כלב מרתוניסט: פצוע צה"ל רץ עם כלבו מרתון מלא

לא בכל יום רואים כלב רץ את המרתון המלא. הכירו את צ'אבי, כלבו של רפאל דהן שהשתתף בשישי האחרון במרתון תל אביב וסיים אותו בהצלחה. כל כלב בא יומו...
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני שמונה וחצי שנים בעת שירותו הצבאי בגבעתי, נפצע רפאל דהן, 28 מהרצליה שבר חמש חוליות בגבו, "סבלתי מפציעה קשה בעמוד השדרה", מספר רפאל, "זה קרה במהלך פעילות בה היינו צריכים להרים אלונקה ששקלה 130 קילו רק ארבעה אנשים וללכת 15 ק"מ". בעקבות הפציעה התקשה ללכת, לשבת או לעמוד ובנוסף סבל מפגיעות נוספות בגופו הכוללת בין היתר את מערכת העיכול והזיכרון. למרות שרצו להדיח אותו מהמסלול, הוא לא ויתר על החלום לשרת בצה"ל ונלחם במשך שלוש שנים בכל כוחותיו, כשהוא עובר טיפולים אינטנסיביים והכל כדי לסיים את המסלול לקצונה. רפאל השתחרר בדרגת קצין.

רפאל הסיע את צ'אבי בעגלת סופר | הצילום: רונן טופלברג

עוד כתבות בנושא
האם ידידו הטוב של האדם זקוק למאמן ריצה?
8 טיפים לריצה עם כלב
יוגה לרצים | האם עשיתם כבר "כלב מביט למטה" היום?

לפני חמש שנים, דרך מודעה ביד2, מצא כלב שסבל מפציעות קשות אחרי שעלה על ברזל, "הוא היה כולו פתוח מכף רגל ועד ראש עם שברים באגן ובכפות הרגליים. הוא רץ בלילה והשתפד על ברזל". בעליו של הכלב לא היה מעוניין בו ורפאל חש צורך לעזור ולשקם בעל חיים, הוא לא תכנן שחייהם של השניים ישתלבו וסיפורם יהפוך לאחד. . רפאל אימץ לחיקו את הכל וקראה לו צ'אבי, אני מכור לכלב הזה, יש לי תכשיטים עם התמונות שלו, הכל סביבו". הוא הפך לחברו הטוב ובזכותו אף מצא את תחום העיסוק אותו הוא אוהב, שיקום ואימון כלבים.

למרתון התאמן כארבעה חודשים כאשר לפני כן לא רץ בכלל, אולם האתגר האמיתי היה למצוא כיצד הוא יכול לרוץ יחד עם צ'אבי מרחק של .42.2 ק"מ, "הכנתי את הכלב לריצה של עשרה ק"מ ברצף. במרתון רצתי חמישה ק"מ ועברנו להליכה, נתתי לו להירגע ואז עברנו לרוץ עוד חמישה ק"מ וכך הלאה, הכלב לא בנוי לסיבולת לב ריאה. בתחילת המרוץ לקחתי אותו בתוך עגלת סופר, זה היה מאוד קשה". כאשר רצים למרחק ארוך עם כלב חשוב מאוד לסייע לו לקרר את עצמו וההפסקות הליכה עזרו לו להתקרר בנוסף לשפיכת מים על גופו.

סיימו יחד מרתון שלם | צילום: צלמי שוונג

רפאל הרגיש שסגר מעגל בכך שהצליח לסיים מרתון שלם יחד עם כלבו. בסיום הוא התרגש מאוד והופתע שצ'אבי הכלב, למרות המרחק הגדול אותו גמא רק לפני רגע, מצא את הכוחות להמשיך ולשחק ולשמור על מצב רוח מרומם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • איתיה הגיב:

    וואי כמה זה מרגש. ברור שיש לכם קשר ששניכם משקיעים בו אנרגיה תמיכה ופרגון רב. שווה לך לעשות סרט דקומנטרי. זה עוצמתי.

  • עמיחי הגיב:

    היי
    ראיתי אותו כמה פעמים במרתון.. זה היה נראה קצת הזוי ולא אחראי. עכשיו אני מבין.. שאפו לבחור ולכלב

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג