו להפתיע. לאוסטרלים, רביעיית אסים חזקה בטירוף שאם תשחה כמלוא הפוטנציאל שלה, תיקח זהב. שאלה גדולה האם מייקל פלפס ישחה בערב בנבחרת השליחים האמריקאית. פלפס הוא גדול השחיינים בהיסטוריה, אבל הוא לא שחה 100 מ' חופשי במבחנים האמריקאים לריו. במחנה האימונים לקראת ריו, עשו בנבחרת ארה"ב "מבחנים מועד ב'" ופלפס שחה מהר. לדעתי רק הארבעה הראשונים במבחנים צריכים לשחות, אבל על זה יחליטו (וכנראה כבר החליטו) המאמנים. כך או כך, אמריקה תהיה במדליות אם לא תפסול.

משחי גמר של יום שלישי, 9 באוגוסט, שעה 04:00 עד 05:40 לפנות בוקר

200 מ' חופשי גברים

עוד משחה צמוד ופתוח לחלוטין. אלוף העולם הבריטי ג'יימס גאי הוא בחור קשוח ונחוש. הוא ייאלץ להתמודד עם סון יאנג הסיני, קונור דווייר ו-טאונלי האס האמריקאים. מה-100 מ' יעלה קמרון מאקווי למרחק הכפול. הנציגות הצרפתית תורכב מג'רמי סטראוויס ויאניק אנייל. פול בידרמן הגרמני וסבסטיאן ורשורן ההולנדי ינסו לקחת מדליה, וגם הבלגים טימרס וסורגלוס עשויים להעפיל לגמר. גם כאן צפוי להשתתף הקוריאני פארק טיי-הואן שהושעה עקב פרשיות סמים.

100 מ' גב נשים

מה שנראה היה לפני שנה כמשחה חתום על שמה של אמילי סיבום האוסטרלית, הפך למשחה עם הצמרת הכי צפופה שיש. מיי נילסן הדנית, אוליביה סמוליגה האמריקאית, וגם קיילי מאס הקנדית ומדיסון וילסון האוסטרלית יהיו קרובות קרובות בסיום. צפו לראות את קתלין בייקר האמריקאית טסה בחצי הראשון.

100 מ' גב גברים

עוד משחה צמוד בטירוף. דיוויד פלאמר, ריאן מרפי (שניהם מארה"ב) ואלוף העולם האוסטרלי מיץ' לארקין כל-כך קרובים שכמעט בלתי אפשרי להפריד ביניהם. קשה לראות מישהו חוץ משלושתם לוקח מדליה. קאמיל לאקור הצרפתי, יבגני רילוב וגרגורי טאראסביץ' הרוסים וג'יאיו שו הסינים ינסו מאד. יעקב טומרקין ישחה במוקדמות ולדעתי יפתיע עם הופעה טובה מהמצופה. אני לא פוסל חצי גמר לטומרקין, ועם יום טוב, אמונה, ריכוז ואולי גם קצת מזל, אפילו העפלה לגמר (דבר שיצריך כנראה תוצאה של 53.1 שניות ומטה).

צ פ ו || יעקב טומרקין בראיון לשוונג

100 מ' חזה נשים

המאבק הצפוי כאן הוא בעיקר בין שתי בנות 19 – ילדת הפלא והאלופה האולימפית רוטה מיילוטיטה, לבין לילי קינג האמריקאית. הערעור של אלופת העולם יוליה אפימובה שנפסלה על סמים, עדיין לא הוכרע ואם היא תשחה, היא יכולה לשחק תפקיד משמעותי. ג'ינגלין שי (סין), אליה אטקינסון, קנאקו וואטאנבה היפנית, לותרסדוטיר מאיסלנד וג'ני יוהאנסון השוודית ינסו לעשות את דרכן לגמר ולהתמודד על מדליה. עמית עברי מעמק חפר תצטרך להתעלות כדי להפעיל לחצי הגמר.

משחי גמר של יום רביעי, 10 באוגוסט, שעה 04:00 עד 05:40 לפנות בוקר

200 מ' חופשי נשים

ארבע נשים נמצאו השנה לפני כולן וירדו מ-1:55 דק', קייטי לדקי, שרה שיוסטרום השוודית, פדריקה פלגריני האיטלקייה ואמה מקיאון האוסטרלית. הזהב יגיע לאחת מארבעתן. מיסי פרנקלין תנסה להוכיח שקריירת השחייה שלה לא הסתיימה, ולחזור עם מדליה. ההימור הבטוח הוא על קייטי לדקי, אבל הבטן והלב אומרים פלגריני. אנדריאה מורז הישראלית, במשחה משני עבורה, תצטרך לשפר את שיאה האישי בכמעט שתי שניות כדי להעפיל לחצי הגמר.

200 מ' פרפר גברים

שלושה ענקים יתמודדו על הזהב, מייקל פלפס, לאזלו צ'ה ההונגרי וצ'אד לה-קלוס הדרום אפריקאי. הזהב אמור להגיע לאחד משלושתם, אם כי הכושר של לה-קלוס, המתמודד עם מצב של שני הורים חולים בסרטן באותו זמן, לא ברור. דאיאה סטו היפני ינסה להתברג במדליות. נשמח דווקא לראות את לאזלו צ'ה סוגר מעגל וגובר סוף סוף על מייקל פלפס דווקא במשחה הנעורים של הגדול מכולם.

200 מ' מעורב נשים

קטינקה הוזסו היא שיאנית ואלופת העולם במשחה זה. מעטות יכולות להתקרב אליה. שיבון מארי אוקונור הבריטית ומאיה דיראדו האמריקאית הן אולי הקרובות ביותר. יה שיוון הסינית בת ה-20 היא האלופה האולימפית, אבל הזהב האולימפי שלה מלונדון חשוד עד היום. שוב, שאלת מצב הכושר של מיריאה בלמונטה הספרדייה החוזרת מפציעה יכול להשפיע על תמונת המדליות.

4 כפול 200 מ' חופשי גברים

לבריטניה ואוסטרליה רביעיות חזקות מאד, אבל קשה לראות מי יוכל לעומק של הרביעייה האמריקאית המצוינת עם האס, דווייר, לוכטה וג'ק קונגר. שוב עולה כאן שאלת השתתפותו של מייקל פלפס במשחה בו לא התמודד במבחנים האמריקאים.

היכנסו לעמוד המיוחד של שוונג למשחקים האולימפיים

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג