כל השמות והקבוצות על קו הזינוק של הג'ירו

יאיר בן עמי, אסף למענכם את כול הקבוצות והשמות הבולטים שיהיו השנה על קו הזינוק של הג’ירו ד’איטליה 2010. הוא מפרט על כול קבוצה ומביא את הרוכבים שאולי יזכו השנה בתואר הנכסף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


יאיר בן עמי, אסף למענכם את כול הקבוצות והשמות הבולטים שיהיו השנה על קו הזינוק של הג'ירו ד'איטליה 2010. הוא מפרט על כול קבוצה ומביא את הרוכבים שאולי יזכו השנה בתואר הנכסף

מאת:יאיר בן עמי

בי.אמ. סי (BMC Racing Team):

 

כל הקבוצה למען הניצחון של קאדל אוונס בג'ירו ד'איטליה 2010. אוונס זכה השנה בכבוד ללבוש את הספר 1 בג'ירו ד'איטליה. הוא בן 33 ורוכב 10 שנים בדבוקה הבכירה. קבוצת בי אמ סי אינה קבוצת פרו טור אך היא מוזמנת כמעט לכל מרוץ גדול. זו העונה הראשונה של קבוצת בי אמ סי בדבוקה וכמובן בג'ירו. קאדל אוונס הפך לרוכב כביש מקצוען לפני 11 שנים וקיבל את החוזה הראשון שלו בדבוקה הבכירה בשנת 2001 (בקבוצת סקו).    

החשיפה הגדולה של אוונס באה בקטע ה- 16 של הג'ירו 2002 כשרכב במדי מאפיי כשבזכות המקום השביעי באותו היום עלה לראש הדירוג המצטבר. למחרת, כשהוא לובש את החולצה הוורודה, הוא הפך לכתם והפסיד יותר מ- 17 דקות לפאבל טונקוב שניצח בקטע ורבע שעה לפאולו סבולדלי שסיים שני ולקח את החולצה הוורודה עלייה שמר עד לסיום. אוונס לא הפסיד עוד זמן רב עד לסיומו של הג'ירו באותה שנה והוא סיים במקום 14. מאז הוא לא שב לג'ירו אך התפתח לאחד מרוכבי הגרנד טור הטובים בעולם, וסיים פעמיים שני בטור דה פראנס וגם לבש את החולצה הצהובה מספר ימים. בוואלטה א'אספנייה הוא סיים שלישי בעונה שעברה ומעט לאחר מכן ניצח באליפות העולם במרוץ הכביש.

אחת האמונות הטפלות של הדבוקה אומרת כי לובש חולצת הקשת (אלוף העולם במרוץ כביש) חווה עונה גרועה של פציעות במקרה הרע וללא ניצחונות במקרה הפחות נורא. אוונס הוא רוכב שהתגבר על הרבה מכשולים מהסוג הזה ואת מה שעבר עד כה עם החולצה של אלוף העולם אפשר להגדיר בלא מעט פרשנויות אבל התוצאות לא מעידות על מזל רע עד כה. את העונה החל אוונס עם המקום השישי בטור הבית שלו, טור דאון אנדר באוסטרליה. בטיראנו- אדריאטקו הוא סיים שלישי. באפריל הוא השיג את ניצחונו הראשון במרוץ קלאסי חד יומי – פלאש וולוני. לג'ירו הוא מגיע באחד ממובילי הרשימה של המועמדים לניצחון.

בשנת 1972 ניצח אדי מרקס בג'ירו בפעם השלישי והחל מסע של שלושה ניצחונות רצופים בסופם הצטרף למועדון מנצחי חמש פעמים (אלפרדו בינדה ופאסטו קופי היו לפניו). 38 שנים חלפו מאז ניצח אדי מרקס בג'ירו כשלבש את חולצת הקשת ואף רוכב לא הצליח לשחזר זאת. כמעט 20 שנים חלפו מאז ניצח רוכב שלבש את הספרה 1 בג'ירו ואז היה זה מיגל אינדוריאן שהשלים ניצחון שני ברציפות בג'ירו.

קאדל אוונס עוד לא ניצח בגרנד טור אבל היה קרוב מאד, יותר מפעם וניסיונו הרב יהווה את יתרונו הגדול. אם הוא ינצח השנה יהיה זה מסוג הניצחונות שיכנסו להיסטוריה בזכות חולצת הקשת אבל גם בזכות הניצחון הראשון של רוכב אוסטרלי.

אקווא אספונה (Acqua & Sapone):

קבוצת אקואה אספונה – פרוף מציבה זו שנה שנייה ברציפות ושלישית בסך הכול את סטפנו גרצלי כמוביל הקבוצה ומועמד לניצחון. גרזלי ניצח בג'ירו בשנת 2000, ולפני שנה ניצח בקטגוריית ההרים וסיים שישי. בין שני ההישגים האלו הוא נפסל לאחר שניצח קטע בג'ירו של 2002 אך נכשל בבדיקות לגילוי חומרים אסורים. הוא לא סבל מאותו סיפור זמן רב מדיי וכבר בשנת 2003 סיים שני בג'ירו לאחר שניצח בקטע והוביל יותר מיום אחד בדירוג המצטבר.    

לגרצלי 8 ניצחונות בקטעים של הג'ירו. הוא בן 36 ורוכב כמקצוען מאז 1997. הוא רכב לצידו של מרקו פאנטני בשנת השיא של הפיראט ונכנס לנעליו, לאחר סיומה הטרגי של הקריירה של פאנטני. שבע פעמים הוא סיים את המרוץ. גרצלי הוא אחד המאיצים הטובים בין המטפסים הטובים. השנה הוא לא מועמד לניצחון אך עדיין צריך לקחת אותו בחשבון ברשימה.

אי. ג'י 2 אר- לה מונדיאל (Ag2r – La Mondiale):

הקבוצה הצרפתית נאלצה לבצע שינוי בעמדת מוביל הקבוצה בג'ירו. זאת לאחר שרוכב הקבוצה, טאדז וולאזווק (Tadej Valjavec) הודעה משום שהפספורט הביולוגי שלו הראה סימני חריגה. למרות שהוא זה שאמור היה לקבל את הספרה המובילה של הקבוצה בג'ירו הוא לא היה הקפטן המיועד שלה למרוץ. הקבוצה לא מגיעה לג'ירו עם שאיפות לחולצה הוורודה אלא לניצחונות בקטעים שגם בהם הסיכוי של הקבוצה לא גדול.    

הקבוצה מזנקת לג'ירו משום שחוקי הענף מחייבים את המארגנים לזמן את כל קבוצות הדרג הראשון (לפי הרשימה הנכונה עליה הוסכם לפני שלוש שנים לשנתיים). שלא כמו קבוצת רדיושאק של לאנס ארמסטרונג היא לא וויתרה על מקומה אך ההופעה שלה בג'ירו אינה מטרה מוגדרת כיעד עונתי. הם לא יבואו לטייל ולפחות עבור שלושה רוכבים זהו מרוץ בעל חשיבות על. אלו הם אלכסנדר אפמקין, יורי קריבסטוב ורנה מנדרי הבאים ממדינות חבר העמים שם נחשב הג'ירו לבעל מעמד השני רק לזה שיש לו באיטליה.

אנדרוני ג'יאקטולי- סרמנטי פי וי סי דיקויג'אוואני (Androni Giocattoli – Serramenti PVC Diquigiovanni):

מוביל הקבוצה הוא מיקלה סקרפוני (בן 30 מקצוען מאז שנת 2000) שלפני שנה ניצח בשני קטעים של הג'ירו. גם הפעם המטרה היא ניצחונות בקטעים וסקרפוני הוא הרוכב הטוב ביותר למשימה אך לא היחיד. לצידו ירכב גם רובן ברטוליאטי השוויצרי שניצח קטע בטור דה פראנס ולבש את החולצה הצהובה יומיים. גם ליאנרדו ברטונלי מביא ניסיון של ניצחון בקטע של הג'ירו (לפני שנה).    

בג'ירו של 2008 ניצח אלסנדרו ברטוליני קטע של המרוץ. קמרון וורף האוסטרלי, בגרנד טור ראשון בקריירה, יכול להיות הקלף הסודי של הקבוצה אבל לא מעבר לניצחונות בקטעים.

אסטנה (Astana)

הראשונה היא ניצחון של אלכסנדר וינוקורוב בג'ירו 2010. השניה היא ניצחון של אלברטו קונטאדור בטור דה פראנס. חשיבות הניצחונות האלו היא לא ספורטיבית טהורה אלא בעיקר פוליטית או בהגדרה מדיוקת- קבלת לגיטימציה של מעמד הקבוצה לאחר השערוריות הרבות שהיא ייצרה בעבר. בשנה שעברה ההצלה של הקבוצה באה מחזרתו של לאנס ארמסטרונג לרכיבה ובעקבות כך ההפיכה של אסטנה לשחזור קבוצת הדואר האמריקאי שהפכה לדיסקברי צ'נאל.    

הייתה זו התרחשות שהצילה את אסטנה מנידוי של ממש מאחר ומארגני הטור דה פרנס נאלצו לזמן את הקבוצה למרות שלא הפכו למאושרים יותר מהזימון שנכפה עליהם לאחר הפרשיות שייצרה הקבוצה בטור. וינוקורוב כבר ניצח גרנד טור (וואלטה 2006). לג'ירו הוא מתייצב בפעם הראשונה וכאחד המועמדים הברורים לניצחון.

ביבוקס- ביוגאטלקום (Bbox – Bouygues Telecom):

הקבוצה הצרפתית לא באה לג'ירו עם יומרות למאבקים בדרוגים המצטברים. ניצחון בקטע יהיה הישג גדול עבור הקבוצה. עיקר המאמצים יהיו להכניס רוכבים לקבוצות בריחה וייתכן כי הקבוצה תהיה מהמובילות בניסיונות הבריחה. תומא ווקלר הוא המוביל של הקבוצה והוא מביא ניסיון שהחל לצבור בג'ירו של 2001 אבל הזכור בעיקר מהטור 2004 בו לבש את החולצה הצהובה במשך 10 ימים הרואים שקיבעו אותו כגיבור הדבוקה של צרפת.    

למרות שהוא נחרט בזיכרון בזכות אותו מבצע, מעטים זוכרים כי בעצם רק בשנה שעברה הוא רשם את הניצחון הראשון שלו בקטע של הטור דה פראנס, וזו הייתה השנה הראשונה בה הוא זינק לשני גרנד טורים (ג'ירו וטור). ווקלר כנראה מאמין שההשתתפות בג'ירו של שנה שעברה סייעה לו בטור דה פראנס ולכן הוא שוב מזנק. לפני שנה הוא סיים שני בקטע הלפני אחרון בו ניצח פיליפ ג'ילברט והשנה הוא שוב ינסה לנצח בקטע.

קאסיה דפרנה (Caisse d'Epargne):

המוביל של הקבוצה יהיה מרוצ'יו ברושגין האיטלקי. הרוכב, בן 35 ושנה 13 מקצוען, בעל ניסיון אדיר בגרנד טורים. ברוב שנותיו כרוכב הוא זינק גם לג'ירו וגם לטור ובשנת 2008 הוא זינק גם לוואלטה (שם לא הגיע לסיום). באותה שנה, 2008, הוא סיים שלישי בג'ירו לאחר שניצח במרוץ נגד השעון בעלייה בו הוא הקדים את אלברטו קונטאדור שניצח את הג'ירו באותה שנה. באותה שנה הוא גם סיים במקום 24 בטור דה פראנס.    

כמעט מדי שנה הוא הוכיח התקדמות במעלה הדירוג הסופי של הגרנד טורים אך לפני שנה הוא נסוג למקום 9 בדירוג הסופי של הג'ירו ולמקום 80 בסיום הטור. דויד ארויו דוראן הספרדי כבר סיים עשירי בג'ירו ובטור ויכול להתמודד על מקומות גבוהים יותר. פבלו לסטרס הספרדי מביא ניסיון של ניצחונות בקטעי הטור וגם בג'ירו.

סרוולו טסט טים (Cervlo Test Team):

קרלוס ססטרה, מנצח הטור דה פראנס 2008, אמר בראיון לפני כמה ימים, כי הפספוס שלו בשנה שעברה היה בגלל הזמן הרב שהוא הקדיש לקבוצת סרוולו, או נכון יותר לחברת סרוולו. ססטרה סיפר כי היה עסוק בהרבה פגישות וטיסות שנגסו מזמן האימונים ולכן בטור דה פראנס לא הצליח להפגין את היכולות מהשנים שעברו. את המקום ה- 17 בטור של השנה שעברה הוא השיג לאחר שניצח קטע בג'ירו וסיים שלישי.    

שנה קודם, כאשר ניצח בטור, הוא המשיך למקום שלישי בוואלטה. בשנת 2007 הוא סיים שני בוואלטה לאחר מקום 4 בטור. בשנת 2006 הוא סיים רביעי בוואלטה לאחר שסיים שלישי בטור ובאותה שנה הוא גם סיים את הג'ירו במקום ה- 45 לאחר שהיה אחד הפועלים החשובים של איוואן באסו שניצח. 2005 מקום שני בוואלטה ומקום 21 בטור דה פראנס. 2004 מקום 8 בטור ומקום 6 בוואלטה ואם חופרים רחוק יותר אפשר למצוא את שמו מעטר את העשירייה הראשונה בעוד מהדורות של הטור/וואלטה.

ססטרה הוא אחד המטפסים הטובים בעולם ואחד הרוכבים המנוסים ביותר במאבקי הצמרת של הגרנד טורים. כדי לנצח בג'ירו 2010 צריך הרבה ניסיון שישפיע על הביצועים בשבוע האחרון הכל כך הררי. הרכב הקבוצה הותאם לסיוע לו יזדקק ססטרה וכל שנותר לו הוא להשחיל טבעת שנייה של גרנד טור. אבל לססטרה יש בעיה של יום אחד רע כמעט בכל גרנד טור בו הוא השתתף ובג'ירו השנה זה יכול לעלות ביותר ממקום אחד בדירוג המצטבר.

קופידיס לה קרדי א ליון (Cofidis, le Credit en Ligne):

דוויד מונקטי נחשב למטפס טוב אבל לא מאותם מטפסי על שנאבקיחם על ראש הדירוג. הוא ניצח קטעים בודדים של הטור אבל דירוג השיא שלו שם היה לפני שש שנים כשהוא סיים 13 בדירוג הסופי. לפני שנה הוא ניצח בקטגוריית ההרים של הוואלטה. יכול לנצח בקטע  וזו תהיה הצלחה לקבוצה הצרפתית.    

 

קולנאגו- סי אף אס אינוקס (Colnago – CSF Inox):

זו קבוצה דרג שני אך אינה נופלת מחלק מהקבוצות של הדרג הראשון. אילו הדירוגים העולמיים היו נקבעים על פי הישגים ולא על ידי קניית רישיון לדרג הבכיר, ייתכן וקולנאגו היו שם.
הרוכב של הקבוצה לדירוג המצטבר יהיה דומיניקו פוזוויבו האיטלקי בן ה 27. פוזוויבו זינק לג'ירו ראשון בשנת 2005 אך לא סיים. בשנת 2007 הוא כבר סיים במקום 17.בשנת 2008 הוא כבר דורג 9 בסיום הג'ירו.

   


לפני שנה הוא לא זינק. לפני שבועיים הוא ניצח בקטע ההררי ביותר של הג'ירו דל טרנטינו שם השתתפו כמה מהמועמדים לניצחון בג'ירו. מכיוון שזו קבוצה קטנה שצריכה גם למשוך תשומת לב כנראה שרוכביה יצטרכו לצאת לקבוצות הבריחה לטובת חשיפה לנותן החסות וניסיון לנצח בקטעים בודדים. אם פוזווויבו יהיה קרוב לחולצה הוורודה ייתכן והסיוע שהוא יקבל יהיה על חשבון ניסיונות של רוכבי הקבוצה לנצח בקטעים בודדים.
 

פוטון – סרווטו (Footon – Servetto):

פוטון –סרווטו היא קבוצה מהדרג השני בה אין אף כוכב על. הקבוצה תנצל את הזימון שקיבלה כדי להכניס רוכבים לקבוצות הבריחה ולזכות בחשיפה גדולה ככל האפשר. אם אחת מהבריחות האלו תסתיים בניצחון של רוכב הקבוצה הג'ירו יוכתר כהצלחה גדולה.    

 

גארמין – טרנזישיין (Garmin – Transitions):

טיילור פרר האמריקאי למאוצים. קריסטיאן וונדוולדה האמריקאי לדירוג המצטבר. עבור שני אלו נראה עבודה קבוצתית ברמת המחויבות, שהביאו אתה לניצחון בנגד השעון הקבוצתי שפתח את הג'ירו לפני שנתיים. אז לבש וונדוולדה את החולצה הוורודה ליום אחד אך הוא לא הצליח להרשים בהמשך ותמיד, לאורך כל השנים, הוא הצליח יותר בטור דה פראנס שם סיים רביעי לפני שנתיים ושמיני בשנה שעברה. טיילור פרר עוד מחפש את הניצחון הגדול שלו ואולי זה יקרה באחד הקטעים שיסתיימו במ אוץ המוני.    

 

לאמפרה- פרנסה ויני (Lampre – Farnese Vini):

למפרה מביא את הרומנטיקה לג'ירו 2010. ג'ילברטו סימוני, מנצח הג'ירו שלוש פעמים וקטגוריית הנקודות פעם אחת שניצח בשמונה קטעי המרוץ, בא להפרד בגיל 39. זו תהיה ההופעה האחרונה של סימוני בג'ירו וכמה סימלי הוא שזה יהיה לצדם של דמיאנו קונאגו ואלסנדרו פטאקי. קונאגו רשום בהיסטוריה של המרוץ כמי שהדיח את סימוני מראשות הקבוצה כשניצח את הג'ירו בשנת 2004. היה שם סכסוך מכוער שלפני כמה חודשים הסתיים בארוחה, לחיצת ידיים וחזרתו של סימוני לקבוצה לטובת פרידה יפה.    

אלסנדרו פטאקי כבר בן 36 אבל עדיין מאיץ מעולה. לא כמו בימי "אל ג'טה" העליזים שלפני שנפסלו תוצאות שלו. באותם הימים הוא ניצח בסיטונות וגם הוביל את הג'ירו בימי המישור של השבוע הראשון. בשנה שעברה הוא ניצח בשני הקטעים של פתיחת השבוע הראשון וגם לבש את החולצה הוורודה ובהמשך הבנו שהוא היחיד שיכול היה לקאוונדיש הצעיר במאוצים ההמונים. עם הניסיון שלו הוא יכול לעשות את זה גם השנה רק שלא נגלה שהוא לקח משהו בטעות.

דמיאנו קונאגו, אופס, הוא כבר בן 28 ובלי ששמנו לב עברו להן שש שנים מאז היה הילד הצעיר והחצוף שניצח בג'ירו. מאז הוא סיים במקום הרביעי והחמישי ופעמיים מעט גבוה ממקום 20. ועדיין יש כאלו ששואלים אם הוא יכול לשחזר את הניצחון ההוא, משנת 2004. כנראה שהשאלה לא תקבל תשובה חיובית גם השנה אבל אולי הוא יצליח לנצח קטע ו/או להתברג לפודיום.

ליקיוגאס- דויאמו (Liquigas – Doimo):

ההרחקה של פרנקו פלוזוטי לא תמנע מהקבוצה להתמודד על החולצה הוורודה. וינצנזו ניבאלי נקרא למלא את המקום של פלוזוטי. בגיל 25 הוא כבר הספיק לרשום הישגים המעמדים אותו כרוכב גרנד טור בעתיד ואולי העתיד מתחיל לזהור לניבאלי. בג'ירו 2007, גרנד טור הבכורה שלו, הוא סיים  במקום 19. שנה לאחר מכן הוא כבר עלה למקום ה- 11 בג'ירו והמשיך למקום 18 בטור דה פרנס.    

לפני שנה הוא לא זינק לג'ירו וסיים שביעי בטור. גם השנה התוכנית הייתה להתמקד בטור אך הוא "ייאלץ" להיות גם בג'ירו. איוואן באסו, מנצח הג'ירו ועם מקום שני בטור דה פרנס, בשנה השנייה שלאחר ההשעייה ממנה שב לדבוקה הבכירה. באסו בן 32 ויש לו עוד כמה שנים בעיקר בזכות ההשעיה בה "זכה" למנוחה. לפני שנה הוא חזר לרכב עם ניצחון בג'ירו טרנטינו, מקום רביעי בג'ירו ובוואלטה. השנה הוא גם מצפה להרבה יותר וסביר להניח שנראה אותו מתמודד על ראש הדירוג כפי שעשה לפני ההשעיה גם בג'ירו וגם בטור.

אומגה פארמה- לוטו (OmegaPharma – Lotto):

הקבוצה באה לג'ירו עם מעט ואם תצליח לנצח בקטע בודד או להשחיל רוכב בעשירייה שנייה זו תהיה הצלחה. סבסטיאן לנג הגרמני יכול לנצח במרוץ נגד השעון שיפתח את הג'ירו וזו תהיה מיני הפתעה שתכניס את הקבוצה לאטרף של שמירה על החולצה הוורודה. באמת שזה דמיוני אבל מה בדיוק אפשר לציין על קבוצה שבאה בלי רוכב שברור במה הוא יכול להתחרות על ראש הדירוג?
   

קויק סטפ (Quick Step):

פעם זו הייתה קבוצת הפאר של איטליה ולזמן לא קצר קבוצת הפאר של הדבוקה. היו כמה עונות שהיא נקראה קבוצת המיליונים. הקבוצה הייתה כמעט תמיד טובה יותר במרוצים החד יומיים אבל גם בגרנד טורים היו להם כמה הצלחות. יש לקבוצה הרכב הכולל שמות מוכרים כג'רום פנואה הצרפתי והאיטלקים מרקו וולו ומטאו טוסאטו שלפני עשור לבש את החולצה הוורודה לכמה ימים.    

אבל מעבר להם ואולי לעקוב אחרי ההתפחות של הצעיר הבלגי ווטרס ולנדט נראה שקויק סטפ לא ממש התאמצו להביא הרכב שנזכור בעוד כמה שנים.

ראבובנק (Rabobank):

לג'ירו 2010 תגיע ראבובנק לאחר אחת פתיחות העונה הפחות מוצלחות. אילולא הניצחון של אוסקר פריירה במילאנו- סן רמו זו הייתה תחילת עונה מזעזעת. כמה כוכבי עבר, בניהם מיכאל בוגארד, כבר הביעו דעה על אי ההצלחה של הקבוצה ההולנדית הוותיקה. גם בג'ירו תקווה הקבוצה לניצחון בקטע בודד, אחד לפחות, של אוסקר פריירה.    

למרות חוסר ההצלחה עד כה, למרות שמנצח השנה שעברה, הרוסי דניס מנצ'וב החליט להתכנון לטור בלי להגן על התואר, אולי נראה משהו מלהיב מהקבוצה. אולי פטר ווינינג יצליח לנצח קטע בודד הרי הוא עשה את זה בטור ונכון שזה היה לפני חמש שנים אבל אולי הוא ייזכר איך הוא עשה זאת אז כשהקדים את אנדריאס קלודן בפער של פחות מרבע צמיג.

סקאי פרופישיונל סייקלינג טים (Sky Professional Cycling Team):

האם יכול בראד וויגינס להיות מנצח גרנד טור? לפני כמה ימים הוא חגג יומולדת 30 אבל הקריירה שלו כרוכב כביש אינה מאוד ארוכה. הוא היה אחד מרוכבי המסלול הטובים בעולם וגם אחד מקורבנות קבוצת לינדה מקרטני שהתפרקה ועד היום כמה מרוכביה מחפשים את תלושי המשכורת. אחרי אותה סאגה הצטרף וויגינס לקבוצת פרנסס דו ז'ו משם עבר לקרדי אגריקול והמשיך לקופידיס וכל אותן שנים הוא היה רוכב גדול וחזק שנעלם במעמקי הדירוג של גרנד טור בתנאי שהצליח לסיים.    

ואז הוקמה קבוצת סקאי, וויגינס הוריד מספר יפה של קילוגרמים ובג'ירו של השנה שעברה הוא פתאום היה שם, קדימה עם המטפסים, לכמה רגעים של הזוויות בדרך לפסגות אך מה שרמז על הבאות היה הסיומת שלו עם המקום השני במרוץ נגד השעון של היום האחרון ברומא. הבום הגיע בטור דה פרנס, חודש וחצי לאחר מכן, כשוויגינס היה מהטובים ביותר והפתיע עם מקום רביעי בדירוג הסופי. מכאן החלה תקופה חדשה בקריירה של הג'ינג'י הבריטי ומעתה הוא נבחן כמועמד לניצחון בכל גרנד טור אליו יזנק וללא קשר לרשימת המשתתפים. בג'ירו 2010 מתחיל המבחן של וויגיניס כרוכב גרנד טורים אבל הוא כנראה יימשך עוד כמה שנים. ואם הוא יסיים את הג'ירו הרחק מאחור זכרו כי היו כמה מנצחי טור דה פרנס שהיו עושים זאת באופן קבוע, מגיעים לג'ירו כהכנה לטור.

טים הייראוד-קלומביה (Team HTC – Columbia):

בקבוצה הזו הדברים מאוד פשוטים. כולם יוצרים רכבת כדי להביא את מרק קאוונדיש לעמדת זינוק טובה במאוץ ההמוני לקו הסיום. ואם קאוונדיש לא שם או שהוא לא ביום בנוני ומעלה בו הוא בטוח מנצח במאוץ המוני יש להם עוד כמה מאיצי על שיכולים לנצח כמו שכולם ראו בקטע האחרון של הטור האחרון בו הוביל מרק ראנשו את קאוונדיש לניצחון ועדיין סיים שני.    

מרשימת המאיצים של הקבוצה יש הפעם את אנדריי גריפל שהוא וקאוונדיש כבר לא חברים. קאוונדיש יהיה בטור של קלפורניה וגריפל יוכל לבצע את העבודה כפי שעשה בוואלטה האחרון שם ניצח 4 קטעים, לבש יומיים את חולצת המוביל וניצח בקטגוריית הנקודות. גם בג'ירו הוא כבר רשם ניצחון בקטע בודד והוא כבר הודיע כי בשנה הבאה הוא יחפש קבוצה כי הוא רוצה לרכב בטור דה פרנס כדי לנצח בקטעים ולא כפועל של קאוונדיש. מרקו פינוטי הוא הדגל איטליה של הקבוצה והוא מביא ניסיון של לובש החולצה הוורודה (שלושה ימים בשנת 2007) וניצחון בקטע בודד לפני שנתיים.

טים קטיושה (Team Katusha):

קבוצת קטיושה היא מהבולטות בדבוקה בזכות האגרסיביות של רוכביה ובראשם מיכאל איגנטייב, הבורח המתמיד ביותר מאז ימי ג'קי דוראן הצרפתי. בשנת 2006 הוא היה סגן אלוף העולם ברכיבה נגד השעון בקטגוריית הרוכבים שטרם מלאו להם 23. מאז הוא השלים את הג'ירו שלוש פעמים, את הטור דה פרנס פעם אחת כמו את הוואלטה ולמרות שהוא אחד הרוכבים המוכרים בדבוקה יש לו רק שלוש ניצחונות מאז הפך למקצוען.    

הוא מוכר כי כשהשידור מתחיל הוא כמעט תמיד יהיה בקבוצת הבריחה. גם בג'ירו הזה הוא יהיה בקבוצות בריחה ואם אף אחד לא יצטרף אליו הוא יברח לבד. המוביל של הקבוצה יהיה פליפו פוצאטו האלוף הלאומי של איטליה במרוץ הכביש. פוצאטו ניצח כבר שני קטעי טור דה פראנס אך בג'ירו הוא עוד לא הצליח לעשות את זה וזו תהיה המטרה שלו ושל הקבוצה בג'ירו.

לטובת המטרה הזו יעבדו בקטיושה גם בקטעים שיסתיימו במאוצים המוניים בתקווה שהאוסטרלי רובי מקאוון ישיג ניצחון ראשון בקטע של גרנד טור מאז קטע הטור דה פרנס שזינק בלונדון והסתיים קנטרברי וזה היה בקטע הראשון בשנת 2007. מקאוון החל לנצח קטעי גרנד טור בקטע האחרון של הטור לפני 11 שנים ומאז ניצח הרבה כאלו, בטור, בג'ירו ובוואלטה וגם היה מנצח קטגוריית הנקודות של הטור כמה פעמים. הוא אפילו לבש את החולצה הוורודה של המוביל בג'ירו אך לא סיים אותו.

מקאוון כבר בן 37 וייתכן שהוא כבר אינו יכול להתמודד במאוצים ההמוניים אבל עוד אסור להספיד אותו וניסיון יכול לעשות את ההבדל של חצי צמיג על קו הסיום בעיקר במאוץ המוני. וולדימיר קרפטס כבר בן 29 ונדמה שהוא עדיין הילד עליו אומרים שהוא מסוגל להרבה יותר. לזכותו של הרוסי הגדול ייאמר כי הוא סבל מהשתייכות לקבוצות בהן השקט התעשייתי לא היה מובן מאליו כשלמעשה הוא רכב באותה קבוצה ששינתה שמה במהל השנים עד שהפכה בגלגול הנוכחי ל"קאסיה דפרנה".

לפני שנתיים הוא הצטרף להתארגנות האוליגרכית שהקימה את קבוצת קטיושה אז כמי שהסתובב, לעיתי בצד הזה ולעיתים בצד האחר, של העשירייה הראשונה בכמה גרנד טורים אולי הפעם הוא יעשה משהו מעניין. יבגני פטרוב יהיה בן 32 כמה ימים לפני סיום הג'ירו ולמרות שמעולם לא ניצח בתחרות גדולה תמיד יש הרגשה שיש לו את זה וזה עוד יקרה אבל אם לא אז תמיד אפשר לעזוב את קרפטס במנוחה ולהגיד על פטרוב שהוא מסוגל ליותר.

טים מילראם (Team Milram):

כבר כמה שנים שלינוס גרנדמן הגרמני נחשב להבטחה. הוא בן 27 ומכיוון שהיו לא מעט רוכבים שעשו את הפריצה קרוב או על סף גיל שלושים גם הוא עוד יכול להפוך לרוכב הגרנד טור המוביל של גרמניה. בשנת 2007 הוא ניצח קטוע בטור וליום אחד לבש את החולצה הצהובה. את הטור, שהיה גרנד טור הבתולים שלו, הוא סיים במקום 35. בשנה שלאחר מכן הוא ניצח בטור הבית (הטור הגרמני) ובשנה שעברה הוא התקדם למקום 24 בטור דה פראנס.    

זהו הזינוק הראשון שלו לג'ירו וזו לא תהיה הפתעה אם זו גם תהיה הפריצה שלו לצמרת רוכבי הגרנד טור. אם הוא ינצח זו כבר תהיה הפתעה גדולה ומצד שני גם אם יסיים במעמקי העשירייה השלישית אף אחד לא ירים גבה. פביאן ווגמן הוא גם רוכב שסומן פעם כהבטחה וגם הוא גרמני. הוא מבוגר מלינוס בשנתיים ואי שם לפני 6 שנים הוא היה מלך ההרים של הג'ירו אבל מאז לא השיג תוצאות מרשימות אם כי הוביל ליום אחד במרוץ הקטעים היוקרתי דופינה ליברה. לפני כשבוע הוא ניצח בסובב פרנקפורט היוקרתי אז ייתכן ולג'ירו הוא מגיע בכושר שיסייע לו לעשות משהו יותר מרשים ממה שעשה בשנים האחרונות. בקבוצה רוכב גם רוברט פורסטר שניצח בקטע האחרון של הג'ירו 2006 בשני קטעים של ג'ירו 2007 ובקטע של הוואלטה ב 2006. פורסטר יכול להתמודד על ניצחון בקטעים המסתיימים במאוץ המוני.

טים סקסו בנק (Team Saxo Bank):

הקבוצה של ביארן ריס מתמודדת עם בעיה לא פשוטה. נותן החסות, סקסו בנק, לא ימשיך עם הקבוצה לעונה הבאה ונכון לעכשיו אין נותן חסות באופק. כל יהבה של הקבוצה מושלך על הטור דה פרנס ביולי שם מקווים, כל הקשורים לקבוצה ואוהדיה, היא האחים שלק,פביאן קאנצ'לארה, יעקב פולגסן, יאנס וויוט ושאר רוכבי העל יצליחו לשכנע בעל חברה גדולה מספיק לפרוש חסות על הקבוצה.    

הבעיה היא שבזמן הטור דה פרנס נסגרים לא מעט חוזים לעונה הבאה ובעיקר של כוכבי העל מהם יש בשפע בסקסו בנק ובעיקר כאלו שאין להם קבוצה או חוזה לעונה הבאה. לג'ירו מציבה הקבוצה סגל אפור ביחס לשנים עברו. בין ההישגים של ריס, כשהקבוצה נקראה CSC היו פודיום של טיילור המילטון וניצחון של איוואן באסו שלאחר מכן נפרד מהקבוצה בעקבות הקשירה שלו לפרשת פוארטו. אנדי שלק סיים שני בג'ירו של 2007 ובשנת 2008 ניצח יאנס וויוט בקטע של הג'ירו.

השנה, כמו בשנה שעברה בה לא הותירה הקבוצה חותם היסטורי על המרוץ, נראה שגם השנה באה הקבוצה לבצע את העבודה. אבל עדיין יש לקבוצה כמה רוכבים היכולים להותיר חותמם על ההיסטוריה של הג'ירו גם אם לא על הדירוג המצטבר. באדן קוק האוסטרלי כבר השאיר חותם היסטורי כשניצח בקטגוריית הנקודות (החולצה הירוקה) של הטור דה פראנס שם גם ניצח בקטע. קוק יזנק במוביל הקבוצה במטרה לנצח בקטע או להתמודד על מיקום בדירוג הנקודות (המאוצים).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38