כיצד ריצה יכולה למנוע כאבי גב?

מחקר חדש שנערך באוסטרליה אומר שהדבר אפשרי ומוכיח שתנועה כמו ריצה או אפילו הליכה מהירה הופכת את הדיסקים בעמוד השדרה ליותר גדולים ונוזליים, ובעצם ליותר בריאים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כמעט בכל שבוע מתפרסמים מחקרים על היתרונות של הריצה, וגם על החסרונות שלה ואפשר למצוא אותם בשפע, עם זאת מחקר חדש שפורסם השבוע דווקא היה די מפתיע. מסתבר שלמי שרץ באופן קבוע, או אפילו לאנשים שמבצעים הליכות מהירות, יש סיכוי נמוך יותר לסבול מכאבי גב לעומת אנשים שלא מבצעים פעילות ספורטיבית.

רופאה מסבירה על עמוד השדרה

ריצה עושה גב תפוס? תשכחו מזה, היא מחזקת את עמוד השדרה | צילום: Chiropractic Offices

עוד כתבות בנושא 
"לא מתים מריצה"
איך לרוץ בקיץ ולעבור את זה בשלום? 
יש לכם כאבים בריצה? קבלו 10 כלים להתמודד עם הבעיה 

צוות חוקרים מאוניברסיטת דיקין שבאוסטרליה הגיע למסקנה הזאת, אחרי שגילה שרצים והלכים נהנים מדיסקים בריאים יותר בעמוד השדרה. במחקר האוסטרלי השתתפו 79 נבדקים, חלקם רצים באופן קבוע וחלקם לא. את הרצים חילקו לשתי קטגוריות שונות לפי נפחי האימונים שלהם. במשך שבוע בדקו החוקרים את הנבדקים בעזרת ציוד MRI חדשני שבאמצעותו הם סרקו את עמוד השדרה של כל נבדק ובדקו את גודל הדיסקים ואת כמויות הנוזלים שיש בו. במקביל, מדדו את היקפי הפעילות של אותם רצים פעילים שהיוו שני שליש מהנבדקים.

נמצא שלרצים לעומת הנבדקים הלא פעילים, יש דיסקים גדולים יותר בעמוד השדרה שהכילו יותר נוזלים, ואלו שני פרמטרים שנותנים אינדיקציה למצב פיזי טוב יותר של הדיסקים. עם זאת, לא נמצא הבדל בין הרצים השונים, כך שאצל ספורטאים שרצים כ-50 קילומטרים בשבוע מצב הדיסקים בגב היה זהה לכאלה שרצים למרחקים גדולים יותר. זה מלמד שריצה בנפחים גבוהים לא מזיקה לעמוד השדרה וגם לא מועילה לו.

חשוב לציין שבמבדק נוסף על גבי הליכונים גילו החוקרים שלא חובה להיות רצים כדי ליהנות מהיתרונות של הפעילות הזאת על עמוד השדרה, ושגם אנשים שמבצעים הליכה מהירה במהירות של כ-6.5 קמ"ש ומעלה נהנים מעמוד שדרה חזק יותר. למרות שמדובר במחקר קטן, ושהמחקר הזה בדק רק רצים לעומת אנשים לא פעילים ולא בדק ספורטאים אחרים, עורכי המחקר היו מאוד מרוצים מהתוצאות ומהעובדה שהמחקר הזה עשוי לתרום לכמה דעות שקיימות ברפואה על ריצה. המסקנה העיקרית של ד"ר בילווי שהוביל את המחקר היתה: "מה שניתן להבין בבירור הוא שדיסקים אוהבים תנועה".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג