כך מנהלים שגרת אימונים בעוטף עזה לקראת מרוץ שדרות

למרות המצב הביטחוני, תמיד תראו את תושבי עוטף עזה עושים ספורט בכל מקום ובמרכז חוסן אפילו הקימו קבוצת ריצה כדי להתמודד עם המצב. למרוץ הלילה של האזור ביום חמישי כולם מתכוונים להגיע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חברי קבוצת הריצה רצים אל החוסן

"אם אתה חייזר שנחת כאן באחד הבקרים של סוף השבוע ואתה לא יודע מה קורה כאן, לא תרגיש הבדל ותראה אנשים רצים בכל מקום". כך מספרת הילה דותן, שמאמנת את קבוצת "רצים אל החוסן" במועצה האזורית שער הנגב. היא מתכוונת כמובן למסלולי הריצה הבלתי נגמרים שיש לנגב הצפוני להציע, ממש גן עדן לחובבי ספורט סבולת – עד שנזכרים במצב הביטחוני.

חברי קבוצת רצים אל החוסן | צילום: באדיבות מחלקת הספורט שער הנגב ומרכז חוסן שער הנגב

קבוצת "רצים עם חוסן" הוקמה בינואר השנה כחלק מהפעילות של מרכז חוסן במועצה האזורית שער הנגב, גוף שמסייע לתושבי האזור להתמודד עם מצבי לחץ כתוצאה מהמצב הביטחוני. זו קבוצה שנועדה לרצים מתחילים, ורבים מחבריה כבר ירוצו במקצה ל-5 קילומטרים במרוץ הלילה של שדרות ושער הנגב שיתקיים ביום חמישי הקרוב (7.11).

"הבנו שפעילות גופנית בכלל וריצה בפרט הם כלי מאוד חשוב בעולם של החוסן, שפה הוא באמת במקום גבוה עם כל ההתמודדויות שיש כאן והצורך בחוסן מכל הסוגים", מספרת דותן שגם קיבלה על הדרך השראה מרמי יולזרי, מאמנה של קבוצת "רצים עם רמי" המיועדת ללוחמים שמתמודדים עם פוסט-טראומה. את הקבוצה הזאת היא מפעילה יחד עם עובד סוציאלי שאומר: "הרעיון הוא שהקשר לחוסן – דרך הספורט, דרך המפגש הקבוצתי, דרך חיזוק המחויבות לרוץ ולפתח יכולת. דרך ההתמדה וההתמודדות עם הקושי הפיזי, המנטלי והרגשי, גם במצבים שבהם האינסטינקט אומר שעדיף לא לבוא (כמו מצבי מתיחות ביטחונית) אנו מחזקים את החוסן האישי ותחושת היכולת להתמודדות עם מצבי משבר".

קבוצת "רצים אל החוסן" שמתאמנת בעיקר באצטדיון האתלטיקה של קרית החינוך בשער הנגב, היא אחת מקבוצות רבות באזור של עוטף עזה, שתושביו מנסים לנהל שגרת חיים רגילה ככל האפשר במציאות ההזויה שהם נאלצים להתמודד אתה. "חלק מההתמודדות שלנו היתה גם להתאמן במצבים של לחץ, מצבים שבהם המתאמנים משאירים את הילדים בבית ורצים עם טלפון צמוד כשהמצב לא יציב. זה חלק מההתמודדות ויש גם משהו באימונים שמדמה חלק מהתסמינים של החרדה כמו דופק מואץ וחוסר חמצן. לפעמים זה עוזר לעבוד על זה באימונים בשביל להתמודד יותר טוב".

החדשות הטובות הן שתושבי עוטף עזה לא נכנעים למצב הביטחוני, בטח לא הספורטיביים שביניהם. כפי שציינה הילה דותן, באזור הזה אפשר למצוא בשפע קבוצות של ריצה, שחייה וטריאתלון שפעילות לאורך כל השנה ובכל מצב. ביום חמישי הקרוב, רבים מהם יגיעו בשעות הערב לפארק עזריאלי בשדרות כדי לחגוג למרות הכל במרוץ הלילה של שדרות ושער הנגב. זה מרוץ שמתאים לכל הרמות עם מקצים ל-10, 5 ו-2 קילומטרים וגם מקצה אפרוחים כדי שכל המשפחה תוכל ליהנות מהחוויה.

לרישום למרוץ הלילה של שדרות ושער הנגב 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג